Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka
Akcijas un īpašie piedāvājumi 2 Atvērt
  • Jaunākā pirmsskolas vecuma bērnu vārdu krājuma bagātināšana didaktiskajās rotaļās

     

    Diplomdarbs86 Pedagoģija

21,48 € Ielikt grozā
Gribi lētāk?
Identifikators:817370
 
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 03.07.2019.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 64 vienības
Atsauces: Ir
Laikposms: 2016. - 2020. g.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads    5
1.  Runas un valodas attīstība ontoģenēzē    7
1.1.  Valoda kā zīmju sistēma    7
1.2.  Vārdu krājuma veidošanās likumsakarības    13
1.3.  Jaunākā pirmsskolas vecuma bērnu attīstība problēmas skatījumā    18
2.  Bērnu vārdu krājuma paplašināšanas iespējas pirmsskolas izglītības iestādē    23
2.1.  Vārdu krājuma paplašināšanas paņēmieni    23
2.2.  Didaktiskās rotaļas – vārdu krājuma apjoma sekmētājas    27
3.  Pedagoģiskā izmēģinājuma darbība par didaktisko rotaļu izmantošanas iespējām jaunākā vecumposma bērna vārdu krājuma bagātināšanā    35
3.1.  Pētījuma metodoloģiskais pamatojums un pētījumā iesaistīto bērnu raksturojums    35
3.2.  Bērnu grupas vārdu krājuma kritēriju izstrāde un izpēte uzsākot pētījumu    39
3.3.  Didaktisko rotaļu atlase un izmantošana, sekmējot bērnu vārdu krājuma pilnveidi    46
3.4.  Pētījumā iegūto rezultātu analīze    56
  Secinājumi    67
  Izmantotā literatūra un informācijas avoti    68
  Pielikumi    72
Darba fragmentsAizvērt

Secinājumi
Pētījuma ietvaros darba autore nonāk pie šādiem secinājumiem:
1. Valoda tiek skatīta, kā zīmju sistēma: skaņa, vārds, teikums, teksts. Bērna runa attīstās pakāpeniski – apgūstot skaņas, tiek veidots vārds, pakāpeniski tas tiek attiecināts uz konkrētu priekšmetu.
2. Bērna runa veidojas komunikācijā ar pieaugušo un vienaudžiem.
3. Vārdu krājums strauji pieaug, jo pilnveidojas fiziskā attīstība, bērns attālinās no pieaugušajiem un sāk pētīt tuvāko un tālāko apkārtni, kas veicina strauju vārdu krājuma pieaugumu.
4. Bērna intelektuālā attīstība ir saistīta gan ar iedzimtību, gan ar apkārtējās vides ietekmi. Liela nozīme ir pozitīvai atmosfērai.
5. Trīs līdz četrgadīgi bērni mācās rotaļāties, rotaļas ir vārdu krājuma veicinātājas. Pirmsskolas vecumā bērnam ir nepieciešams tāds vārdu krājums, lai viņš varētu komunicēt ar vienaudžiem (lomu rotaļu attīstība) un spētu uztvert daiļdarbus.
6. Didaktiskā rotaļa vingrina bērnu domāšanu, atmiņu, uzmanību, iztēli, vērīgumu, atjautību. Kā līdzeklis vārdu krājuma sekmīgai apgūšanai tiek izmantotas didaktiskās rotaļas, kurās bērni apgūst: krāsas, formu, materiāla īpašības, telpiskās attieksmes, skaitliskās attiecības, augus, dzīvnieku u.c. nosaukumus.
7. Didaktisko rotaļu mērķis ir sniegt prieku kopīgās darbībās, attīstīt un nostiprināt savas spējas. Ar didaktiskajām rotaļām bērns attīsta koncentrēšanās spējas un domāšanas procesus, attīsta iztēli, pilnveido priekšstatus par apkārtējo vidi, apgūst prasmi ievērot noteikumus.…

Autora komentārsAtvērt
Redakcijas piezīmeAtvērt
Darbu komplekts:
IZDEVĪGI pirkt komplektā ietaupīsi −10,48 €
Materiālu komplekts Nr. 1373175
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Atlants

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties