Diplomdarbs
Uzņēmējdarbība un tiesības
Mārketings, reklāma
Izdevniecības "Petits" mārketinga stratēģija-
Izdevniecības "Petits" mārketinga stratēģija
Novērtēts!
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
Anotācija | 3 | |
Ievads | 4 | |
1. nodaļa | Mārketings, tā būtība | 7 |
1.1 | Pamatprincipi | 9 |
1.2 | Mārketinga pētījumi | 10 |
1.3 | Mārketinga pētījumu virzieni | 11 |
1.4 | Kompleksa stratēģija | 16 |
2. nodaļa | Preses nozares attīstība un pašreizējā situācija Latvijā | 20 |
3. nodaļa | SIA „Petits” | 24 |
3.1 | Attīstības vēsture | 24 |
3.2 | Uzņēmuma vide | 26 |
3.2.1 | Iekšējā vide | 27 |
3.2.1.1 | Darbinieki | 28 |
3.2.1.2 | Uzņēmuma struktūra | 31 |
3.2.1.3 | Darbinieku motivācija | 35 |
3.2.1.4 | Produkti un pakalpojumi | 39 |
3.2.1.5 | Mērķtirgus, tā noteikšana | 47 |
3.2.2 | Ārējā vide | 51 |
3.2.2.1 | Konkurenti | 52 |
3.2.2.2 | Likumdošana | 54 |
3.2.2.3 | Sadarbības partneri | 58 |
4. nodaļa | Kopējās situācijas analīze nozarē un konkurence tajā | 61 |
4.1 | Pašreizējā situācija | 61 |
4.2 | Analīze | 63 |
4.1 | Piecu spēku konkurences modelis | 66 |
4.2 | Konkurentu cīņa, substitūti | 67 |
4.3 | Statistika | 69 |
5. nodaļa | Mārketinga stratēģija | 72 |
5.1 | Stratēģijas plānošana un izstrādāšana | 72 |
5.2 | Nozīme un raksturojums | 73 |
5.3 | Plānošanas orientācija | 75 |
5.4 | SWOT analīze | 76 |
5.5 | „BKG” matrica | 80 |
5.6 | Stratēģijas virzieni | 83 |
5.6.1 | Pircēju saglabāšanas un piesaistīšanas stratēģija, inovācija | 83 |
5.6.2 | Stratēģija pret konkurentiem | 86 |
Secinājumi un priekšlikumi | 90 | |
Izmantotās literatūras un avotu saraksts | 94 |
Darba mērķis ir vispusīgi apskatīt esošo situāciju, balstoties uz vispārējo teoriju analizēt to un ieteikt vēlamākās mārketinga stratēģijas darbības, kas nākotnē varētu nest peļņu un veicināt uzņēmuma attīstību.
Lai realizētu darba mērķus, autors risina sekojošus darba uzdevumus – iesākumā tiek analizēts izdevniecības nama „Petits” pašreizējais stāvoklis un mārketinga vide. Uz konkurences fona darba gaitā tiek iezīmētas stiprākās un vājākās mārketinga jomas, kā arī nākotnes perspektīvas. Seko rūpīga uzņēmuma iekšējās un ārējās vides faktoru analīze, kas skaidri norāda uzņēmuma vietu un stabilitāti konkurences apstākļos. Paralēli autore pēta un norāda uzņēmuma mārketinga darbības, iezīmes, plusus un mīnusus. Darba rezultātā, izsverot konkurenci un uzņēmuma vispārējo stāvokli, autore piedāvā IN „Petits” mārketinga stratēģijas pilnveidošanas variantus.
Darbs sastāv no piecām pamata nodaļām, kas dalītas apakšnodaļās, nobeigumā ir secinājumi un priekšlikumi, kā arī izmantotās literatūras saraksts. Katrā daļā ir ietverta gan teorētiskā, gan praktiskā informācija, lai analīze būtu pilnīgāka, par piemēru ņemti pazīstamu ekonomistu atzinumi.
Darbā analizētās mārketinga stratēģijas darbības norāda uz iespējamās efektivitātes pilnveidošanu. Pētījumu rezultātā autore atradusi veidu, kā pilnveidot uzņēmuma mārketinga stratēģijas darbību, tas ir – pircēju saglabāšanas un piesaistīšanas stratēģija, pārdomāta stratēģija pret konkurentiem, kā arī inovācija.
Darba izstrādē tiek izmantotas ekonomiskās, statistiskās un grafiskās analīzes metodes, balstoties uz kurām noslēgumā tiek izdarīti secinājumi un priekšlikumi.
Bakalaura darba izstrādē izmantota profesionālā literatūra – darbi par mārketingu, uzņēmuma finansu plānošanu, periodika, internetā pieejamie resursi, kā arī uzņēmuma „Petits” iekšējie reglamentējošie un finansu dokumenti.
