Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka
Akcijas un īpašie piedāvājumi 2 Atvērt
21,48 € Ielikt grozā
Gribi lētāk?
Identifikators:287796
 
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 06.06.2010.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 34 vienības
Atsauces: Ir
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Anotācija    3
  Annotation    4
  Apzīmējumu saraksts    5
  Ievads    6
1.  Informācija, informācijas sistēmas, informācijas nodošana    8
1.1.  Informācijas jēdziens un tās nozīme uzņēmumā    8
1.1.1.  Informācija un tās raksturojums    10
1.1.2.  Informācijas klasifikācija    18
1.1.3.  Vadības informācijas avoti    21
1.1.4.  Organizācijas inteliģence    22
1.2.  Vadības informatīvās sistēmas    25
1.3.  Informācijas apmaiņa, komunikācija    31
2.  Uzņēmums    36
2.1.  Informācija uzņēmumā, tās plūsma, trūkumi    41
2.1.1.  Informācija loģistikas jomā    41
2.1.2.  Informācija reģistrācijas, likumdošanas jomā    44
2.1.3.  Informācija tirdzniecības jomā    46
2.1.4.  Informācija marketinga jomā    47
2.2.  Komunikācijas process uzņēmuma iekšienē    54
2.3.  Informācijas sistēmas uzņēmumā    59
2.3.1.  Finanšu un informācijas vadības programmatūra iScala    59
2.3.2.  INTRA    66
2.3.3.  SoftDent Cusomter Profiling and Call Reporting    69
2.3.4.  SoftDent Sales Reporting    76
  Secinājumi un priekšlikumi    78
  Izmantotās literatūras un avotu saraksts    82
  Pielikumi    84
  Dokumentārā lapa    86
Darba fragmentsAizvērt

Secinājumi un priekšlikumi
Pēc darba izstrādes tika gūts teorētisks priekšstats par informāciju, kā arī praktisks – par informāciju farmācijas uzņēmumā, problēmām tās plūsmā un apstrādē un iespējamajiem šo problēmu novēršanas variantiem.
Lai sasniegtu bakalaura darba mērķi, vispirms bija jāapskata informācijas teorētiskā puse. Tika gūts teorētisks ieskats par informācijas klasifikāciju, nozīmi, avotiem, komunikācijas procesu un vadības informatīvajām sistēmām.
Otrajā nodaļā jeb projekta daļā tika analizēts reāla uzņēmuma piemērs – informācijas plūsma tajā, apstrādes mehānismi un risināmās problēmas. Vispirms tas aprobežojās ar informācijas apkopošanu par pašu uzņēmumu un informāciju tajā. Ļoti svarīgi bija izpētīt uzņēmumā cirkulējošo informāciju un izveidot tās iedalījumu, to klasificējot (piemēram, informācija par konkurentiem, informācija par preču kustību utml.).
Autors secināja arī to, ka ja izvēle starp finanšu un informācijas vadības programmatūrām ir diezgan plaša (bez uzņēmumā lietotās IS iScala ir iespējamas pietiekami daudz citas alternatīvas), tad specifisku IS, piemēram, tieši MP darba vajadzībām, izvēlē alternatīvu nav.
Piedaloties IS SotDent Customer Profiling and Call Reporting izvēlē, autors konsultējās ar citu farmācijas firmu pārstāvjiem, lai noskaidrotu iespējamās alternatīvas. Tika noskaidrots tas, ka citu alternatīvu nav – līdzīgi uzņēmumi vai nu arī izmanto šo pašu IS vai neizmanto nekādu. Līdz ar to rīcības varianti bija tikai divi – ieviest šo IS vai neieviest, kas, protams, nebūtu progresīvs risinājums. Par spīti tam, ka mūsdienās dažādi tehnoloģiskie jaunievedumi parādās ik uz soļa, uzņēmumam gluži vienkārši nebija laika gaidīt uz tiem.
Pēc darba izstrādes var secināt, ka bakalaura darba mērķis izpētīt konkrēta uzņēmuma farmācijas nodaļas informācijas plūsmu, apstrādes veidus, komunikācijas procesu, kā rezultātā noskaidrot konkrētas problēmas un izteikt priekšlikumus to risināšanai ir sasniegts.
Darba tapšanas procesā autors sastapās ar dažādām problēmām – galvenā bija tā, ka ļoti grūti ir nošķirt tieši uzņēmuma farmācijas nodaļas informāciju no pārējās informācijas uzņēmumā (darbā tika likts uzsvars tieši uz konkrētu uzņēmuma nodaļu), jo tā ir saistīta. Līdz ar to nācās pieminēt ne tikai citas uzņēmuma nodaļas, bet arī dažādas valsts institūcijas. Otra lielākā problēma – grūtības ievākt informāciju par tām IS, kas tika ieviestas jau pirms autors sāka strādāt šajā uzņēmumā – kadru mainība tajā ir tik strauja, ka neizdevās atrast cilvēku, kas kaut ko zinātu par „vecajām” IS uzņēmumā. Treškārt, bieži vien ir neiespējami izteikt tādus priekšlikumus informācijas apstrādes vai plūsmas uzlabošanā, ko uzņēmums būtu spējīgs izpildīt, jo bieži „vainīgas” ir tieši valsts institūcijas, kas ar to saistītas, nevis pats uzņēmums, piemēram, dažu lietu nesakārtotība ZVA noved pie nekvalitatīvas informācijas starp šo iestādi un uzņēmumu, kas nav spējīgs kaut ko uzlabot.
Bakalaura darbā izvirzītie uzdevumi netika vienlīdz labi izpildīti, lai gan kopumā vismaz daļēji tas tika izdarīts. Problēmas radās ar uzdevumiem: „cik iespējams, izpētīt un aprakstīt daļu no uzņēmuma lietotajām IS” un „uz izpētes pamata izteikt novērojumus un izstrādāt priekšlikumus informācijas plūsmas un informācijas apstrādes uzlabošanai.” Par IS iScala un INTRA autors guva vairāk teorētisku priekšstatu, nevis praktisku, līdz ar to bija grūtības izteikt priekšlikumus, kas būtu jāmaina. Tomēr to atsver līdzdalība IS SotDent Customer Profiling and Call Reporting ieviešanā, kas ir tiešs autora nopelns, jo tieši pēc autora ieteikuma uzņēmums sāka pievērst pietiekamu uzmanību daudzajām problēmām, kas saistītas ar konkrētu informāciju, kā rezultātā tika ieviesta šī jaunā IS un uzlabots uzņēmuma darbs.
Izanalizējot informācijas plūsmas un apstrādes procesus uzņēmumā, autors var sniegt sekojošus priekšlikumus:
• noteikti jāuzlabo komunikācija starp uzņēmumu un ražotāju – viņam ir REGULĀRI jāziņo par ražošanas procesa norisi, lai tirgzinības vadītāji būtu lietas kursā par pieejamo preču daudzumu;
• lietderīgāk jāizmanto uzņēmuma rīcībā esošās IS, jāizzina to iespējas;
• uzņēmuma darbiniekiem jāpievērš uzmanība tiem gadījumiem, ja dati tiek dublēti un sadarbībā ar speciālistiem jārod iespēja to novērst, nevis jāmēģina turpināt strādāt kā ierasts pat pēc darba laika beigām;
• uzņēmumam ieteicama sadarbība ar kādu no kompānijām, kas piedāvā preses relīzes par uzņēmumu interesējošām tēmām (šajā gadījumā – farmācija un medicīna);
• uzņēmumam jāpalielina intranet loma komunikācijā, pieradinot un izglītojot darbiniekus to lietot;
• uzņēmumam jāuzlabo pats komunikācijas process, pievēršot uzmanību darbu sadalei starp darbiniekiem, precīzi definējot katra uzdevumus;
• uzņēmumam jāpalielina rakstiskas informācijas apjoms, piemēram, racionālāk jāizmanto elektroniskais pasts;
• noteikti jāizveido intranet, kas būtu domāts tieši MP, jo pašlaik liela problēma ir informācijas, kas attiecas uz produktiem, nodošana MP – piemēram, prezentācijas;
• jāievieš jauna IS, kas nodrošinātu uzņēmuma klienta DB funkcijas, kā arī MP darba plānošanu un novērtēšanu (šis priekšlikums jau tiek īstenots – tiek ieviesta IS SoftDent Customer Profoling and Call Reporting);
• katram darbiniekam jārod iespēja lietot tieši viņam piemērotas lietojumprogrammas.

Autora komentārsAtvērt
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Atlants

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties