Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka
21,48 € Ielikt grozā
Gribi lētāk?
Identifikators:765828
 
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 22.01.2014.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 48 vienības
Atsauces: Ir
Laikposms: 2000. - 2010. g.
2011. - 2015. g.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Anotācija   
  Annotation    5
  Ievads    5
1.  Intereses - nozīmīga personības īpašība    7
1.1.  Intereses dažādu autoru skatījumā    7
1.2.  Jaunākā pirmsskolas vecuma bērnu attīstības likumsakarības pētāmās problēmas aspektā    11
2.  Intereses par dabu sekmēšana rotaļā    16
2.1.  Rotaļu veidi, to raksturojums    16
2.2.  Rotaļa- svarīgs līdzeklis intereses par dabu rosināšanā    24
3.  Intereses par dabu sekmēšana rotaļā, izpēte un analīze    29
3.1.  Pētījuma metodoloģiskais pamatojums    29
3.2.  Pētāmās grupas raksturojums    31
3.3.  Individuālās pārrunas ar bērniem    33
3.4.  Bērnu intereses par dabu vērojums    39
  Secinājumi    53
  Izmantotās literatūras un informācijas avotu saraksts    56
  Pielikumi    59
Darba fragmentsAizvērt

Secinājumi

Rotaļa ir ļoti svarīga bērna ikdienas sastāvdaļa. Tā palīdz izjust, pārdzīvot un atcerēties vēroto, dzirdēto, un radoši to attēlot savās rotaļās, pašiem izpildīt kādu lomu – vecāku, skolotāja, pasaku varoņa vai kāda cita aktuāla tēla, cilvēka. Rotaļa ir labākais veids kā ieinteresēt bērnu apgūt jaunas zināšanas un pieredzi.Ar rotaļas palīdzību bērns mācās izzināt dabu, vēl neiepazītās lietas un norises dabā. N. Mihaiļenko un N. Korotkova min ka rotaļa ir kā neatkarīga darbība, kurā viņš var realizēt savas intereses un vēlmes, bez uzraudzības, aizliegumiem, prasībām. Bērnam rotaļa ir pašrealizēšanās un pašizteikšanās līdzeklis, tas ļauj viņam iziet no ierobežotās bērna pasaules un uzbūvēt pašam savu pasauli. (Н.Я.Михайленко, Н.А.Короткова, 1990, 6)
Darbā tika analizētas intereses dažādu autoru skatījumā, balstoties uz analīzi, var secināt, ka skatījums šim jēdzienam “intereses” ir atšķirīgs. Intereses tiek saistītas gan ar vajadzībām, gan uzmanībai, attieksmēm. Būtiska intereses pazīme ir emocionālā attieksme pret objektu. Intereses var veidoties gan stihiski, gan pēkšņi. Tomēr visi autori min par būtisku bērna intereses radīšanai pedagogu, kura spēkos ir radīt veiksmīgu vai neveiksmīgu interesi par notiekošo, bērns ir dabas norišu daļa, ar dabiskām vēlmēm izzināt, izpētīt sev interesējošo. Ieinteresēt darbībai, tā ir veiksmīgas darbības atslēga.
Apskatot jaunākā pirmsskoas vecuma bērnu attīstību dažādu autoru skatījumā, var secināt, ka šajā laikā bērns ir vērsts uz sevi, sāk sevi apzināties kā personu, personību. Tā kā viss notiekošais ir bijis vērsts ap viņu, tikai pamazām sāk veidoties sadarbības prasmes, kas nozīmē, ka bērns lēnām apzinās iespēju rotaļāties pārī vai grupā, sāk apzināties kopīgās un atšķirīgās intereses ar vienaudžiem, grupas biedriem. Bērnu interesē pieaugušo darbība, tādēl, patīk atdarināt. …

Autora komentārsAtvērt
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Atlants

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties