Secinājumi
1. Lasīšana ir daļa no cilvēku komunikatīvās darbības sfēras. Lasītprasmes lielākā vērtība ir teksta izpratne, tā palīdz atlasīt būtiskāko informāciju produktīva darba veikšanai. Attīstot lasītprasmi, bagātinās vārdu krājums, uzlabojas rakstpratība, kas piedāvā iespēju veiksmīgi funkcionēt dažādos sabiedrības līmeņos.
2. Ņemot vērā jaunās paaudzes interesi par jaunajām tehnoloģijām, tās nedrīkst ignorēt, organizējot pedagoģisko procesu, tostarp lasītprasmes apguvi un pilnveidi. IKT izmantošana pedagoģiskajā procesā ļauj izmantot sajūtas (redzi, dzirdi, tausti, kustības)
un, uz tām balstoties, radīt asociācijas ar jau iepriekš apgūto pieredzi. IKT ir nenovērtējams atbalsts lasītprasmes pilnveidei krievu valodā.
3. Krievu valodas skolotāju kompetence, radošums, elastība, atvērtība IKT ir galvenais resurss katra atsevišķā skolēna un skolēnu grupas potenciāla pilnveidei.
4. Teorētiskās literatūras analīze un empīriskā pētījuma rezultāti ļauj secināt, ka IKT jēgpilna ieviešana krievu valodas apguvē uzlabo skolēnu lasītprasmes iemaņas.
5. Pētījumā izvirzītie IKT ietekmējošie lasītprasmes kritēriji dinamikā ir ar augšupejošu tendenci.
6. Pētījuma rezultāti liecina, ka IKT ieviešana krievu valodas stundās 6. klasē pilnveido lasītprasmi, taču mācību materiāls nav aprīkots ar interaktīviem uzdevumiem, tāpēc tas apgrūtina veidot mūsdienīgu svešvalodas mācību procesu.
7. Pētījuma mērķis - teorētiski pamatot un praktiski pārbaudīt IT izmantošanas iespējas pusaudžu lasītprasmes veicināšanai krievu valodas stundās - ir sasniegts.…