Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka
Akcijas un īpašie piedāvājumi 2 Atvērt
21,48 € Ielikt grozā
Gribi lētāk?
Identifikators:278617
 
Vērtējums:
Publicēts: 30.01.2013.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 53 vienības
Atsauces: Nav
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads    5
1.  Vecākā pirmsskolas vecuma bērnu pedagoģiski psiholoģiskais raksturojums    8
1.1.  Vecākā pirmsskolas vecuma bērnu vispārējās attīstības likumsakarības    8
1.2.  Vecākā pirmsskolas vecuma bērnu runas attīstība    15
2.  Fonemātiskā uztvere, tās būtība, attīstības likumsakarības    19
2.1.  Fonemātiskās uztveres jēdziens, attīstības likumsakarības    19
2.2.  Fonemātiskās uztveres traucējumu ietekme uz vecākā pirmsskolas vecuma bērnu attīstību    25
2.3.  Koriģējoši attīstošā darba posmi fonemātiskās uztveres traucējumu mazināšanā vecākā pirmsskolas vecuma bērniem    28
3.  Logopēdiski koriģējoši attīstošā darbība fonemātiskās uztveres traucējumu novēršanā vecākā pirmsskolas vecuma bērniem    32
3.1.  Pētījuma organizācija un izmantoto metožu raksturojums    32
3.2.  Bērnu runas logopēdiskā pārbaude    35
3.3.  Bērnu izpētes analīze    40
3.4.  Koriģējoši attīstošā darbība fonemātiskās uztveres traucējumu novēršanā    46
3.5.  Pedagoģiskā darba rezultātu apkopošana, analīze    53
  Nobeigums un secinājumi    59
  Izmantotie avoti un literatūra    60
Darba fragmentsAizvērt

NOBEIGUMS UN SECINĀJUMI
Par diplomdarba tematu bija izvēlēta "Fonemātiskās uztveres traucējumu korekcija vecākā pirmsskolas vecuma bērniem". Vecākā pirmsskolas vecumā bērni sāk mācīties lasīt un rakstīt, šo procesu sekmīgas apguves svarīgs priekšnosacījums ir pilnvērtīga runas un valodas attīstība, un viens no būtiskākajiem pareizas runas attīstības priekšnoteikumiem ir fonemātiskās uztveres attīstība.
Diplomdarba teorētiskajā daļā tika apkopotas dažādu autoru atziņas par fonemātiskās uztveres būtību un tās attīstības likumsakarībām. Atsevišķa uzmanība pievērsta fonemātiskās uztveres traucējumu ietekmei uz vecākā pirmsskolas vecuma bērnu attīstību. Pēc iepazīšanās ar literatūras avotiem tika izveidoti uzdevumi fonemātiskās uztveres un elementārās skaņu analīzes funkcijas pārbaudei, kā arī izstrādāti pārbaudes kritēriji.
Tika veikts pētījums, lai noskaidrotu speciālo vingrinājumu izmantošanas iespējas bērnu fonemātiskās uztveres attīstības veicināšanai.
Mācību materiāla sagatavošanā un uzdevumu veidošanā ļoti nozīmīga bija bērnu vecumposma raksturīgāko īpatnību ievērošana.
Apkopojot teorētiskās atziņas un īstenojot pētījuma mērķa sasniegšanai izvirzītos uzdevumus, darba autore secina.
1. Analizējot dažādu autoru atziņas par vecākā pirmsskolas vecuma bērnu attīstības īpatnībām, ir jāievēro dažādi attīstības aspekti – fiziskā, psihiskā, sociālā un emocionālā attīstība. Bērna attīstība jāskata veselumā.
2. Nepietiekami attīstīta fonemātiskā uztvere – spēja diferencēt runas skaņas – ir pamatā vairākiem runas attīstības traucējumiem, šķērslis veiksmīgai rakstu valodas apguvei un ietekmē visu augstāko psihisko funkciju attīstību kopumā.
3. Speciāli atlasītu vingrinājumu izmantošana, ievērojot pirmsskolas vecuma bērnu runas attīstību un vecuma īpatnības, sekmē fonemātiskās uztveres pilnveidošanos. Fonemātiskās uztveres attīstībā svarīgs priekšnoteikums ir dzirdes uztveres un dzirdes uzmanības attīstīšana. Lietojot mērķtiecīgi izvēlētus vingrinājumus, rotaļas un spēles, tiek trenēta dzirdes uztvere un attīstīta runa un valoda, tātad – aktivizēta arī fonemātiskā dzirde.
4. Līdz ar to, veicot pedagoģiskos vērojumus, apkopojot pārbaudes rezultātus un rezumējot attīstoši koriģējošās darbības rezultātus, var secināt, ka fonemātisko traucējumu korekcija ir sekmīga, ja tiek ņemtas vērā pirmsskolas vecuma bērnu raksturīgākās attīstības īpatnības un tiek izmantoti speciāli atlasīti vingrinājumi. Korekcijas darbības efektivitāte ļauj secināt, ka pētījuma mērķis ir sasniegts, hipotēze pārbaudīta un apstiprinājusies.

Autora komentārsAtvērt
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Atlants

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties