Diplomdarbs
Humanitārās zinātnes
Pedagoģija
Jaunākā pirmsskolas vecuma bērnu vārdu krājuma bagātināša...-
Jaunākā pirmsskolas vecuma bērnu vārdu krājuma bagātināšana didaktiskajās rotaļās
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
Ievads | 5 | |
1. | Runas un valodas attīstība ontoģenēzē | 7 |
1.1. | Valoda kā zīmju sistēma | 7 |
1.2. | Vārdu krājuma veidošanās likumsakarības | 13 |
1.3. | Jaunākā pirmsskolas vecuma bērnu attīstība problēmas skatījumā | 18 |
2. | Bērnu vārdu krājuma paplašināšanas iespējas pirmsskolas izglītības iestādē | 23 |
2.1. | Vārdu krājuma paplašināšanas paņēmieni | 23 |
2.2. | Didaktiskās rotaļas – vārdu krājuma apjoma sekmētājas | 27 |
3. | Pedagoģiskā izmēģinājuma darbība par didaktisko rotaļu izmantošanas iespējām jaunākā vecumposma bērna vārdu krājuma bagātināšanā | 35 |
3.1. | Pētījuma metodoloģiskais pamatojums un pētījumā iesaistīto bērnu raksturojums | 35 |
3.2. | Bērnu grupas vārdu krājuma kritēriju izstrāde un izpēte uzsākot pētījumu | 39 |
3.3. | Didaktisko rotaļu atlase un izmantošana, sekmējot bērnu vārdu krājuma pilnveidi | 46 |
3.4. | Pētījumā iegūto rezultātu analīze | 56 |
Secinājumi | 67 | |
Izmantotā literatūra un informācijas avoti | 68 | |
Pielikumi | 72 |
Secinājumi
Pētījuma ietvaros darba autore nonāk pie šādiem secinājumiem:
1. Valoda tiek skatīta, kā zīmju sistēma: skaņa, vārds, teikums, teksts. Bērna runa attīstās pakāpeniski – apgūstot skaņas, tiek veidots vārds, pakāpeniski tas tiek attiecināts uz konkrētu priekšmetu.
2. Bērna runa veidojas komunikācijā ar pieaugušo un vienaudžiem.
3. Vārdu krājums strauji pieaug, jo pilnveidojas fiziskā attīstība, bērns attālinās no pieaugušajiem un sāk pētīt tuvāko un tālāko apkārtni, kas veicina strauju vārdu krājuma pieaugumu.
4. Bērna intelektuālā attīstība ir saistīta gan ar iedzimtību, gan ar apkārtējās vides ietekmi. Liela nozīme ir pozitīvai atmosfērai.
5. Trīs līdz četrgadīgi bērni mācās rotaļāties, rotaļas ir vārdu krājuma veicinātājas. Pirmsskolas vecumā bērnam ir nepieciešams tāds vārdu krājums, lai viņš varētu komunicēt ar vienaudžiem (lomu rotaļu attīstība) un spētu uztvert daiļdarbus.
6. Didaktiskā rotaļa vingrina bērnu domāšanu, atmiņu, uzmanību, iztēli, vērīgumu, atjautību. Kā līdzeklis vārdu krājuma sekmīgai apgūšanai tiek izmantotas didaktiskās rotaļas, kurās bērni apgūst: krāsas, formu, materiāla īpašības, telpiskās attieksmes, skaitliskās attiecības, augus, dzīvnieku u.c. nosaukumus.
7. Didaktisko rotaļu mērķis ir sniegt prieku kopīgās darbībās, attīstīt un nostiprināt savas spējas. Ar didaktiskajām rotaļām bērns attīsta koncentrēšanās spējas un domāšanas procesus, attīsta iztēli, pilnveido priekšstatus par apkārtējo vidi, apgūst prasmi ievērot noteikumus.…
Bakalaura darbs, pievienota arī prezentācija. Darbs aiztāvēts uz 10 ballēm. Bakalaura darba tēma – “Jaunākā pirmsskolas vecuma bērnu vārdu krājuma bagātināšana didaktiskajās rotaļās”. Izvēlētās tēmas aktualitāte pamatojama ar to, ka didaktiskās rotaļas pirmsskolas vecuma bērniem rada patīkamas izjūtas, veicina sadarbības un citas nepieciešamās prasmes, tādēļ svarīgi izpētīt, kā ar rotaļu palīdzību var bagātināt bērnu vārdu krājumu. Pētījuma mērķis – teorētiski un praktiski izzināt vārdu krājuma bagātināšanas iespējas didaktiskajās rotaļās jaunākā pirmsskolas vecuma bērniem. Pētījums sastāv no divām daļām – teorētiskā un empīriskā pētījuma. Teorētiskajā daļā pētīti un izzināti latviešu un ārvalstu pedagoģijas un psiholoģijas pētījumi. Apkopotas teorētiskās atziņas par runas un valodas raksturojumu trīs līdz čertus gadus veciem bērniem. Darbā tiek raksturotas un pētītas didaktiskās rotaļas, kā arī pētīts un analizēts terminu runas un valodas skaidrojums. Empīriskajā pētījumā tika izstrādāti bērnu vārdu krājuma attīstības izvērtēšanas kritēriji, izveidots rotaļu komplekss vārdu krājuma bagātināšanai un praktiski izpētīta rotaļu izmantošanas efektivitāte bērnu vārdu krājuma bagātināšanā. Darbā ir iekļauti trīspadsmit attēli, divdesmit viena tabula un seši pielikumi. Atslēgvārdi: jaunākā pirmsskolas vecuma bērni, vārdu krājums, didaktiskās rotaļas.
PDF formāts. Atsevišķas atsauces nekvalitatīvas.
- 5-6 gadīgu bērnu vārdu krājuma bagātināšana rotaļās
- Didaktisko spēļu nozīme bērnu vārdu krājuma bagātināšanā
- Jaunākā pirmsskolas vecuma bērnu vārdu krājuma bagātināšana didaktiskajās rotaļās
-
Tu vari jebkuru darbu ātri pievienot savu vēlmju sarakstam. Forši!Pirmsskolas vecuma bērnu pašizjūtas attīstība bērnu nama apstākļos
Diplomdarbs augstskolai45
-
Kultūras nozīme pirmsskolas vecuma bērnu personības attīstībā
Diplomdarbs augstskolai42
Novērtēts! -
Literatūra kā bērnu radošās darbības sekmētāja vecākajā pirmsskolas vecumā
Diplomdarbs augstskolai59
Novērtēts! -
Muzikālo prasmju attīstības iespējas pirmsskolas vecuma bērnu mūzikas uztveres procesā
Diplomdarbs augstskolai55
Novērtēts! -
Mūzika - pirmsskolas vecuma bērnu pozitīvo emociju veicinātāja
Diplomdarbs augstskolai75
Novērtēts!