Secinājumi
1. Mūsdienu jaunieši neapzinās, cik liela nozīme mūsdienu sabiedrībā ir garīgajām vērtībām, kad priekšplānā tiek izvirzītas materiālās vērtības, tāpēc izglītības procesā svarīgi aktualizēt vērtības, lai tiktu nostiprināta skolēnu vērtīborientācija.
2. Literatūra palīdz ieskatīties sevī, izprast sevi un sabiedrību, atbildēt uz daudziem sev interesējošiem jautājumiem.
3. Izvērtējot skolēnu atbilstību vecumposmam, skolotāja secināja, ka 11.klases skolēni atbilst savam vecumposmam, skolēni vēlas būt pieauguši, rast atbildes uz filozofiskiem jautājumiem, kas saistīti ar dzīvi.
4. Izcilā latviešu novelista Jāņa Ezeriņa novelēs atklājas ikdienā aizmirstas dzīves vērtības, kā dzīvot pilnvērtīgu un cilvēcisku dzīvi.
5. Skolēni labprāt iesaistās stundas darbībā, ja stundas tēma ir sasaistīta ar skolēnu dzīvi, piemēram, mana bērnība, manas mājas, tad skolotāja un skolēnu sadarbība ir veiksmīga.
6. Pedagoģiskās prakses laikā, apgūstot Jāņa Ezeriņa daiļradi, mērķtiecīgi plānojot un organizējot mācību stundas, ievērojot skolēnu vecumposma īpatnības un intereses, izmantojot dažādas mācību metodes un metodiskos paņēmienus, darba organizācijas formas, iespējams aktualizēt daiļdarbā paustās vērtības.
7. Skolotāja secināja, lai ieinteresētu skolēnus radoši un aktīvi darboties, pirms daiļdarba apguves skolēnus jāieinteresē daiļdarba sižetā, lai skolēniem rastos interese un mājās noveles tiktu izlasītas.
8. Jāņa Ezeriņa noveles - „Ar porcelāna pīpi”, „Zvanītājs”, „Mērkaķis”, „Kādas blusas stāsts”, „Iegātnīša”, „Kaprači”, „Šaha partija” - skolēniem palīdzēja saskatīt un izvērtēt tādas vērtības kā dzīvību, dzīves jēgu, mīlestību, ģimeni, tikumību, mājas, laimi, bērnību.
9. Jāņa Ezeriņa daiļrades iepazīšanas procesā teorētiskās zināšanas skolēniem palīdzēja pilnīgāk izprast noveļu māksliniecisko savdabību.
…