Diplomdarbs
Eksaktās un dabaszinātnes
Matemātika
Interaktīvas mācību metodes matemātikas stundās skolēnu r...-
Interaktīvas mācību metodes matemātikas stundās skolēnu radošās domāšanas attīstībai
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
Ievads | 1 | |
1. | Radošās domāšanas un interaktīvo mācību pedagoģiski psiholoģiskie pamati | 5 |
1.1. | Radošās domāšanas attīstības problēma | 10 |
1.2. | Skolēnu radošās domāšanas veidošanas apstākļi | 11 |
1.3. | Interaktīvās mācības skolēnu radošas domāšanas attīstībai | 13 |
1.3.1. | Mācīšana un mācīšanās, ņemot vērā pusaudžu vecumposma īpatnības | 21 |
1.3.2. | Interaktīvo mācību jēdziens | 25 |
1.3.3. | Interaktīvo mācību mūsdienu tehnoloģija | 29 |
1.3.4. | Interaktīvas metodes raksturojums | 33 |
1.3.6. | Interaktīvo metožu sistematizācija | 50 |
2.1. | Pētījumu metodoloģija | 53 |
2.2. | Pētījumu rezultātu analīze | 55 |
2.2.1. | Audzēkņu personības pētīšanas metodes | 55 |
2.2.2. | Veselība | 60 |
2.2.3. | Temperaments | 62 |
2.2.4. | Raksturs | 66 |
2.2.5. | Mācību motivācija | 68 |
2.2.6. | Skolēnu radošās domāšanas un mācību rezultāti | 80 |
Secinājumi | 88 | |
Literatūras saraksts | 90 | |
Pielikumi | 94 |
Šobrīd mūsdienās skolā nepietiek ar akadēmiskām zināšanām vien, skolēnam ir jāapgūst zināšanas un prasmes, kuras tiks izmantotas tālākajā dzīvē. Tāpēc skolas pienākums ir veidot tādu izglītošanas politiku, lai skolēni mācību procesā varētu iegūt pieredzi, zināšanas dzīvei, dzīvesprasmes un gatavību tās izmantot.
Dāņu sociologs J.Adolfsons uzskata, ka „zināšanas nevar ieliet tukšā traukā, taču cilvēki daudz ko spēj apgūt paši. Skolotāja uzdevums iedvesmot skolēnus un radīt tādus apstākļus, lai mācību process būtu pēc iespējas veiksmīgāks.”[32,12]
Katrai darbībai ir motīvs. „Motīvs ir darbības vadošā un veicinošā struktūra, kas, veidojot darbības priekšmetu, virza cilvēku uz aktivitāti. No motīva ir atkarīgs arī mērķu saturs; tieši attiecības starp mērķi un motīvu veido to, ko mēs saucam par darbības jēgu.”[36,92]
Motivācijas veicināšanu matemātikas stundās uzskatu par ļoti svarīgu problēmu, kuras risinājuma pieredzi gribu atklāt šajā darbā.
„Mācīšanās motīvi ietekmē skolēna attieksmi pret mācību darbu. Ir zināms, ka vissekmīgāk mācīšanās noris tad, ja attieksme pret mācību darbu ir pozitīva.”[36,27]
Skolotājam ir jābūt interesei par to, ko viņš dara, pašam ir vajadzīga motivācija – kāpēc es to daru? Vispirms pedagogam pašam ir jābūt motivētam ieinteresēt skolēnus aktīvai darbībai. Ja skolotājam pašam nav interese un motivācijas, tās nebūs arī vairumam bērnu – mācīsies tikai tie, kas tik un tā visu labi mācās, un skolēni, kuriem ir liela, dedzīga interese par matemātikas priekšmetu. Ja skolotājam ir garlaicīgi savā stundā, arī skolēniem būs garlaicīgi. Stundai ir jābūt abpusēji interesantai.
Darba mērķis ir atlasīt, izveidot interaktīvo mācību metožu aprakstus, lai uzlabotu mācību satura apguves procesu Rēzeknes 2.vidusskolas matemātikas nodarbībās, kā arī balstoties uz pētījumā iegūtiem rezultātiem, izveidot metodiskos ieteikumus matemātikas skolotājiem darbā ar interaktīvam metodēm. Skolotājiem tiek parādītas idejas, kā šos darbus veidot stundās.
Maģistra darba mērķis: Noskaidrot interaktīvo mācību metožu pielietojuma iespējas pamatskolu skolēniem radošās domāšanas attīstībā.
Maģistra darba jautājums: Kā interaktīvas metodes sekmē pamatskolu skolēnu radošās domāšanas attīstību.
Maģistra darba uzdevumi:
1)Uz teorētiskās literatūras analīzes pamata, raksturot interaktīvo mācību metožu būtību;
2)Sistematizēt interaktīvo metožu pielietojumu uz rādošās domāšanas attīstību matemātikas stundās pamatskolā;
3)Veikt pedagoģisko pētījumu Rēzeknes 2. vidusskolā par interaktīvo mācību metožu izmantošanu matemātikas stundās un par to ietekmi uz pamatskolas skolēnu mācību rezultātiem;
4)Balstoties uz pētījumā iegūtiem rezultātiem, izveidot metodiskos ieteikumus matemātikas skolotājiem darbā ar interaktīvam metodēm.
Pētījuma objekts: mācību process matemātikas stundās pamatskolas klasēs.
Pētījuma priekšmets: skolēnu radošās domāšanas attīstība.
Pētījuma metodes: 1) teorētiskās - zinātniskās literatūras un dokumentu pētīšana un analīze;
2) empīriskās – novērošana, anketēšana, testēšana, atmiņu savākšana, to apstrādāšana un analīze, pārrunas, matemātiskās statistiskas metodes.
Pētījuma bāze: Rēzeknes 2.vidusskolas 5.- 9. klašu skolēni (60 vidusskolēnu).…
Matemātika sākas ne jau ar rēķināšanu, kā daudzi domā. bet gan ar... mīklu, problēmu. lai varētu attīstīt skolēna radošo domāšanu, jāpanāk, lai viņu pārņem izbrīns un ziņkārība, atkārtotu cilvēces izzināšanas ceļu. Tikai pārvarot grūtības, risinot problēmas, bērns var ieiet jaunrades pasaulē.
- Audzēkņu mācību sasniegumu vērtēšana ķīmijā
- Interaktīvas mācību metodes matemātikas stundās skolēnu radošās domāšanas attīstībai
- Lingvokulturoloģiskā eseja literatūras stundās mazākumtautību programmas 11.klasē
-
Tu vari jebkuru darbu ātri pievienot savu vēlmju sarakstam. Forši!Mācību motivācija
Diplomdarbs augstskolai63
-
Interaktīvo metožu nozīme pedagoģiskajā procesā ģeogrāfijas stundās pamatskolā
Diplomdarbs augstskolai60
-
Audzēkņu mācību sasniegumu vērtēšana ķīmijā
Diplomdarbs augstskolai95
Novērtēts! -
Pusaudžu ar īpašām vajadzībām mācību prasmju rosinošās metodes dabasmācības apguves procesā
Diplomdarbs augstskolai83
Novērtēts! -
Mācību metožu un paņēmienu izvēle, īstenojot integrēto pieeju sociālo zinību stundās
Diplomdarbs augstskolai56