Diplomdarbs
Māksla, kultūra un vēsture
Māksla
Fotogrāfija kā radošs un efektīvs indivīdu komunikācijas ...-
Fotogrāfija kā radošs un efektīvs indivīdu komunikācijas veids mūsdienu sabiedrībā
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
IEVADS | 7 | |
1. | TEORĒTISKAIS PĒTĪJUMA PAMATOJUMS | 11 |
1.1. | Fotogrāfijas sociālā loma un tās sociālais lietojums | 11 |
1.2. | Realitātes un fotogrāfijas attiecības | 15 |
1.3. | Fotogrāfija kā vēstījuma un komunikācijas līdzeklis | 19 |
1.4. | Kas ir fotoblogs? Fotogrāfiju ievietošana internetā | 24 |
2. | PĒTĪJUMĀ IZMANTOTĀ METODOLOĢIJA | 28 |
2.1. | Vizuālās pētījuma metodes | 28 |
2.2. | Intervija | 32 |
2.3. | Empīriskā pētījuma gaita | 33 |
3. | PĒTĪJUMA DATU ANALĪZE UN INTERPRETĀCIJA | 38 |
3.1. | FotOblog.lv ideja un uzbūve | 38 |
3.2. | Apskatītā vizuālā materiāla raksturojums | 39 |
3.2.1. | I_Inas fotoblogs | 39 |
3.2.2. | netjan fotoblogs | 40 |
3.2.3. | Eltona fotoblogs | 41 |
3.3. | Visbiežāk attēlotais un komentētais fotogrāfijās | 41 |
3.4. | Fotogrāfijas spēja paust datus, kas paplašina indivīda sociālo procesu saprašanu | 46 |
3.5. | Autora un skatītāju savstarpējā sociālās nostājas, kultūras vai gaumes paušana | 51 |
3.6. | Sociālā mijiedarbība ar fotogrāfijas palīdzību | 55 |
3.7. | Fotogrāfijas nosaukuma nozīme | 58 |
3.8. | Draugu vai paziņu loka paplašināšanās pateicoties fotogrāfijai | 60 |
3.9. | Autoru vēlme radoši izpausties un komunicēt ar fotogrāfijas palīdzību | 62 |
SECINĀJUMI | 67 | |
IZMANTOTĀ LITERATŪRA UN AVOTI | 71 | |
PIELIKUMI | 73 |
Mēs dzīvojam moderno tehnoloģiju laikmetā, kas producē straujas ekonomiskas un sociālas pārmaiņas. Lai spētu visam izsekot un tvert nerimstošos jauninājumus, indivīdam ir jābūt fleksiblam un mobilam. Mūsdienās dzīve rit nepārtrauktā kustībā, arī māksla, konkrēti indivīdu aizraušanās ar fotomākslu kļuvusi dinamiskāka. Attīstoties tehnoloģijām, attīstās arī fotogrāfijas radīšanas, demonstrēšanas, apskatīšanas un vērtēšanas procesi.
Sākotnēji autore vēlējās izpētīt fotogrāfijas straujo popularitāti. Mūsdienās, kad tik populāra kļuvusi interneta vide, kuru apmeklē gandrīz visi cilvēki, sākot ar bērniem, līdz pat sirmgalvjiem, kas izmanto tur piedāvātās iespējas, lai studētu, iegūtu informāciju, pavadītu brīvo laiku vai vienkārši satiktos ar draugiem un kolēģiem, pavisam ne tik mazsvarīga loma ir arī fotogrāfijai, ar kuras palīdzību ne tikai tiek pausts indivīda pasaules redzējums, bet arī efektīvi komunicēts. Pētot fotoblogus darba autore pamanīja pavisam citu, interesantu fotogrāfijas lietošanas modeli. Indivīdi fotoblogos aktīvi ievieto savas radītās fotogrāfijas, citi cilvēki tās raksturo, vērtē, komentē, rezultātā radot sarunu un diskusiju. Autore savā bakalaura darbā izlēma pievērsties fotogrāfijas kā komunikācijas līdzekļa izpētei, jo tas ir ļoti būtisks un pavisam ne mazsvarīgs radošas pašizpausmes un komunikācijas veids un pavisam interesanta komunikācijas forma mūsdienās.
