Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka
21,48 € Ielikt grozā
Gribi lētāk?
Identifikators:106240
 
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 08.09.2020.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: 94 vienības
Atsauces: Nav
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  IEVADS    5
1.  TEORĒTISKĀ DAĻA    8
1.1.  Ģimenes struktūra    8
1.1.1  Pilnas un nepilnas ģimenes raksturojums    9
1.1.2.  Šķirtas ģimenes ietekme uz bērna attīstību bērnībā    12
1.1.3.  Šķirtās ģimenes un vientuļie vecāki Latvijā    15
1.1.4.  Mātes un tēva loma bērna personības veidošanā    17
1.2.  Dzimums un dzimuma identitātes jēdziens    22
1.2.1.  Dzimuma būtība un raksturojums    22
1.2.2.  Dzimumaudzināšana    25
1.2.3.  Dzimuma identitāte    27
1.2.4.  Androgēnija    29
1.3.  Pusaudžu vecumposma attīstības īpatnības dažādu psiholoģisko periodizāciju skatījumā    32
1.3.1.  Dzimuma identitātes socializācija pusaudža gados    35
2.  EMPĪRISKĀ DAĻA    38
2.1.  Metode    38
2.2.  Pētījumā iegūto datu un rezultātu analīze    39
2.3.  Iztirzājums    50
  SECINĀJUMI    53
  LITERATŪRAS SARAKSTS    55
Darba fragmentsAizvērt

SECINĀJUMI
Teorētisko darbu analīze un pētījums norāda, ka dzimuma identitātes veidojošais faktors ir ģimenes tips un ģimenes audzināšanas modelis, kā rezultātā:
• Pētījuma izvirzītā hipotēze ir apstiprinājusies – no ģimenes tipa ir atkarīga pusaudža un jaunieša dzimuma identitātes apzināšanās, par ko liecina šādas statistiskas atšķirības:
• No ģimenes tipa ir atkarīgs, kurš no vecākiem visvairāk ietekmējis dzimuma apzināšanos (χ2 = 44,559; p=0,037>0,05);
• No ģimenes tipa ir atkarīgas atbildes, no kura vecāka gribētu ņemt piemēru un līdzināties nākotnē (χ2 = 37,546; p=0,027>0,05);
• No ģimenes tipa ir atkarīgs, kā rīkoties dažādās situācijās (χ2 = 32,903; p=0,041>0,05);
• No ģimenes tipa ir atkarīgas respondentu atbildes, kuram ģimenē ir lielāka loma (χ2 =19,907; p =0,003>0,05);
• No ģimenes tipa ir atkarīga vīriešu rakstura īpašību pašvērtējuma analīze (p=0,005>0,05; p =0,004>0,05; p =0,030>0,05; p =0,005>0,05).

• No pētījuma jautājumiem izriet šādas atbildes:
• No ģimenes tipa ir atkarīga pusaudžu dzimuma identitātes apzināšanās, ko apliecina šādi rezultāti: Androgēnijas testa rezultātus ietekmē tas, ar kuru no vecākiem dzīvo kopā pusaudzis p=0,003>0,05; apziņa, no kura vecāka grib ņemt piemēru un tā dzīvot nākotnē, ietekmē šo dzimuma identitātes klasifikācijas testu p=0,029>0,05; kā arī testu ietekmē atbilde, kurš no vecākiem visvairāk ir ietekmējis dzimuma lomas apzināšanos p=0,049>0,05;
• pusaudžu izpratne par ģimenes struktūru saistībā ar ģimenes tipu ir nekompotenta un nepilnīga, ko apliecina nelabvēlīgās atbildes uz jautājumu, ar kuru no vecākiem var atklāti parunāt χ2 =8,226; p=0,041<0,05, kā arī procentuālās atbildes uz jautājumu, no kura vecāka gribētu ņemt piemēru un līdzināties nākotnē, ir vērstas uz nepareizu ģimenes struktūras izpratnes modeli, gan pilnā, gan šķirtā ģimenē kopējais procents sastāda 42%, ka nevienam no vecākiem negrib līdzināties.

Autora komentārsAtvērt
Darbu komplekts:
IZDEVĪGI pirkt komplektā ietaupīsi −8,98 €
Materiālu komplekts Nr. 1380564
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Atlants

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties