Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka
Akcijas un īpašie piedāvājumi 2 Atvērt
  • Grāmatvedības iekšējās kontroles un audita problēmas un to risinājumi pašvaldības iestādēs

     Novērtēts!

    Diplomdarbs93 Grāmatvedība

21,48 € Ielikt grozā
Gribi lētāk?
Identifikators:688328
 
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 31.07.2007.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 23 vienības
Atsauces: Ir
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads    5
1.  Iekšējā audita pamatnostādnes    7
1.1.  Iekšējā audita vispārējs raksturojums    7
a.  Iekšējā audita pamatprincipi un nepieciešamība    11
1.3.  Auditora ētika    13
1.4.  Audita veikšanas posmi, darba apjoma plānošana un novērtējums    17
2.  AĢENTŪRAS VISPĀRĒJAIS RAKSTUROJUMS    20
3.1.  Aģentūras vides apraksts    20
2.2.  Aģentūras mērķi un stratēģija    23
  Personāls un struktūra    24
2.4.  Aģentūras resursi    27
2.5.  Aģentūras loma pašvaldības funkciju izpildē    36
3.  Grāmatvedības darba organizācija    42
3.2.  Grāmatvedības datu apstrādes process    42
3.3.  Informācijas sistēmas drošības pasākumi    49
3.4.  Kvalifikācijas un amata prasības grāmatvedības darbiniekiem    55
3.5.  Budžeta sastādīšana un to izpildes kontrole    60
4.  Iekšējās kontroles sistēmas organizācija    68
4.1.  Grāmatvedības kontrole    68
  Iegādes cikla iekšējā kontrole    71
4.2.1.  Publisko iepirkumu process    71
4.2.2.  Inventarizācijas process un kontrole    76
2.1.  Normatīvie akti, kas regulē iekšējo auditu    80
4.4.  Kontroles mehānismu pārraudzība un procesu uzlabošana    84
  Secinājumi un priekšlikumi    91
  Izmantotā literatūra un avoti    96
Darba fragmentsAizvērt

Maģistra darba mērķis ir analizēt iekšējo auditu, tā norisi un nozīmīgumu jebkuras pašvaldības un valsts iestādes darbībā un izstrādāt priekšlikumus Pašvaldības aģentūras "Jūrmalas sociālās aprūpes centrs"" iekšējās kontroles sistēmas pilnveidošanai.
Darba uzdevums ir izvēlēties kritērijus un izstrādāt priekšlikumus Pašvaldības aģentūras "Jūrmalas sociālās aprūpes centrs" iekšējās kontroles sistēmas pilnveidošanai, to raksturīgo problēmu risināšanai un konstatēto trūkumu likvidēšanai iekšējās kontroles un audita jomā.
Darba struktūra ietver četras galvenās nodaļas.
Pirmā nodaļa ietver iekšējā audita pamatnostādnes, audita veikšanas posmus, darba apjoma plānošanu un novērēšanu.
Otrajā nodaļā raksturota Pašvaldības aģentūra "Jūrmalas sociālās aprūpes centrs", tās loma pašvaldības funkciju izpildē.
Trešajā nodaļā analizēta grāmatvedības darba organizācija un ar to saistītās problēmas un risinājumi.
Ceturtā nodaļa ietver iekšējās kontroles sistēmas organizāciju, kontroles mehānismu pārraudzību un procesu uzlabošanu.
Darba izstrādes procesā izmantota mācību literatūra, LR likumdošanas akti, statistikas dati, publikācijas zinātnisko rakstu krājumos un periodikā kā arī internetā pieejamie materiāli un iestādes nebublicētie materiāli.
Lai sekmīgi plānotu, organizētu un koordinētu valsts vai pašvaldības iestāžu finanšu, materiālo un darba resursu izlietojumu, tādējādi efektīvi pildītu iestādei uzliktās funkcijas, iestādēs jāizveido un jāuztur drošas, efektīvas un praksē pielietojamas kontroles sistēmas.
Iekšējais audita mērķis ir organizācijas vadītājā nostiprināt pārliecību, ka iekšējās kontroles sistēmas ir izveidotas atbilstoši organizācijas mērķiem, taču līdz šim Pašvaldības aģentūrā "Jūrmalas sociālās aprūpes centrs" nav veikts pētījums un analizēts par iekšējās kontroles nepieciešamību, lietderīgumu un nozīmību iestādes darbības pārraudzībā, iedarbīgas konkrēto mērķu sasniegšanai.

