Diplomdarbs
Tehnoloģijas
Datori, elektronika, programmēšana
Interneta klientu servisa programma-
Interneta klientu servisa programma
Diplomdarbs54 Datori, elektronika, programmēšana, Matemātika
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
KOPSAVILKUMS | 3 | |
ATTĒLU UN TABULU SATURA RĀDĪTĀJS | 11 | |
IEVADS | 12 | |
1. | Uzņēmuma vajadzību izpēte | 15 |
Lietotāju intereses | 16 | |
2. | Programmatūras prasību specifikācija | 17 |
2.1. | Produkta funkcijas | 17 |
2.2. | Prasības pret aparatūru | 17 |
2.3. | Funkcionālās prasības | 17 |
2.3.1. | Jaunu klientu reģistrēšana | 17 |
2.3.2. | Klientu datu labošana, dzēšana | 18 |
2.3.3. | Rēķina sagatavošana, sūtīšana. | 19 |
2.3.4. | Sistēmas datu atlase pēc noteiktiem kritērijiem | 19 |
2.4. | Lietotāju saskarņu prasības | 20 |
2.5. | Programmatūras kvalitātes prasības | 20 |
2.5.1. | Pārnesamība, mobilitāte | 20 |
2.5.2. | Drošība | 20 |
2.6. | Personāla prasības | 20 |
2.7. | Ar apmācību saistītās prasības | 20 |
3. | Programmas veidošanas principu analīze, teorētiskā modeļa izstrāde | 21 |
3.1. | Informācijas sistēmas jēdziens | 21 |
3.2. | Informācijas sistēmu veidi un klasifikācija | 23 |
3.3. | Programmas dizains un izkārtojums | 25 |
3.4. | Datu bāzes veidošana | 26 |
3.5. | Programmatūras testēšana | 28 |
3.5.1. | Testēšanas pamatprincipi (RTU 2008 „Programmatūras Testēšana” ) | 28 |
3.5.2. | Projekta testēšanas metodes (RTU 2008. „Programmatūras Testēšana” ) | 28 |
3.6. | Nepieciešamie Programmas veidošanas rīki | 29 |
3.6.1. | Borland Delphi 7 | 29 |
3.6.2. | Borland Database Engine (BDE) | 30 |
BDE arhitektūra | 30 | |
BDE instalācija | 31 | |
3.7. | Programmas teorētiskais modelis un tā prasības | 33 |
Programmas uzbūve iedalāma divās daļās | 33 | |
3.7.1. | Programmas teorētiskais modelis | 33 |
3.7.2. | Prasības no lietotāja viedokļa | 33 |
4. | Testēšanas metodika | 35 |
5.1. | Interneta klientu servisa programmas izstrādes apraksts | 36 |
5.2. | Programmatūras projektējuma apraksts | 36 |
5.2.1. | Darbības sfēra | 36 |
5.2.2. | Definīcijas, akronīmi un saīsinājumi | 36 |
Definīcijas | 36 | |
Saīsinājumi | 36 | |
5.2.3. | Saistība ar citiem dokumentiem | 37 |
5.3. | Projektējuma skats | 37 |
5.3.1. | Lietojuma gadījuma apraksts | 37 |
5.4. | IKSP funkcionalitātes apraksts | 38 |
5.5. | Datubāzes struktūras apraksts | 41 |
5.6. | Izvēlētā programmēšanas vide | 42 |
Ieguvumi no projekta realizācijas | 43 | |
Izdevumi programmas izstrādes posmam | 43 | |
Programmas kopējās izmaksas bija 140Ls | 44 | |
7. | Testēšana | 45 |
8. | Uzstādīšana, apmācība | 47 |
Secinājumi | 48 | |
Literatūras saraksts | 50 | |
4. | Eglītis Armands 1998.Referāts „Cilvēka uztvere” | 50 |
5. | RTU lekciju materiāli 2008. „Informācijas sistēmu analīze un projektēšana” | 50 |
6. | RTU lekciju materiāli 2008. „Programmatūras Testēšana” | 50 |
7. | RTU lekciju materiāli 2008. „Uzņēmuma informācijas sistēmas” | 50 |
Pielikumi | 51 | |
REĢISTRĀCIJAS LAPA | 73 | |
PIELIKUMS: IKSP PROGRAMMAS KODS4 | 73 |
Šī bakalaura darba mērķis ir izstrādāt Interneta klientu servisa programmu uzņēmumam SIA „IT Vidzeme”. Sistēmas uzdevums - automatizēt interneta klientu uzskaiti, rēķina sagatavošanu un izsūtīšanu par e-pastu. Un lai to paveiktu ir nepieciešams izpildīt šādus darba uzdevumus:
jāizpēta uzņēmuma vajadzības;
veikt informāciju analīzi ar mērķi:
noskaidrot vajadzīgās funkcijas, kas programmai jāveic;
noskaidrot optimālāko programmēšanas valodu;
noskaidrot, no dizaina viedokļa, prasības un kritērijus programmas izstrādei;
izvērtēt kādu datu bāzu tehnoloģiju pielietot;
izveidot Interneta klientu servisa programmu (IKSP);
testēt izveidoto programmu un novērst testēšanas laikā visas konstatētās kļūdas;
uzstādīt funkcionējošu un stabilu programmu uzņēmuma datorā un apmācīt lietotāju
1. Uzņēmuma vajadzību izpēte
Pirms lēmuma pieņemšanas par to, ko īsti vajag uzņēmumam, sākumā vajadzētu apskatīt uzņēmuma kopējo koncepciju – misiju, mērķus, vīziju un tā nākotnes izaugsmes perspektīvas.