Ievads
Agrāk mārketings likās kas nenozīmīgs un mazsvarīgs, tā iezīmes jau gadu desmitiem aizvien biežāk izpaudās privāto uzņēmēju darbībā, tomēr kopumā kā zinātne šī nozare Latvijā ir parādījusies nesen. Padomju Savienības plānošana ir pagātne – mūsdienās aizvien pārliecinošāk skan atziņa, ka tikai izmantojot mārketinga principus iespējama sekmīga ražošana un uzņēmuma attīstība sīvajos konkurences apstākļos. Šodien ikdienā uzņēmumu daudz spēcīgāk nekā agrāk ietekmē gan ārējās, gan iekšējās vides faktori – komplicētā, mainīgā un neizdevīgā Valsts likumdošana, nodokļi, konkurenti un izejmateriālu cenas no vienas puses, bet darbinieki, esošie izejmateriāli un prasme no otras puses. No vadošā menedžera ikdienā tiek prasītas lielas zināšanas ne tikai mārketinga jomā, bet arī psiholoģijā, lai sekmīgi tiktu vadīts personāls, motivēts ikkatrs darbinieks.
Efektīva un pārdomāta mārketinga stratēģija būs ikkatra uzņēmuma pamats virzībā uz galveno mērķi – peļņu un tālāku attīstību, kā arī savas tirgus nišas saglabāšanu.
„Lai īstenotu organizācijas mērķus tirgū un veiksmīgi īstenotu mārketinga pasākumu kompleksu, jāveic mārketinga vadīšana” [7;102]. Tātad, analizējot uzņēmuma mārketinga darbības, iepriekšējo periodu tendences un rādītājus, iespējams prognozēt nākotnes virzību, veidot konkrēti orientētu mārketinga stratēģiju, lai novērstu nepilnības un akcentētu pozitīvo, izmantojot to savā labā.
Darba autore šajā darbā analizē mārketinga stratēģiju izdevniecības namā SIA „Petits”, kas ir viena no lielākajām un sekmīgākajām izdevniecībām Latvijā. Analizējot mārketinga vidi un stratēģiju, darba autore cenšas izsekot panākumu attīstībai, iezīmēt virzienus un nozares segmentus, kuros būtu nepieciešama rūpīgāka darbība un attīstība, kā arī nākotnes ieguldījumi. Preses nozares attīstība un tās nepieciešamība ikdienā ir acīmredzama – ikviens uzņēmums un privātpersona vēlas iegūt informāciju, ievietot reklāmu un veikt noteiktus darījumus tirgū. Kā efektīvs starpnieks šeit kalpo SIA „Petits”.
Darba mērķis ir analizēt IN „Petits” mārketinga pašreizējo situāciju, mārketinga stratēģiju, kā arī dot ieteikumus mārketinga stratēģijas uzlabošanai.
Lai noteiktu nākotnes tendences, darba autore sīkāk analizē uzņēmumā pielietoto mārketinga stratēģiju, akcentē virzienus, kuros būtu nepieciešama lielāka uzmanība, kā arī piedāvā iespējamos mārketinga stratēģijas pielietojumu variantus, kas attiecīgajā nozarē un ekonomiskajā situācijā šķiet visefektīvākie.
Darba pamatuzdevums ir rūpīgi izanalizēt pieejamo teoriju, izdodamos laikrakstus un firmas „Petits” finansu dokumentāciju, lai iepazītos ar mārketinga vidi, stratēģiju – aktuāli apzināt tirgus pozīcijas, konkurentus, klientus. Tāpat viens no svarīgākajiem darba mērķiem ir norādīt uzņēmuma pilnveidošanās virzienus. Lai lasītājs gūtu pilnīgāku priekšstatu, darba gaitā uzņēmums tiek salīdzināts ar vienu no nozīmīgākajiem konkurentiem – izdevniecību SIA „Fenster”.…
Mārketings, tā būtība. Uzņēmums, tā nozare un vieta tajā. Konkurentu nopietna analīze, salīdzinšs pētījums, to analīze, pētījums. Mārketinga startēģijas izstrāde, plānošana, virzieni (SWOT, BKG).
- Izdevniecības "Petits" mārketinga stratēģija
- Mārketinga plāns "Bayer CropScience" produkcijai
- SIA "Daiļrade Koks" produktu noieta veicināšanas pasākumu efektivitāte
-
Tu vari jebkuru darbu ātri pievienot savu vēlmju sarakstam. Forši!Mārketinga plānošanas nozīme uzņēmuma attīstībā
Diplomdarbs augstskolai65
Novērtēts! -
Mārketinga plāns
Diplomdarbs augstskolai56
-
SIA „Ratiņš” saimnieciskās darbības un mārketinga analīze
Diplomdarbs augstskolai72
-
Mārketinga loma nekustamā īpašuma uzņēmuma konkurētspējas veicināšanā
Diplomdarbs augstskolai87
-
Tradicionālā un netradicionālā mārketinga mijiedarbība un saistība: Latvijas uzņēmumu pieredze
Diplomdarbs augstskolai70
Novērtēts!