Informācijas tehnoloģijas ir informācijas apstrādei nepieciešamās tehnoloģijas. Pamatā tā ir datoru izmantošana informācijas pārnešanai, glabāšanai, aizsardzībai, apstrādei, pārsūtīšanai un iegūšanai jebkurā vietā un laikā.
Ar tehnoloģiju plašā nozīmē saprot materiālas lietas – instrumentus, mašīnas, iekārtas, aparātus, dažādas konstrukcijas, kā arī to pielietošanas iemaņas, paņēmienus un metodes sadzīves, saimniecisku, militāru vai citu mērķu sasniegšanai. Ar jēdzienu tehnoloģija var apzīmēt vienkāršus priekšmetus, kā, piemēram, koka ritenis, svira, āmurs kontekstā ar to pielietošanas paņēmieniem. Tehnoloģija var ietvert arī ļoti sarežģītas mūsdienu tehniskas sistēmas. Piemēram, informācijas tehnoloģiju komponentes parasti ir datori, telekomunikāciju iekārtas, datu pārraides kanāli, utt.
Objekts: Mācību procesa pilnveidošana, izmantojot informāciju tehnoloģijas (IT).
Priekšmets: IT izmantošana mājturības stundās.
Mērķis: Izvērtētas IT izmantošanas iespējas mājturības stundās.
Hipotēze: IT izmantošana mācību materiālu izveidē būtiski atvieglo skolotāja darbu stundā.
Uzdevumi:
1.Studēt zinātnisko pedagoģisko literatūru par pusaudžu vecumposma īpatnībām un IT izmantošanu mācību procesā.
2.Iepazīt un izanalizēt mājturības programmu pamatskolai.
3.Izveidot mācību materiālus mājturības stundām 5. klasei.
4.Veikt pētījumu par IT izmantošanu mājturības stundās.
Metodes:
pedagoģiskās, psiholoģiskās un speciālās profesionālās literatūras analīze
novērošana, anketēšana, intervijas, pārrunas- diskusijas;
IT programmatūras analīze;
datu matemātiskā apstrāde, analīze un interpretācija.
Teorētiskais pamats:
Pedagoģiskie aspekti: Birziņa R., Granta D., Meža L., Šmite A., Zelmenis V.
IT aspektos: Juškaite L. Lipska I., Ignatjeva M., Livmanis F
Mājturības aspektos: Riekstiņa D., Kulakova M., Marksa M., Stare M., Sīviņa M
Bāze: Jelgavas 1. ģimnāzija, Jelgavas Spīdolas ģimnāzija
Posmi:
2006./2007. st.g. Teorijas studijas, aptauja
2007./2008. st.g. Pētījuma veikšana, rezultātu apkopošana, pedagoģiskā interprfetācija.
Teorētiskais devums:
Izvērtētas IT izmantošanas iespējas mājturības stundās.
Praktiskais devums
Mācību metodiskie materiāli mājturībā, izmantojot IT, 5. klasei.…