Tas ļaus labāk saprast, kā ar sistēmas palīdzību varētu palīdzēt piepildīt šos mērķus un dot ieguldījumu uzņēmuma darbiniekiem, klientiem un uzņēmuma darbībai kopumā.
It „Vidzeme” vīzija - būt par vietu, kur, ja rodas problēmas ar informācijas tehnoloģijām, varētu droši griezties pēc palīdzības. Un būtu augsts uzticamības līmenis. Uzņēmuma misija – piedāvāt plašu un kvalitatīvu preču, pakalpojumu sortimentu par klientiem pieņemamām cenām.
Uzņēmuma mērķi:
Nepārtraukti palielināt klientu skaitu;
nodrošināt preču un pakalpojumu kvalitāti;
nodrošināt ātru pakalpojumu veikšanu;
palielināt tirdzniecības apjomus un samazināt izmaksas;
veidot pozitīvu un uzticamu uzņēmuma tēlu;
Uzņēmuma vajadzību pēc jaunas informācijas sistēmas nosaka vairāki faktori:
1)uzņēmuma straujā izaugsme;
2)Interneta klientu skaita nemitīgā palielināšanās;
3)Vēlme ieviest modernākās tehnoloģijas un metodes, lai varētu konkurēt ar citiem uzņēmumiem;
4)Informācijas ievade par klientiem notiek parastā „Excel” dokumentā, kurā praktiski neiespējami ir pārskatīt, kurš ir samaksājis un, kurš nav.
5)Sekretāres lielie darba apjomi;
6)Nepieciešamība samazināt darba apjomu, kā rezultātā samazināsies izmaksas.…
(Novērtējums 8 balles)Šī bakalaura darba mērķis ir izstrādāt Interneta klientu servisa programmu uzņēmumam SIA „IT Vidzeme”. Sistēmas uzdevums - automatizēt interneta klientu uzskaiti, rēķina sagatavošanu un izsūtīšanu par e-pastu. Bakalaura darbs sastāv no 8 nodaļām. Pirmajā nodaļā ir veikta uzņēmuma vajadzību izpēte, otrajā izveidota programmatūras prasību specifikācija, trešajā daļā ir programmas veidošanas principu analīze un teorētiskā modeļa izstrāde, ceturtajā daļā aprakstīta testēšanas metodika, piektajā daļā ir programmas izstrādes un programmatūras projektējuma apraksts(PPA), sestajā daļā – izstrādāts darba ekonomiskais pamatojums, septītajā – pati testēšanas norise, rezultāti, bet astotajā aprakstīta uzstādīšana un lietotāju apmācība. Darba beigās ir sniegti secinājumi. Uzdevumu izpildei izmanto Borland Delphi 7 un Borland Database Engine. Bakalaura darba izstrādē piedalās 1 cilvēks, Aivars Krustiņš. Projekta izstrādei nepieciešamas 100 darba stundas.
- Datortīkli skolās. Uzraudzības programma "NetOp Teacher"
-
Interneta klientu servisa programma
Diplomdarbs54 Datori, elektronika, programmēšana, Matemātika
-
Latvijas patērētāju iespējas iepirkties internetā
Diplomdarbs84 Datori, elektronika, programmēšana, Ekonomika, Mārketings, reklāma
-
Tu vari jebkuru darbu ātri pievienot savu vēlmju sarakstam. Forši!Latvijas patērētāju iespējas iepirkties internetā
Diplomdarbs augstskolai84
Novērtēts! -
Datortīkli skolās. Uzraudzības programma "NetOp Teacher"
Diplomdarbs augstskolai46
-
Interneta ietekme uz jauniešu personības vajadzību veidošanos
Diplomdarbs augstskolai40
Novērtēts! -
Internetā ievietojamo JAVA appletu izstrāde mācību līdzekļiem
Diplomdarbs augstskolai86
-
Interneta resursu zīmola veidošana Latvijā
Diplomdarbs augstskolai58
Novērtēts!