Diplomdarbs
Uzņēmējdarbība un tiesības
Ekonomika
Integrēto mārketinga komunikāciju īpatnības ekonomikas kr...-
Integrēto mārketinga komunikāciju īpatnības ekonomikas krīzes situācijā
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
Anotācija | 3 | |
Annotation | 4 | |
Ievads | 5 | |
1. | INTEGRĒTĀS MĀRKETINGA KOMUNIKĀCIJAS UN TO ATTĪSTĪBAS NEPIECIEŠAMĪBA MŪSDIENĀS | 8 |
1.1 | Integrēto mārketinga komunikāciju būtība un aktualitāte | 8 |
1.2. | Integrētās mārketinga komunikāciju mērķi un principi | 13 |
1.3. | Integrēto mārketinga komunikāciju novērtēšanas metodes | 15 |
1.4. | Integrēto mārketinga komunikāciju Latvijā tirgus analīze | 22 |
1.5. | Uzņēmumu IMK efektivitātes paaugstināšanas iespējas un bremzējošie faktori | 29 |
2. | EKONOMIKAS CIKLISKĀS ATTĪSTĪBAS IETEKME UZ UZŅĒMUMA INTEGRĒTĀM MĀRKETINGA KOMUNIKĀCIJĀM | 33 |
2.1. | Ekonomiskas cikliskās attīstības pamatojums un neizbēgamība | 33 |
2.2. | Ekonomikas cikliskuma regulēsanas iespējas makrolīmenī | 34 |
2.3. | Ekonomiskās izaugsmes nepieciešamība un tās faktori | 40 |
2.4. | Latvijas uzņēmumu ekonomiskās vides analīze | 42 |
2.5. | Latvijas ekonomiskās politikas pamatprincipi un realizācijas pieredze | 48 |
3. | LATVIJAS UZŅĒMUMU MĀRKETINGA SPECIĀLISTU APTAUJA PAR KRĪZES IETEKMI UZ UZŅĒMUMA MĀRKETINGA KOMUNIKĀCIJĀM | 72 |
3.1. | Pētījuma metadoloģijas pamatojums | 72 |
3.2. | Aptaujas rezultāti un to analīze | 75 |
SECINĀJUMI UN PRIEKŠLIKUMI | 88 | |
SUMMARY | 92 | |
ZUSAMMENFASSUNG | 95 | |
IZMANTOTĀS LITERATŪRAS UN AVOTU SARAKSTS | 98 | |
PIELIKUMI | 102 |
Mārketinga pētījumu nozīme uzņēmumā ir aktuāls temats, jo mārketinga informācijai ir svarīga nozīme kopējā integrēto mārketinga sistēmā – lēmumu pieņemšanā par pašreizējā mārketinga elementu darbības efektivitāti un nepieciešamajām izmaiņām, kā arī mārketinga pētījumi palīdz izprast tirgus situāciju, samazināt nenoteiktību un konstatēt pieļautās kļūdas.
Tomēr, lai uzņēmums varētu nepārtraukti saglābāt vadošo pozīciju tirgū, paaugstināt savu apgrozījumu, klientu daudzumu, ir nepieciešami nepārtraukti attīstīt un uzlabot uzņēmuma integrēto mārketinga komunikācijas.
Latvijā ir tādas tendences kā mārketinga pāriešana no vietējā un valsts līmeņa uz reģionālo un pasaules mēroga mārketingu, pircēju prasību paaugstināšanās pret produktiem, asa konkurence, un, lai risinātu šīs problēmas, uzņēmumos ir nepieciešama efektīva integrēto mārketinga informācijas sistēma.
Pasaules globalizācija Latvijas uzņēmumiem liek orientēties uz starptautiskajiem tirgiem, it īpaši uz Eiropas Savienību. Līdz ar tirdzniecības barjeru nojaukšanu un informācijas tehnoloģiju straujo attīstību un izmantošanu uzņēmējdarbībā, Latvijas uzņēmējiem jāsaskaras ar Eiropas uzņēmumu konkurenci, gan tepat Latvijā, gan arī Eiropas Savienībā.
Palielinoties importa apjomiem, uzņēmējiem jādomā, kā padarīt savu preci atšķirīgu no pārējā produktu klāsta. Joprojām aktuāla problēma ir uzņēmuma vadītāju uzmanības koncentrēšana tikai uz ražošanas vai tirdzniecības līmeni.
Uzņēmējiem šajā tirgus situācijā neaugt un nepilnveidoties ir bīstami. Palielinoties importam, mārketinga pētījumiem jāatvēl lielāki ieguldījumi, jo ārzemju produkti vēl tikai turpinās ienākt, un vietējiem uzņēmējiem ar to jārēķinās. Šeit jāpiebilst, ka ārzemju kompānijas iegulda pietiekami daudz līdzekļu reklāmas un mārketinga kampaņās, lai ieņemtu pozīcijas šajā septītniekā. Tāpēc ignorēt informācijas un mārketinga iespējas ir nesaprātīgi.
Latvijas uzņēmējiem jāsaprot, ka mārketings ir investīcijas. Bez tam, šobrīd daudzās nozarēs preces ir tik līdzīgas, ka mārketinga pētījumi, uz tiem balstītu mārketinga aktivitāšu izstrāde ir kļuvis par vienīgo veidu, kā tās padarīt unikālās.
Galvenā problēma, kas negatīvi ietekmē Latvijas uzņēmumu konkurētspēju pasaules tirgū, ir šo uzņēmumu nepietiekamais mārketings un mārketinga pētījumi.
Pieaugoša globālā konkurence un tehnoloģiju attīstība informācijas mēdijos ir izraisījusi globālas informācijas sistēmas attīstību. Tā ir organizēta informācijas vākšana ar kompjuterizētu programmu palīdzību, kā arī, balstoties uz personāla savākto informāciju, lai iegūtu, uzkrātu, precizētu, analizētu un nekavējoties izmantotu informāciju par starptautiskā biznesa aktivitātēm.
Mārketinga menedžeriem ir jāatšķir datus no informācijas, jo dati ir tikai vienkārši fakti, bet informācija ir faktu izklāsts tādā formāta, kas ir piemērots izmantošanai lēmumu pieņemšanas procesā. Informācija jāvērtē pēc četriem raksturotājiem: atbilstība, kvalitāte, ātrums un informācijas pilnīgums. Atbilstoša informācija ir tā, kas mārketinga menedžerim tajā brīdī ir vajadzīga. Augstas kvalitātes informācija ir precīza, uzticama un pamatota. Svarīgs ir arī laika faktors – informācija, kas sasniegta tieši laikā. Mārketologiem ir svarīgi izmantot kompjuterizētas informācijas sistēmas, kas spēj atspoguļot notikumus un prezentēt informāciju drīz pēc tam, kad darījums ir noticis. Pilnīga informācija atspoguļo nepieciešamo informācijas kvantitāti. Mārketinga menedžeriem ir vajadzīga pietiekama informācija, lai sakopotu visus lēmuma pieņemšanas aspektus.
21. gadsimtā strauji attīstās starptautiskais mārketings, jo Eiropas Savienības dalībvalstu tirgi kļūst vienoti, un kompānijām, kas veic mārketinga pētījumus Eiropā, ir augsts pieprasījums pēc elektroniskām datu apmaiņas sistēmām un dažādu valodu programmām globālai informācijas sistēmas izveidei. Informācijas tehnoloģiju attīstība ir radījusi nozīmīgu ietekmi mārketinga pētījumos globalizācijas apstākļos – tiek nodrošināta ātra un precīza mārketinga informācijas aprite. …
Maģistra darbā tiek izpētīti jautājumi un problēmas, kas ir saistītas ar patērētāju viedokļu maiņu ekonomikas krīzes situācijā un uzņēmumu darbību ekonomikas krīzes apstākļos. Maģistra darba mērķis, ir pamatojoties uz integrēto mārketinga komunikāciju teorētiskajām atziņām, izpētīt integrētā mārketinga komunikāciju galveno sastāvdaļu plānošanu un veidošanu, novērtēt to ietekmi uz patērētāju rīcību, izanalizēt mārketinga komunikāciju sistēmas vājās un stiprās puses, kā arī izstrādāt priekšlikumus sistēmas uzlabošanai un efektivitātes paaugstināšanai.
- Integrēto mārketinga komunikāciju īpatnības ekonomikas krīzes situācijā
- Mārketinga plāns
- Reklāmas veidošanas īpatnības uzņēmumā AS "Laima"
-
Tu vari jebkuru darbu ātri pievienot savu vēlmju sarakstam. Forši!Mārketinga plāns
Diplomdarbs augstskolai48
-
Reklāmas veidošanas īpatnības uzņēmumā AS "Laima"
Diplomdarbs augstskolai67
Novērtēts! -
Mārketinga plāns SIA "Briga plus" žurnāla "Sakaru Pasaule" virzīšanai tirgū
Diplomdarbs augstskolai50
Novērtēts! -
Mārketinga komunikāciju sistēma uzņēmumā
Diplomdarbs augstskolai46
Novērtēts! -
Mārketinga plāns "Bayer CropScience" produkcijai
Diplomdarbs augstskolai57
Novērtēts!