Fotogrāfijas nozīme pēdējo gadu un gadsimtu laikā ir krasi mainījusies, ja senāk tā tika uztverta kā līdzeklis ģimenes iemūžināšanai ikgadējā radu salidojumā, tad mūsdienās bieži vien tiek fotografēts gandrīz viss un konkrētu indivīdu pieredzē iemūžinātais materiāls nekavējoties tiek ievietots internetā, savukārt citi indivīdi to apskata, vērtē un komentē. Fotogrāfijas straujais mūžs salīdzināms ar intensīvo ikdienu, kuru mūsdienās piedzīvo ikviens indivīds. Autore izvēlējās pētīt komunikāciju fotoblogā, kas tiek praktizēta ar fotogrāfijas palīdzību, izmantojot to gan kā pašizpausmes, gan kā komunikācijas līdzekli.
Nepārprotami ar katru dienu arvien populārākas kļūst ne tikai domubiedru grupas vai publiskās dienasgrāmatas interneta vidē, liela nozīme ir arī dažāda veida blogiem un fotoblogiem. Fotoblogu ir tik daudz, ka ar tiem iespējams saskāries ikviens interneta lietotājs. Sastopami arī tādi fotoblogeri, kuri fotografē gandrīz katru dienu, intensīvi ievieto bildes savā blogā, komunicē, raksta komentārus un atbild uz komentāriem. Tā ir savdabīga tipa komunikācija, kas pavisam dīvaina varētu šķist ja ne mūsu senčiem, tad dažu iepriekšējo paaudžu radiniekiem noteikti. Kāpēc fotoblogs ir tik populārs mūsdienās? Kas licis fotogrāfijai kļūt tik populārai un tik daudz cilvēkiem lietojamai? …
Fotogrāfijas nozīme pēdējo gadu un gadsimtu laikā ir krasi mainījusies, mūsdienās bieži vien tiek fotografēts gandrīz viss un konkrētu indivīdu pieredzē iemūžinātais materiāls nekavējoties tiek ievietots internetā, savukārt citi indivīdi to apskata, vērtē un komentē. Pēdējo gadu laikā ļoti populāra kļuvusi tāda parādība kā fotoblogs. Tādēļ izvirzītais darba mērķis ir izpētīt mūsdienu sabiedrībā dzīvojoša indivīda praksi izmantot fotogrāfiju kā komunikācijas līdzekli, kā arī noskaidrot un analizēt galvenās tendences fotogrāfijas kā komunikācijas līdzekļa izmantojumā. Lai saprastu mūsdienu pasaulē dzīvojoša indivīda aizraušanos ar fotogrāfiju, tika izvirzīti sekojoši pētījuma jautājumi: 1. Kādā veidā indivīds veido un realizē fotogrāfiju kā komunikācijas līdzekli? 2. Interneta vidē arvien vairāk parādās domubiedru grupas un blogi, kur cilvēki sevi izpauž caur fotogrāfiju; Vai fotogrāfija ir radošs un efektīvs komunikācijas līdzeklis, vai tomēr nav? Darbu veido ievads, trīs daļas, secinājumi, izmantotās literatūras saraksts un četri pielikumi. Pirmajā daļā tiek aplūkota fotogrāfijas loma un tās sociālais lietojums, realitātes un fotogrāfijas attiecības, fotogrāfija kā vēstījuma un komunikācijas līdzeklis, fotobloga un fotogrāfiju ievietošanas internetā apraksts. Otrā daļa veltīta pētījumā izmantotās metodoloģijas aprakstam, savukārt trešajā daļā tiek veikta pētījuma datu analīze un interpretācija.
- Fotogrāfija kā radošs un efektīvs indivīdu komunikācijas veids mūsdienu sabiedrībā
- Personības vajadzības interneta lietotāju vidū vecuma grupā 18-26 gadi
- Starppersonu konflikta risināšanas taktiku atšķirības darbiniekiem vecumā no 25-35 un 45-55 gadiem X organizācijā
-
Tu vari jebkuru darbu ātri pievienot savu vēlmju sarakstam. Forši!Darba tirgus analīze un nodarbinātības paaugstināšanas iespējas Latvijā
Diplomdarbs augstskolai85
-
Starppersonu konfliktu risināšanas taktiku saistība ar psiholoģisko klimatu un darba motivāciju SIA "M"
Diplomdarbs augstskolai81
Novērtēts! -
Uzņēmuma darbinieku motivācijas sistēmas analīze un uzlabošana
Diplomdarbs augstskolai78
Novērtēts! -
Apmierinātības ar darbu un organizācijas kultūras tēla sakarības valsts iestādes darbiniekiem no 25- 35 gadiem
Diplomdarbs augstskolai80
-
Fotogrāfija un glezniecība
Diplomdarbs augstskolai30