Diplomdarbs
Uzņēmējdarbība un tiesības
Apdrošināšana
Inovatīva e-komercijas projekta realizēšanas ietekme uz u...-
Inovatīva e-komercijas projekta realizēšanas ietekme uz uzņēmuma AAS "Baltikums" konkurētspēju
Diplomdarbs83 Apdrošināšana, Mārketings, reklāma, Uzņēmējdarbība
2011. - 2015. g.
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
IEVADS | 6 | |
1. | KONKURENCE, TĀS NOZĪME | 11 |
1.1. | Konkurences jēdziens un konkurētspējas rādītāji | 11 |
1.2. | Konkurētspējas priekšrocības jēdziens | 14 |
1.3. | Konkurētspējas pilnveidošana | 18 |
1.4. | Konkurētspējīgā priekšrocība | 25 |
2. | APDROŠINĀŠANAS NOZARE | 28 |
2.1. | Apdrošināšanas jēdziens un termini | 28 |
2.2. | Apdrošināšanas tiesiskā regulēšana Latvijā | 29 |
2.3. | Nedzīvības apdrošināšanas sabiedrības un populārākie apdrošināšanas veidi Latvijā | 30 |
2.3.1. | Pamatinformācija par AAS Baltikums | 33 |
2.4. | Apdrošināšanas tirgus auditorijas uzvedību ietekmējošie faktori | 37 |
2.4.1. | E-komercijas ietekme uz apdrošināšanas tirgu | 39 |
2.4.2. | Patērētāju aizsardzība | 44 |
2.5. | Latvijas apdrošināšanas tirgus kopējais raksturojums | 45 |
3. | INOVATĪVA E-KOMERCIJAS PROJEKTA REALIZĒŠANAS IETEKME UZ UZŅĒMUMA AAS BALTIKUMS | 48 |
3.1. | Tirgus faktoru analīze | 48 |
3.2. | Konkurentu novērtējums un tiešo konkurentu noteikšana | 62 |
3.3. | Empīriskā aptauja par apdrošināšanas e-pārdošanu | 72 |
3.4. | E-mārketinga ietekme uz AAS Baltikums attīstību | 75 |
3.5. | AAS Baltikums inovatīva e-komercijas rīka realizēšanas projekts | 78 |
SECINĀJUMI UN PRIEKŠLIKUMI | 85 | |
BIBLIOGRĀFISKO NORĀŽU SARAKSTS | 88 |
SECINĀJUMI UN PRIEKŠLIKUMI
Autore izstrādājot darbu, veica teorētisko, novērojumu un pētījumu metodi. Veicot pētījumu autore secina:
1. Konkurence, cīņā par klientiem, pēdējo trīs gadu laikā ir spējusi būtiski ietekmēt kopējo Latvijas apdrošināšanas tirgus attīstību – jauni produkti, pakalpojumi, e-veikali, noteikumi, darba resursu optimizācija.
2. Uz šo brīdi e-produkti AAS Baltikums kopējā produktu portfelī nav pārvarējuši 20% slieksni.
3. Pētījumā tika apstiprināta izvirzītā darba hipotēze, ka ieviešot inovatīvu e-komercijas projektu, AAS Baltikums palielinās e-polišu pārdošanas apjomus un uzņēmuma konkurētspēju.
4. Ja tiks veiktas visas projekta ieviešanas darbības, ņemtas vērā tirgus izmaiņas, autore prognozē, ka ieviešot inovatīvos e-risinājumus pārdošanas mājas lapā, AAS Baltikums interneta tirdzniecību gada laikā tirgus daļu spēs palielināt līdz 7.2% kas, nozīmē, ka parakstītās prēmija sasniegts 10 milj.LVL robežu.
5. Latvijā pieaug to cilvēku skaits kuri lieto internetu, kā arī izmanto internetbankas.
6. Latvijas banku stratēģija piespiež patērētājus veikt norēķinus izmantojot internetbankas.
7. Finanšu rādītāji apstiprina, apdrošināšanas nozare sāk atgūties pēc ekonomiskās krīzes, taču tirgū joprojām valda cenu dempings.
8. Apdrošināšanas tirgū uz doto brīdi ir augsts koncentrācijas reitings, jo tirgū ir izvirzījušies trīs līderi, AAS BTA 30%, AAS Balta 19% un AAS Gjensidige ar 14% no kopējā tirgus, savukārt nākošajam lielākajam tirgus dalībniekam pieder vairs tikai 9%.
