Secinājumi
1. Pētījuma mērķis ir sasniegts un izvirzītā hipotēze pierādīta daļēji.
2. Pētījuma rezultāti apstiprina iedzīvotāju nepietiekamo izpratni par situācijām, kādās būtu vai nebūtu izsaucama NMP brigāde.
3. Pastāv respondenti, kuri uzskata, ka brigāde ir izsaucama, ja ir neliela pirkstu trauma (9%), spēcīgas zobu sāpes (5%), asinsspiediena problēmas bez citiem esošiem simptomiem (44%), kā arī pirmā diena saaukstēšanās simptomu gadījumā (27%), kas ir ambulatorā veselības aprūpes līmenī risināmas problēmas.
4. Iedzīvotāju nepietiekoša informētība par NMP izsaukšanas pamatotību un NMP nelietderīga izmantošana ir aktuāls jautājums, kuru jārisina ne tikai NMP dienestam, bet tā ir veselības aprūpes sistēmas problēma kopumā.
5. Iedzīvotāji, kuri neizprot NMP darbības specifiku un izsauc nepamatoti, kavē savlaicīgu NMP nodrošinājumu augstas prioritātes izsaukumiem.
6. Pētījuma rezultāti rāda, ka visbiežāk norādītā alternatīva NMP dienestam ir ģimenes ārsti (52%), slimnīcu uzņemšanas nodaļas (19%) un poliklīnikas (18%).
7. Iespēju robežās jāturpina komunikācija ar iedzīvotājiem, izglītojot tos par NMP dienesta darbību, uzsverot izsaukšanas kritērijus, lai panāktu progresu izpratnes veicināšanā, kādos gadījumos ir jāizsauc NMP.
…