Mērķis: raksturojot un analizējot iekšējo auditu un tā norisi Pašvaldības aģentūrā "Jūrmalas sociālās aprūpes centrs", gūt priekšstatu par iekšējo auditu, tā norisi un nozīmīgumu jebkuras pašvaldības vai valsts iestādes darbībā un izstrādāt priekšlikumus Pašvaldības aģentūras "Jūrmalas sociālās aprūpes centrs"" iekšējās kontroles sistēmas pilnveidošanai.
OBJEKTS: Jūrmalas pilsētas domes Pašvaldības aģentūras "Jūrmalas sociālās aprūpes centrs" grāmatvedības iekšējā audita process.
Līdz šim Pašvaldības aģentūrā "Jūrmalas sociālās aprūpes centrs" nav izveidota iekšējā audita nodaļa, tāpēc svarīgi izvērtēt tā nepieciešamību, lomu un nozīmību pašvaldības iestādes darbības uzlabošanai.
UZDEVUMI:
1.Uz statistikas datu pamata un uzņēmumā iegūto datu pamata analizēt Pašvaldības aģentūru "Jūrmalas sociālās aprūpes centrs" kā sociālās aprūpes pakalpojumu sniedzēju un raksturot tā nozīmi Latvijas sociālās un veselības aprūpes sistēmas attīstībā.
2.Izpētīt speciālajā literatūrā iekšējās kontroles un audita metodes;
3.Noteikt svarīgākās īpatnības pašvaldības iestāžu grāmatvedības iekšējās kontroles sistēmā;
4.Apskatīt likumdošanas aktus, kuri reglamentē P/a "Jūrmalas sociālās aprūpes centrs" grāmatvedības darbu;
5.Izvēlēties kritērijus un veikt Pašvaldības aģentūras "Jūrmalas sociālās aprūpes centrs" iekšējās kontroles sistēmas pilnveidošanu;
6.Izstrādāt priekšlikumus pašvaldības aģentūras raksturīgo problēmu risināšanai un
konstatēto trūkumu likvidēšanai iekšējās kontroles un audita jomā.
Maģistra darbā veiktā analīze un pētījums pamatojas uz LR likumdošanas aktu prasībām, statistikas datiem, zinātnieku darbiem, publikācijām zinātnisko rakstu krājumos un periodikā, internetā pieejamiem materiāliem, kā arī uzņēmuma nepublicētiem datiem.
Ierobežojumi: Maģistra darbā tiks apskatīta tikai viena no pašvaldības iestādēm, tā ir, Pašvaldības aģentūras "Jūrmalas sociālās aprūpes centrs"", jo darba apjoms ir ierobežots, bet darba tēma ietver plašu informācijas analīzi.
Visi faktiskie materiāli ir ņemti no uzņēmuma Pašvaldības aģentūras "Jūrmalas sociālās aprūpes centrs"" grāmatvedības un vadības dokumentācijas, tādēļ atsauces darba tekstā par tiem nav dotas.
Ikvienai organizācijai ir saimnieciska (ekonomiska) nepieciešamība vēlamo kvalitāti sasniegt un uzturēt ar optimālām izmaksām. Šī uzdevuma realizācija ir saistīta ar plānotu un efektīvu organizācijas rīcībā esošu tehnoloģiju, cilvēku un materiālo resursu izmantošanu.
Ikviens vadītājs jebkurā līmenī ir atbildīgs par noteikto mērķu sasniegšanu atbilstošā veidā, apdomīgi un efektīvi izmantojot resursus. Vadītāja pienākums ir atskaitīties par resursu izlietojumu, pilnvaru realizēšanu, pienākumu izpildi un aktivitāšu izpildījuma efektivitāti un lietderību. Vadītāju uzdevums ir plānot, organizēt, koordinēt un vadīt organizācijas aktivitātes gan ārējās ietekmes, ierobežojumu un pārmaiņu kontekstā, gan caur darbinieku iesaistīšanu, gan informācijas izmantošanu un lēmumu pieņemšanu. Lai sekmīgi realizētu iepriekš minētās aktivitātes, vadītājiem jāizveido un jāuztur drošas, efektīvas un praksē pielietojamas kontroles sistēmas.
Kontroles jēdziens un nolūks visai bieži tiek pārprasti. Kontrole nav vienkārši negatīvs vai autoritārs jēdziens, kas tiek identificēts ar ierobežojumiem, likumiem un noteikumiem. Kontroli būtu jāuzskata par pasākumu kopumu, kas palīdz vadītājam viņu pienākumu veikšanā. Kontrole ir jebkura vadības realizēta rīcība, lai palielinātu organizācijas mērķu sasniegšanas iespējamību.
Iekšējā audita mērķi ir palīdzēt organizācijai nostiprināt kontroles struktūru ar visiem atbilstošajiem līdzekļiem. Iekšējā audita uzdevums (neatkarīgi no organizācijas vadības) -novērtēt, cik spēcīga un droša ir kontroles sistēma, ko vadība iedibinājusi, ieviesusi savā organizācijā, un sniegt konstruktīvus padomus tās uzlabošanai. …

Autora komentārsAtvērt
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Atlants

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties