Diplomdarbs
Māksla, kultūra un vēsture
Literatūra
Folkloras apguve literatūras stundās speciālajā pamatskol...-
Folkloras apguve literatūras stundās speciālajā pamatskolā bērniem ar garīgās attīstības traucējumiem
2011. - 2015. g.
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
Anotācija (latviešu val.) | 3 | |
Anotācija ( angļu val.) | 4 | |
Ievads | 5 | |
1. | Folkloras materiāla pielietojuma iespējas, nozīme un mācību metodes literatūras stundās speciālajā pamatskolā bērniem ar garīgās attīstības traucējumiem | 8 |
1.1. | Literatūras stundu nozīme, plānošana, organizācija un norise speciālās pamatskolas bērniem ar garīgās attīstības traucējumiem | 10 |
1.2. | Folkloras pielietojums literatūras stundās speciālajā pamatskolā bērniem ar garīgās attīstības traucējumiem | 14 |
1.2.1. | Folkloras pasniegšanas teorētiskie un metodiskie aspekti | 15 |
1.2.2. | Folkloras apguves īpatnības speciālajā pamatskolā bērniem ar garīgās attīstības traucējumiem | 17 |
1.2.3. | Folkloras nozīme bērnu ar garīgās attīstības traucējumiem izglītošanā un audzināšanā | 20 |
1.3. | Mācību metodes folkloras apguvē | 23 |
1.4. | Skolēnu ar garīgās attīstības traucējumiem vecumposma īpatnību ievērošana tēmas un mācību metožu izvēlē, mācot folkloru | 27 |
1.5. | Praktiskais folkloras pielietojuma materiāls literatūras stundās speciālajā pamatskolā bērniem ar garīgās attīstības traucējumiem | 31 |
2. | Folkloras materiāla sekmīgas apguves literatūras stundās speciālajā pamatskolā bērniem ar garīgās attīstības traucējumiem pielietojuma izpēte un iegūto rezultātu analīze | 37 |
2.1. | Pētījuma metožu apraksts un raksturojums | 38 |
2.2. | Pētījuma gaita | 40 |
2.3. | Metodiskie ieteikumi folkloras apguvē speciālajā pamatskolā bērniem ar garīgās attīstības traucējumiem | 61 |
Secinājumi | 63 | |
Nobeigums | 64 | |
Bibliogrāfija | 65 |
SECINĀJUMI
1. Lai mācību process speciālajā skolā bērniem ar garīgās attīstības traucējumiem noritētu sekmīgi, sniegtu vajadzīgās zināšanas un iemaņas, būtu interesants izglītojamajiem, pedagogam ir jāizvēlas atbilstošas mācību metodes, ņemot vērā katra skolēna vecumposma īpatnības, sagatavotību, veselības stāvokli, prasmes un spējas.
2. Folkloras apguve palīdz izglītojamajiem apzināties sevi, izzināt pasauli, iepazīt tautas kultūru, vēsturi, tradīcijas. Folkloras materiāls audzina bērnus estētiski, veicina tikumisko vērtību apguvi, veido pozitīvu attieksmi pret apkārtējo pasauli.
3. Folkloras materiālā var atrast jebkuram bērnu vecumam piemērotu mācību materiālu, ko ne vienmēr sniedz autoru darbi.
4. Ar folkloras palīdzību pedagogs var daļēji pārveidot izglītojamā skatījumu uz dzīvi, pasauli, tās pamatvērtībām.
5. Folkloras materiālu var izmantot gan audzināšanas, gan mācību procesā.
6. Folkloras materiāls bagātina izglītojamo vārdu krājumu, sekmē radošuma attīstību.
7. Apgūstot folkloras materiālu, pedagoga galvenais mērķis nav iemācīt skolēnus mācību programmas apmērā, bet gan sniegt katram bērnam to zināšanu daudzumu, ko viņš spēj apgūt.
8. Folkloras materiāla apguvē, izmantojot pedagogam dažādas mācību metodes, darba formas, darba lapas ar dažādiem uzdevumiem, mācību process kļūst interesantāks un saturīgāks.
…
Darbā tika runāts par folkloras materiāla apguvi literatūras stundās speciālajā pamatskolā bērniem ar garīgās attīstības traucējumiem, izmantojot dažādas mācību metodes un darba lapas. Darba mērķis: veikt folkloras apguves literatūras stundās mācību metožu izpēti, analīzi un noskaidrot izstrādātā folkloras materiāla pielietojuma iespējas un nozīmi speciālajā pamatskolā. Pirmajā daļā tika izpētīta pedagoģiskā, psiholoģiskā un zinātniskā literatūra atbilstoši tēmai. Tika izanalizēta folkloras apguves būtība, mācību metožu pielietojuma iespējas un īpatnības speciālajā pamatskolā bērniem ar garīgās attīstības traucējumiem. Otrajā daļā tika aprakstīts pētījums par dažādu mācību metožu un darba lapu izmantošanu speciālās pamatskolas bērniem ar garīgās attīstības traucējumiem literatūras stundās, apgūstot folkloras materiālu. Tika izanalizēts, vai, pielāgojot atbilstošas mācību metodes speciālās pamatskolas bērniem ar garīgās attīstības traucējumiem atbilstoši viņu spējām un iekļaujot mācību procesā literatūras stundās izstrādāto folkloras materiālu, tiek veicināta sekmīga stundas norise un folkloras materiāla apguve. Ar pētījuma metožu palīdzību tika pierādīts, ka pielāgojot atbilstošas mācību metodes un izmantojot darba lapas ar dažādiem uzdevumiem, pedagogs var veicināt sekmīgu literatūras stundas norisi, apgūstot folkloras materiālu. Tas veicina izglītojamo noturīgu zināšanu apguvi, valodas attīstību, izraisa bērnos emocionālu un estētisku pārdzīvojumu, kā arī paplašina zināšanas par tautas kultūru un vēsturi.
- Folkloras apguve literatūras stundās speciālajā pamatskolā bērniem ar garīgās attīstības traucējumiem
- Literatūras programmas vidusskolai (1948.-1989.)
- Triviālās literatūras aktualitāte mūsdienās
-
Tu vari jebkuru darbu ātri pievienot savu vēlmju sarakstam. Forši!Interaktīvo mācību metožu izmantošanas iespējas latviešu folkloras apguvē
Diplomdarbs augstskolai54
-
Skolotāja un skolēna sadarbība Annas Brigaderes pasaku lugas "Sprīdītis" apguves stundās 5.klasei
Diplomdarbs augstskolai90
Novērtēts! -
Aroda iemaņu mācīšanas īpatnības speciālajā skolā bērniem ar vidēji smagiem un smagiem garīgās attīstības traucējumiem
Diplomdarbs augstskolai77
-
Projekts kā sākumskolas skolēnu praktisko prasmju pilnveidošanas līdzeklis mājturības un tehnoloģiju stundās
Diplomdarbs augstskolai82
-
Skolēnu sadarbības prasmju veicināšana ekonomikas stundās 5. un 6.klasē
Diplomdarbs augstskolai49
Novērtēts!