Diplomdarbs
Tehnoloģijas
Auto, moto u.c. tehnika
Gultņu strāvas un vārpstu sprieguma ietekme uz asinhrono ...-
Gultņu strāvas un vārpstu sprieguma ietekme uz asinhrono dzinēju
2011. - 2015. g.
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
Anotācija | ||
Anotation | ||
Аннотация | ||
Ievads | ||
1. | Asinhronās mašīnas | |
1.1. | Vēsture | |
1.2. | Asinhrona dzinēja uzbūve | |
1.3. | Asinhrona dzinēja darbības princips | |
1.5. | Asinhronā dzinēja enerģētiskā bilance un lietderības koeficients | |
1.6. | Asinhronais dzinējs ar īsslēgtu rotoru | |
1.7. | Asinhrona dzinēja konstrukcijas | |
2. | Gultņi | |
2.1. | Gultņu konstrukcijas | |
2.2. | Gultņu veidi | |
2.2.1. | Rites gultņi | |
2.2.2. | Slīdgultņi | |
2.3. | Apkalpošana un remonts | |
2.4. | Gultņu priekšrocības un trūkumi | |
3. | Frekvenču pārveidotāji | |
3.1. | Frekvenču pārveidotāja teorētiskais ieskats | |
3.2. | Dzinēju griešanās frekvences regulēšana ar Tīkla sprieguma frekvences maiņu | |
4. | Gultņu strāvas | |
4.1. | Parazītisko strāvu rašanās iemesli | |
4.1.1. | No inducētiem spriegumiem dzinēja elementos | |
4.1.2. | No augstfrekvences strāvām | |
4.2. | Inducēto gultņu strāvu identifikācija | |
4.3. | Parazītisko strāvu novēršana | |
4.4. | Papildus pasākumi parazītisko strāvu novēršanai | |
5. | Eksperimentālā daļa | |
5.2. | Asinhronā dzinēja tehniskie dati | |
5.3. | Dzinēja pamat mērījumi | |
5.5. | Sistēmas ADz-FP mērījumi | |
5.5.1 | Mērījumi pie nominālās tīkla frekvences – 50 Hz | |
5.5.2. | Vārpstas spriegumi pie 3, 6 un 12 kHz frekvences dzinējam griežoties pie nominālajiem apgriezieniem | |
5.5.3. | Vārpstas spriegumi pie 3, 6 un 12 kHz frekvences dzinējam griežoties pie 1250 apgriezieniem | |
5.5.4. | Vārpstas spriegumi pie 3, 6 un 12 kHz frekvences dzinējam griežoties pie 1000 apgriezieniem | |
Secinājumi | ||
Literatūras saraksts |
Secinājumi
Darba izstrādes gaitā izanalizēju pieejamos literatūras materiālus par gultņu strāvām un vārpstu spriegumiem asinhronam dzinējam darbojoties ar frekvenču pārveidotāju. Darbu veicot izdarīju secinājumus, ka iepriekšminētie faktori rodas dzinējam darbojoties pie noteiktām rotora griešanās frekvencēm, kā rezultātā rodas gultņu bojājumi. Rakstot bakalaura darbu tika uzbūvēts stends ar kura palīdzību novēroju frekvenču pārveidotāja izejas sprieguma ietekmi uz asinhronā dzinēja darbību. Veicot pieejamās literatūras analīzi un to salīdzinot ar praktiskajiem mērījumiem izdarīju arī attiecīgus secinājumus:
1. Pie tīkla frekvences 50 Hz netika novērotas gultņu strāvas un vārpstu sprieguma izmaiņas.
2. Pieslēdzot pie frekvenču pārveidotāja un mainot tā frekvences diapazonu no 3 – 12 kHz, parādījās vārpstu sprieguma impulsi, kuru vērtība pat sasniedz 3 – 5 V.
3. Noizolējot vienu no gultņiem, tika pārtraukta gultņu strāvas ķēde, kā rezultātā dzinēja gultņi tika pasargāti no kaitīgo strāvu iedarbes.
4. Noizolējot gultni pieauga mehāniskie zudumi – to varēja izraisīt nepareiza konstrukcijas salikšana.
5. Salīdzinot izpētes rezultātā iegūtās oscilogrammas, tās sakrīt ar publikācijās esošajām oscilogrammām, kas apliecina, ka šāda problēma pastāv un iegūtie rezultāti ir reāli.
6. Ar izdarītajiem mērījumiem es panācu darbā izvirzīto mērķi, pierādot, ka pie noteiktām rotora griešanās frekvencēm rodas gultņu strāvas.
7. Publikāciju autori, kas ir izpētījuši šo tēmu iesaka divas populārākās metodes gultņu strāvu novēršanai – gultņu izolāciju un suku vai oglīšu izmantošanu vārpstas sazemēšanai.
Darba izstrādes gaitā es izvirzīju priekšlikumus:
1. Veicot gultņu izolāciju, var pasargāt dzinēju no kaitīgajām gultņu strāvām.
2. Izmantojot sukas vai oglītes, var sazemēt vārpstu, kas arī pasargātu gultņus no strāvu iedarbes.
3. Veicot vāku un skrūvju izolāciju no statora, var pārtraukt šo gultņu strāvas ķēdi.
…
Darba mērķis ir izpētīt un izanalizēt pieejamos literatūras materiālus par gultņu strāvām un vārpstu spriegumiem asinhronam dzinējam darbojoties ar frekvenču pārveidotāju. Kā zināms no literatūras iepriekšminētie faktori rodas dzinējam darbojoties pie noteiktām rotora griešanās frekvencēm. Šo darbību rezultātā rodas gultņu bojājumi. Viens no bakalaura darba uzdevumiem ir uzbūvēt stendu ar kura palīdzību var novērot frekvenču pārveidotāja izejas sprieguma ietekmi uz asinhronā dzinēja darbību. Darba gaitā veikt apkopotās literatūras analīzi un pēc tam to salīdzināt ar praktiskajiem mērījumiem.
-
DSL tehnoloģiju izmantošanas problēmas
Diplomdarbs49 Datori, elektronika, programmēšana, Fizika, Transports, sakari
- Gultņu strāvas un vārpstu sprieguma ietekme uz asinhrono dzinēju
- Saules kolektori TF energoapgādē
-
Tu vari jebkuru darbu ātri pievienot savu vēlmju sarakstam. Forši!DSL tehnoloģiju izmantošanas problēmas
Diplomdarbs augstskolai49
Novērtēts! -
Saules kolektori TF energoapgādē
Diplomdarbs augstskolai40
-
Biomasas granulu izmantošana apkures iekārtās
Diplomdarbs augstskolai58
Novērtēts! -
VUGD depo ēkas energoefektivitātes paaugstināšanas iespējas
Diplomdarbs augstskolai52
Novērtēts! -
Degvielas uzpildes stacijas SIA “Gotika Auto” pakalpojumu asortimenta optimizācija Balvu pilsētā
Diplomdarbs augstskolai61
Novērtēts!