Uzņēmējdarbības vide Latvijā pēdējos gados sākusi stipri vien mainīties. No vienas puses, tā palēnām kļūst sakārtotāka, no otras puses, iezīmējas arvien skaudrāks konkurences pieaugums. Tirgus tiek piesātināts, un arvien grūtāk kļūst darboties, nedomājot par konkurenci, darbības aktivitāti un rentabilitāti. Vadītājiem un īpašniekiem nemitīgi jādomā, kā uzņēmums varētu pelnīt vairāk.
Latvijā iezīmējas arvien skaidrāks konkurences pieaugums. Tirgus tiek piesātināts, un arvien grūtāk kļūst darboties, nedomājot par konkurenci, darbības aktivitāti un rentabilitāti. Arvien lielāku nozīmi iegūst uzņēmuma vadītāju zināšanas un kompetence. Vadītājiem un īpašniekiem nemitīgi jādomā, ar ko uzņēmums īsti pelna naudu, kā varētu pelnīt vairāk, kāpēc netiek pelnīts pietiekami daudz, ko vajadzētu mainīt ikdienas darbā, varbūt ir jāizvēlas citi produkti, citi tirgi un pakalpojumi? Konkurenci veido ne tikai vietējie uzņēmumi, kas kļūst arvien pieredzējušāki, bet arī ārvalstu kapitāls.
Pastāv uzskats, ka lēmumu pieņemšana un uzņēmuma rīcības līnija praktiski vienmēr ir atkarīga no konkurences un tirgus apstākļiem. Ražošanas uzņēmumi darbojas saskaņā ar konkurences apstākļiem un tiem spēkiem, kuri ir ārpus uzņēmuma varas un ietekmes, kā, piemēram, tirgus pieprasījums un piedāvājums. Šie apstākļi tiek uzskatīti par uzņēmuma darbību ierobežojošiem. Tirgus noteikumi vienmēr rada alternatīvas (vai draudus) uzņēmējdarbībai.…