9. Veicot auditorijas aptauju, autore secina, ka liela daļa patērētāju neiegādājas apdrošināšanu internetā, jo viņiem patīk komunikācija ar cilvēkiem, viņiem nepieciešama konsultācija klātienē.
10. AAS Baltikums pārdošanas mājas lapai ir zems reitings Google meklētājprogrammā.
11. AAS Baltikums tiešie konkurenti e-pārdošanā ir AAS Balta, AAS BTA, AAS BAN, AAS IF un AAS Seesam, to darbības politika un patērētāju segments internetā vistuvāk atbilst AAS Baltikums.
12. Tiešo konkurentu internetpārdošanas kanāls ir augsti attīstīts, piedāvājot daudz e-risinājums klientu ērtībām.
13. Patērētāju lielākais pārsvars apdrošināšanas pakalpojumu iegādājas tikai tādēļ, ka to liek likums vai esošās kredītsaistības.
14. Patērētāji izvēloties apdrošināšanas produktu, prioritāti liek uz produkta cenu.
15. Pārliecinošs un ilggadējs tirgus līderis pēc parakstītajām prēmijām ir AAS BTA., savukārt, sabiedrības vidū lielāko uzticamību ieņem AAS Balta.
16. AAS Baltikums ir liels obligātās apdrošināšanas - OCTA apdrošināšanas īpatsvars kopējā portfelī, mazs brīvprātīgo veidu īpatsvars.
17. Pieaug AAS Baltikums izstrādāto e-projektu lietotāju skaits.
Autores galvenie priekšlikumi AAS Baltikums vadībai:
1. Izveidot ilgtermiņa stratēģiju e-polišu partner pārdošanai.
2. AAS Baltikums attīstības paaugstināšanai, nepieciešama konkurentu klientu “pārvilināšana” izmantojot e-komerciju.
…
Tika noskaidrota konkurences būtība, tās paaugstināšanas iespējas, nedzīvības apdrošināšanas tirgus dalībnieki un populārākie apdrošināšanas produkti Latvijā, tika noteikti un izanalizēti patērētāju uzvedību ietekmējošie faktori, noskaidroti e-komercijas principi, tika noteikti AAS Baltikums e-pārdošanas tiešie konkurenti. Pētījumā tika pierādīta izvirzītā hipotēze, ka ieviešot inovatīvu e-komercijas projektu, AAS Baltikums palielinās e-polišu pārdošanas apjomus un, attiecīgi, uzņēmuma konkurētspēju. Tika noskaidrots, ka lai arī pieprasījumu pēc apdrošināšanas produktiem lielā mērā ietekmē valsts ar likumdošanas vai kreditori ar aizdevumu līgumu palīdzību, nosakot apdrošināšanu par obligātu nosacījumu, ietekmes apmērs tik un tā atkarīgs no apdrošināšanas sabiedrību piedāvātā produkta, tā cenas un pieejamības, uzņēmuma reputācijas un pieejamā klientu servisa.
Pielikumu nav.
-
Inovatīva e-komercijas projekta realizēšanas ietekme uz uzņēmuma AAS "Baltikums" konkurētspēju
Diplomdarbs83 Apdrošināšana, Mārketings, reklāma, Uzņēmējdarbība
- SIA "Sev esmu labākais kalps" iekšējās un ārējās vides raksturojums
- Uzņēmuma "Gardums" mārketinga vides analīze
-
Tu vari jebkuru darbu ātri pievienot savu vēlmju sarakstam. Forši!Kalibrējuma izstrādāšana profiltērauda N°:25 ražošanai velmēšanas stāvā “350/250”
Diplomdarbs augstskolai90
-
Vairumtirdzniecības uzņēmuma darbības pilnveidošana
Diplomdarbs augstskolai72
-
Baltijas projekta Baltichand.com roku darbu tirdzniecības vietne kā efektīvas elektroniskās komunikācijas platformas analīze un rokasgrāmatas izstrāde
Diplomdarbs augstskolai63
-
Produktu sadales sistēmas un tās vadīšanas efektivitātes paaugstināšana uzņēmumā
Diplomdarbs augstskolai119
-
Projekts: Deserta sviesta ražošanas uzņēmuma izveide
Diplomdarbs augstskolai93