Kādēļ ir nepieciešams, lai iecirkņa inspektors veiktu pasākumus ceļu satiksmes drošības nodrošināšanā? Manuprāt, tas ir ļoti svarīgi, jo īpaši pēdējo desmit gadu laikā Latvijā transporta līdzekļu skaits ir pieaudzis. 2000. gadā Latvijā bija 739 000 transportlīdzekļi. Un transportlīdzekļu skaitam pieaugot, pieaug arī ceļu satiksmes negadījumu skaits.
Ceļu satiksmes negadījuma cēloņi un iemesli Latvijā ir dažādi. Taču galvenokārt tie ir transportlīdzekļa vadīšana reibumā, ātruma pārsniegšana, ceļa zīmju prasību neievērošana, transportlīdzekļu vājais tehniskais stāvoklis, un arī pašu autovadītāju vājās braukšanas iemaņas, bet lielā pašpārliecinātība. Un visi iepriekšminētie ceļu satiksmes negadījuma cēloņi ir sastopami arī lauku rajonos. Vienīgais, kas laukos nav tik izplatīts kā pilsētās ir nelikumīgās ielu sacensības jeb tā sauktie “street race”. Bet atšķirībā no pilsētām, kur ir ceļu policijas ekipāžas, lauku apvidos tās parādās reti. Tādēļ, rodas nepieciešamība uzlikt kādam par pienākumu veikt ceļu satiksmes uzraudzību lauku apvidos un protams, ka šī pienākuma veicēji būs iecirkņa inspektori.
Valsts policijas pamatvienība ir policijas iecirknis, savukārt šo pamatvienību veido policijas iecirkņu inspektoru dienests. Un policijas iecirkņu inspektori ir tās personas, kas pēc likumdošanas un priekšnieku domām spēj veikt pilnīgi visus policijai uzliktos pienākumus un uzdevumus – preventīvo pasākumu realizēšanu apkalpojamā teritorijā, izziņas veikšanu krimināllietās, administratīvo pārkāpumu konstatēšanu un atklāšanu, personu, ieskaitot nepilngadīgo uzraudzību un kontroli normatīvo aktu ievērošanas nodrošināšanu u.c.
2002.gada laikā Latvijā ir aizturēti 10 338 autovadītāji alkohola reibumā, bet aptuveni 300 autovadītāji narkotisko vielu reibumā. Vai tas ir daudz vai maz, katrs var spriest individuāli, bet man liekas, ka priekš mazās Latvijas tie ir milzīgi skaitļi. Statistika par ceļu satiksmes negadījumiem - 2001.gadā visā Latvijā policijas reģistrējusi 4742 (+265) ceļu satiksmes negadījumus, kuros gājušas bojā 507 (-70) un ievainotas 5829 (+376) personas. Noformēti arī 31636 (+5785) ceļu satiksmes negadījumi bez cietušajiem. …