Diplomdarbs
Uzņēmējdarbība un tiesības
Mārketings, reklāma
Jātnieka tēla pielietojums 20.gadsimta reklāmas materiālos-
Jātnieka tēla pielietojums 20.gadsimta reklāmas materiālos
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
Anotācija | 2 | |
Annotation | 3 | |
Aннотация | 4 | |
Ievads | 6 | |
1. | Jātnieka tēla semantika un pielietojums reklāmā | 7 |
1.1 | Zirga un jātnieka tēlu semantika dažādās kultūrās | 7 |
1.1.1 | Sengrieķu mitoloģijā | 13 |
1.1.2 | Angļu, īru un skotu leģendās un pasakās | 15 |
1.1.3 | Skandināvu sāgās, mītos un leģendās | 18 |
1.1.4 | Latviešu tautas folklorā un mitoloģijā | 19 |
1.2 | Jātnieka tēla loma reklāmā | 20 |
1.3 | Jātnieka tēla pielietojums reklāmā | 21 |
1.3.1 | Diženuma, cēluma un kareivīguma simbols | 21 |
1.3.2 | Līdera un uzvarētāja simbols | 22 |
1.3.3 | Izturības, vīrišķības un neatkarības simbols | 24 |
1.3.4 | Kovbojs „Marlboro” reklāmas kampaņā | 26 |
1.4 | Kopsavilkums | 33 |
2. | Jātnieka tēla pielietojuma reklāmā empīriskā izpēte | 35 |
2.1 | Metodes apraksts un respondentu raksturojums | 35 |
2.2 | Anketēšanas datu analīze un interpretācija | 36 |
2.3 | Kopsavilkums | 42 |
Secinājumi | 43 | |
Izmantotās literatūras saraksts | 45 | |
Pielikums | 47 |
Pagājušo gadsimtu mēs droši varam nosaukt par reklāmas gadsimtu, jo ar reklāmu mūsdienās mēs sastopamies it visur - skatoties televīziju, lasot avīzes, sērfojot internetā, ejot pa ielu vai atverot pastkastīti. Šajos apstākļos, kad cilvēkiem nemitīgi tiek piedāvātas dažādas jaunas lietas, reklāmas veidotājiem jāspēj radīt atmiņā paliekošs tēls.
Arī simboliku un asociācijas, ko rada jātnieka tēls, var lietderīgi izmantot reklāmā. To pierāda veiksmīgā „Marlboro” cigarešu reklāmas kampaņa, kurā izmantotais kovbojs kļuva par pagājušā gadsimta vienu no ietekmīgākajām mārketinga ikonām.
Lai izpētītu jātnieka tēla pielietojumu reklāmā nepieciešams iepazīties ar zirga un jātnieka tēlu simboliku un izsauktajām asociācijām. Ņemot vērā K.G. Junga psiholoģiskās atziņas, to ko zirgs un jātnieks simbolizē mūsdienās, var saistīt un pamatot ar zirga un jātnieka semantiku vēsturiskos materiālos - leģendās, mītos, teikās un pasakās.
Darba pirmajā daļā ir analizēta zirga un jātnieka semantika dažādu tautu vēsturiskos materiālos - mītos, leģendās, sāgās un pasakās, apskatīts jātnieka tēla pielietojums reklāmas materiālos. Šajā darba daļā autors reklāmas analizē, balstoties uz jātnieka attēlošanas veidu un tā simbolizētajām īpašībām.
Darba empīriskajā daļā ir veikts pētījums par jātnieka tēlu, tā simbolizētajām īpašībām un izsauktajām asociācijām, un to pielietojumu reklāmā.
Kā dizaina projekts šajā darbā tika izstrādāts firmas stils un fasādes reklāma zirglietu un vesterna apģērba veikalam „Zirgu stallis”.
Darba mērķis ir izpētīt jātnieka tēla pielietojumu reklāmā.
Darba uzdevumi - apkopot informāciju par jātnieka un zirga simboliku, analizēt jātnieka tēla pielietojumu reklāmas materiālos un empīriski pārbaudīt jātnieka tēla izsauktās asociācijas un simbolizētās īpašības.…
Diplomdarba mērķis ir izpētīt jātnieka tēla pielietojumu reklāmā. Diplomdarbā ir trīs nodaļas. Pirmajā nodaļā ir apskatīta zirga un jātnieka tēlu semantika dažādu tautu vēsturiskos materiālos, un analizēts jātnieka tēla pielietojums 20. gs. reklāmas materiālos. Otrajā nodaļā autors empīriski izpētīja četru dažādu j ātnieku tipu raksturīgākās īpašības un izsauktās asociācijas. Trešajā nodaļā ir redzams autora izstrādātais dizaina projekts - firmas stils un fasādes reklāma zirglietu un vesterna apģērba veikalam „Zirgu Stallis”. Diplomdarbs satur 40 attēlus, 39 literatūras avotus un 3 pielikumus. Diplomdarba pielikumā ir anketas paraugs, reklāmas ar jātnieka tēlu un dizaina projekta skices.
- Jātnieka tēla pielietojums 20.gadsimta reklāmas materiālos
- Reklāmas veidošanas īpatnības uzņēmumā AS "Laima"
- Uzņēmuma SR konkurētspējas novērtēšana un reklāmas izmantošana tās palielināšanā
-
Tu vari jebkuru darbu ātri pievienot savu vēlmju sarakstam. Forši!Reklāmas veidošanas īpatnības uzņēmumā AS "Laima"
Diplomdarbs augstskolai67
Novērtēts! -
Uzņēmuma SR konkurētspējas novērtēšana un reklāmas izmantošana tās palielināšanā
Diplomdarbs augstskolai49
-
"Wrigley Scandinavia AB" mērķi un reklāmas loma to sasniegšanā
Diplomdarbs augstskolai71
Novērtēts! -
Reklāmas pasākumu organizēšana uzņēmumā mūsdienu konkurences apstākļos
Diplomdarbs augstskolai66
Novērtēts! -
Reklāmas loma klientu piesaistīšanā t/c "Alfā"
Diplomdarbs augstskolai84
Novērtēts!