Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka
21,48 € Ielikt grozā
Gribi lētāk?
Identifikators:907814
 
Vērtējums:
Publicēts: 11.08.2020.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 68 vienības
Atsauces: Ir
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads    5
1.  Nodokļu politikas vispārējs raksturojums    7
1.1.  Nodokļunozīme, tās funkcijas un galvenie pamatprincipi    7
1.2.  Nodokļu klasifikācija un to sadalījums tiešajos un netiešajos nodokļos    15
1.3.  Nodokļu administrēšana    22
2.  IIN vispārējs raksturojums    27
2.1.  Ienākuma nodokļu raksturojums    27
2.2.  Vispārēja informācija par IIN Latvijā    28
2.3.  Iedzīvotāju ienākumu nodokļu atvieglojumi    33
2.4.  IIN ieņēmumi un to iekmējošie faktori    36
2.5.  Progresīvais IIN un tās likmes – priekšlikumi budžeta palielināšanai    41
2.6.  IIN ES valstīs. IIN salīdzinājums Baltijas valstīs    45
3.  VSAOI vispārējs raksturojums    51
3.1.  VSAOI Latvijā    51
3.2.  Valsts pensiju apdrošināšana    56
3.3.  Veselības apdrošināšana    61
3.4.  VSAOI ietekme uz budžeta ieņēmumiem    63
3.5.  VSAOI salīdzinājums Baltijas valstīs    66
4.  Darba samaksas aprēķināšana    71
4.1.  Darba samaksas aprēķināšana, bez apgādājamiem    71
4.2.  Darba samaksas aprēķināšana, ar apgādājamiem    78
  Secinājumi    80
  Priekšlikumi    82
  Izmantotā literatūra un avoti    83
Darba fragmentsAizvērt

SECINĀJUMI
Apkopojot iegūto un izpētīto informāciju, darba autore nonākusi pie sekojošiem secinājumiem:
1. No 2018. gada tika ieviesta nodokļu reforma, kur galvenie aspekti bija darbaspēka nodokļu maiņa (izmaiņas IIN un VSAOI, kā arī solidaritātes principa ieviešana), uzņēmuma ienākuma nodokļa reforma, nodokļu administrēšanas pilnveidošana, ēnu ekonomikas apkarošanas pasākumi, kompensējošie pasākumi.
2. Nodokļu procentlikmju palielināšana ne vienmēr sekmē nodokļu ieņēmumu palielināšanos. Laffera likne parāda, ka valdība var palielināt likmes, lai palielinātu nodokļu ieņēmumus, bet tomēr būs kāds lūzuma punkts (vai maksimālais punkts), pēc kura, turpinot palielināt nodokļa likmes, nodokļu ieņēmumi samazināsies.
3. Pārsvarā pasaulē tiek ievērots vertikāls taisnīguma princips, kas nozīmē ka fiziskās personas ar lielākiem ieņēmumiem maksā lielāku nodokli, izmantojot progresīvo nodokļa likmi. Latvijas ienākumu nodoklis ilgus gadus darbojās pēc horizontālās taisnīguma principa, kur ienākums tika aplikts ar nodokli proporcionāli, piemērojot visiem vienoto likmi.
4. Latvija ir viena no Baltijas valstīm, kurā 2018. gadā ir ieviests progresīvais IIN (no 20% līdz 31,4%). Pēc darba autores aprēķiniem, lielākā ienākumu daļa (vairāk par 90%) būs aplikta ar samazināto nodokļu likmi, tas ir ar 20%. Ar 23% būs aplikts ap septiņiem procentiem no darba ņēmējiem, ar 31,4% būs aplikts mazāk kā viens procents. Salīdzinot, Igaunijā un Lietuvā ar nodokli visi ienākumi tiek aplikti vienādā mērā. Lietuvā iedzīvotāju ienākuma nodoklis 2018. gadā sastāda 15%, kas ir viens no zemākiem. Igaunijā tas sastāda 20%.

Autora komentārsAtvērt
Darbu komplekts:
IZDEVĪGI pirkt komplektā ietaupīsi −8,98 €
Materiālu komplekts Nr. 1380294
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Atlants

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties