Diplomdarbs
Humanitārās zinātnes
Pedagoģija
Ģimenes un pirmsskolas sadarbība bērna labvēlīgas adaptāc...-
Ģimenes un pirmsskolas sadarbība bērna labvēlīgas adaptācijas īstenošanai
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
Ievads | ||
1. | Bērna labvēlīgas adaptācijas pirmskolas izglītības iestādē pamatnosacījumi | |
1.1 | Adaptācijas jēdziens un saturs | |
1.2 | Labvēlīgas adaptācijas nosacījumi | |
2. | Pozitīvu emociju un jūtu bērniem un vecākiem nozīme labvēlīgai adaptācijai pirmsskolā | |
2.1 | Emocijas un jūtas-jēdzienu skaidrojums | |
2.2 | Empātija, tās nozīme personības attīstībā un savstarpējo attiecību veidošanā | |
3. | Pozitīvu emociju un jūtu veidošanās un attīstību ietekmējošie faktori | |
3.1 | Emociju un jūtu veidošanās sensitīvie periodi | |
3.2 | Vecāku saskarsme ar bērnu | |
4. | Pirmsskolas un ģimenes sadarbība | |
4.1 | Pedagoga pedagoģiskā kompetence adaptācijas periodā | |
4.2 | Sadarbība ar ģimene organizācija | |
5. | Ieteikumi pedagogiem sadarbībai ar ģimeni labvēlīgas adaptācijas veidošanā | |
Secinājumi | ||
Izmantotā literatūra |
Ar pirmsskolas iestādēm uzkrāta zināma pieredze sadarbībā ar vecākiem ar mērķi paaugstināt bērnu tikumiskās, darba, garīgās, fiziskās audzināšanas un attīstības efektivitāti. Bērnudārzu audzinātāji, metodisti un pedagogi pastāvīgi pilnveido šī darba formas un saturu, cenšoties panākt saskaņu starp audzinošo iedarbību uz bērnu pirmsskolas iestādē un ģimenē, nodrošināt personības vispusīgu attīstību.
Problēmas aktualitāte ir tā, ka bērnudārzs – pirmais sociālais institūts, pirmā audzinošā iestāde ārpus ģimenes, ar kuru iesaistās kontaktā vecāki un kur sākas viņu sistemātiska pedagoģiskā izglītošana. No vecāku un pedagogu kopējā darba ir atkarīga bērna tālākā attīstība un adaptācija. Un tieši no pirmsskolas iestādes darba kvalitātes, un tieši metodistu un pedagogu, ir atkarīgs vecāku pedagoģiskās kultūras līmenis, un, sekojoši, arī ģimeniskās bērnu audzināšanas līmenis. Lai būt par īstu pirmsskolas audzināšanas metožu un līdzekļu propagandistu, bērnudārzam savā darbā jābūt par paraugu šādā audzināšanā. Tikai esot šādam nosacījumam vecāki ar uzticību attieksies pret audzinātāju un pedagogu rekomendācijām, labprāt nodibinās ar tiem kontaktus.
Audzinātājiem nepārtraukti jāpaaugstina prasības pret sevi, savām pedagoģiskajām zināšanām un prasmēm, savu attieksmi pret bērniem un vecākiem.
Lai cik nopietni netiktu izdomātas bērnu audzināšanas formas pirmsskolas iestādē, lai cik augsta nebūtu pirmsskolas iestādes darbinieku kvalifikācija, nav iespējams sasniegt noteikto mērķi bez pastāvīgas un aktīvas vecāku piedalīšanās bērnu audzināšanas procesā. Bērna personības vispusīga harmoniska attīstība pieprasa vienotību, visas audzinoši – izglītojošās sistēmas iedarbības starp vecākiem un bērniem saskaņu. Ģimenes lomu šādas saskaņas radīšanā ir grūti pārvērtēt, jo ģimenei kā pirmajam socializācijas institūtam ir izšķirošā ietekme uz bērna personības pamatīpašību attīstību, uz viņa tikumiski pozitīvā potenciāla izveidi. Tieši ģimenē bērni saņem pirmās tikumības stundas, veidojas viņu raksturs; ģimenē tiek ielikti izejas, dzīves pozīcijas. Tāpēc ir ļoti svarīgi, lai pirmsskolas iestāžu darba pamat sastāvdaļa būtu pedagoģisko zināšanu propaganda vecāku vidū. Tas ir nepieciešams tam, lai iznīcinātu kļūdas, kas tiek pieļautas no vecāku puses ģimeniskajā audzināšanā: daudzi jaunie vecāki nenovērtē bērnu fiziskās audzināšanas nozīmi, dažiem ir grūtības psiholoģiskajā pieejā bērniem, citi nepievērš pietiekamu uzmanību darba audzināšanai. Bieži vien atvērtas paliek problēmas, kas rodas maznodrošinātās, daudzbērnu, nepilnās, aizbildņu ģimenēs.
Lai ģimenē radītu labvēlīgus apstākļus bērnu audzināšanai, nepieļautu kļūdas ģimeniskajā audzināšanā vecākiem nepieciešams, vispirms, apgūt noteiktu psiholoģisku zināšanu pilnu apjomu, pedagoģiskās darbības praktiskās iemaņas un prasmes.
Pētījuma objekts :adaptācijas process pirmsskolā
Pētījuma priekšmets: vecāku un pedagogu sadarbība 1,5-2 gadus vecu bērnu adaptācijas sekmēšanai pirmsskolā
Pētījuma mērķis: Teorētiski un praktiski izpētīt ģimenes un pirmsskolas sadarbības iespējas bērnu labvēlīgai adaptācijas īstenošanai.…
Bakalaura darbs par pirmmskolas un ģimenes sadarbību bērna labvēlīgai adaptācijai. Bērnu vecums 1-2. gadi. Satura rādītājs Ievads 1. Bērna labvēlīgas adaptācijas pirmskolas izglītības iestādē pamatnosacījumi 1.1 Adaptācijas jēdziens un saturs 1.2 Labvēlīgas adaptācijas nosacījumi 2. Pozitīvu emociju un jūtu bērniem un vecākiem nozīme labvēlīgai adaptācijai pirmsskolā 2.1 Emocijas un jūtas-jēdzienu skaidrojums 2.2 Empātija, tās nozīme personības attīstībā un savstarpējo attiecību veidošanā 3. Pozitīvu emociju un jūtu veidošanās un attīstību ietekmējošie faktori 3.1 Emociju un jūtu veidošanās sensitīvie periodi 3.2 Vecāku saskarsme ar bērnu 4. Pirmsskolas un ģimenes sadarbība 4.1 Pedagoga pedagoģiskā kompetence adaptācijas periodā 4.2 Sadarbība ar ģimene organizācija 5. Ieteikumi pedagogiem sadarbībai ar ģimeni labvēlīgas adaptācijas veidošanā Secinājumi Izmantotā literatūra
- Ģimenes un pirmsskolas sadarbība bērna labvēlīgas adaptācijas īstenošanai
- Tēva lomas realizācijas specifika šķirtajās ģimenēs
- Vecāku uzskati un pieredze par datoru izmantošanas iespējām jaunu iemaņu apgūšanai pirmsskolas vecuma bērniem
-
Tu vari jebkuru darbu ātri pievienot savu vēlmju sarakstam. Forši!Ģimenes nozīme bērna ar garīgās attīstības traucējumiem personības attīstībā
Diplomdarbs augstskolai40
Novērtēts! -
Ģimenes un pirmsskolas iestādes sadarbības veicināšana
Diplomdarbs augstskolai52
Novērtēts! -
Pirmsskolas izglītības iestādes vadītāja un vecāku sadarbība izglītības iestādes darba pilnveidošanā
Diplomdarbs augstskolai78
Novērtēts! -
Pirmsskolas vecuma bērnu deprivācija un tās ietekme uz bērna trauksmainību
Diplomdarbs augstskolai40
-
Ģimene - pirmsskolas vecuma bērna tikumiskās pieredzes veidotāja
Diplomdarbs augstskolai62