Diplomdarbs
Uzņēmējdarbība un tiesības
Ekonomika
ES strukturālie fondi un to izmantošanas iespējas-
ES strukturālie fondi un to izmantošanas iespējas
Novērtēts!
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
Ievads | 5 | |
1. | Eiropas Savienības strukturālā politika | 7 |
2. | Eiropas Savienības struktūrfondu atbalstu regulējošie dokumenti | 15 |
3. | ES struktūrfondu atbalsts privātā sektora attīstībai Latvijā | 19 |
3.1. | Struktūrfondu atbalsts no 1997. – 2003.gadam | 19 |
3.2. | Struktūrfondu atbalsts no 2004. – 2006.gadam | 25 |
3.3. | Struktūrfondu atbalsts no 2007. – 2013.gadam | 34 |
4. | Privātuzņēmēju loma valsts EKONOMIKAS attīstībā | 38 |
5. | PROJEKTA PIETEIKUMA IZSTRĀDE UZŅĒMUMAM SIA KONTS | 47 |
5.1. | Sagatavošanās projekta pieteikuma izstrādei | 47 |
5.2. | Uzņēmuma lēmums projekta pieteikuma nepieciešamībai | 47 |
5.3. | Pamatinformācija par projekta iesniedzēju | 49 |
5.4. | Projekta apraksts | 52 |
5.5. | Projekta ieviešana | 59 |
5.6. | Projekta izmaksas un finansēšanas avoti | 62 |
5.7. | Projekta iesniedzēja apliecinājums | 63 |
SECINĀJUMI | 65 | |
PRIEKŠLIKUMI | 65 | |
IZMANTOTĀS LITERATŪRAS UN AVOTU SARAKSTS | 67 |
Reģionālo nevienlīdzību Eiropas Savienībā (ES) raksturo ievērojamas dzīves līmeņa atšķirības un nodarbinātības iespējas. Lai izlīdzinātu šīs atšķirības, nepieciešams nodrošināt indivīdu, pakalpojumu, preču un kapitāla brīvu pārvietošanos ES ekonomiskajā telpā, kā arī piemērot tādu konkurences politiku, kas kontrolētu firmu darbību un aizsargātu patērētāju intereses. Lai katram reģionam un katrai nozarei būtu labums no vienotā tirgus, ES ir izveidojusi efektīvu struktūrpolitiku kopumu, ko pati pārvalda un finansē.1
ES Struktūrfondi ir mehānisms, kas stimulē biznesa attīstību. Uzņēmējiem tiek dotas jaunas iespējas, ekonomikaij augt, labklājības līmenis paaugstināties.2
Tāpēc jēdziena “ekonomiskā un sociālā kohēzija” ietvaros reģionālā politika apvienota ar transporta, konkurences, vides, sociālo, zinātnes, izglītības un izpētes politikām. Šo integrēto politikas paketi Komisija labprātāk dēvē par “strukturālo politiku”, lai norādītu, ka kohēzija ir kas vairāk nekā tikai reģionālā politika.
Strukturālās politikas mērķi. Problēmu risinājuma meklējumos strukturālo fondu programmēšanas periodam no 1994.- 1999.gadam ES bija noteikusi septiņus attīstības Mērķus. Dažu Mērķu darbība bija ierobežota un koncentrējās uz noteiktām administratīvajām teritorijām (reģioniem vai to daļām). Savukārt citi Mērķi aptver kādu sabiedrības grupu un neattiecas uz noteiktu teritoriju. Piešķirot resursus kādam Mērķim, vērā tiek ņemts dažādu rādītāju kopums. Biežāk izmantotie rādītāji ir iedzīvotāju skaits, bezdarbs, iekšzemes kopprodukts uz vienu iedzīvotāju.3
1998.g.Eiropas Komisija nāca klajā ar strukturālo fondu noteikumu priekšlikumiem laika posmam no 2000.g.- līdz 2006.gadam. Lai nodrošinātu palīdzības lielāku koncentrāciju jaunajam programmēšanas periodam Eiropas Komisija piedāvā samazināt mērķu skaitu no septiņiem līdz trim.
Strukturālās politikas pamatprincipi. Strukturālo politiku īstenošana Savienības līmenī noris saskaņā ar sekojošiem principiem:
Koncentrācijas princips: atbalsts tiek piešķirts noteiktiem reģioniem saskaņā ar ES noteiktajiem Mērķiem. Pasākumiem ir jākoncentrējas uz nopietnu problēmu risināšanu nevis īslaicīgām, vienreizējām aktivitātēm. Pasākumus, kas tiek finansēti strukturālo fondu atbalsta ietvaros, lielā mērā nosaka pati dalībvalsts, taču tiem jāiekļaujas ES strukturālo fondu noteikumos definētajās sfērās;
Programmēšanas princips: atbalsts tiek piešķirts, pamatojoties uz dalībvalstu izstrādātām daudzgadu attīstības programmām, kas sevī ietver attīstības prioritātes un pasākumu kompleksu. Projekti tiek atlasīti, vadoties no stratēģiskiem attīstības apsvērumiem. Pasākumu komplekss ir multi- sektorāls;
Papildinātības princips: ES finansējums tiek piešķirts kā papildinājums dalībvalsts finansējumam attiecīgo pasākumu īstenošanai. Palīdzībai ir jābūt ar tiešu ietekmi uz attiecīgo teritoriju. Tā var tikt sniegta arī sabiedriskām un citām bezpeļņas organizācijām.4 Naudas plūsmai un finansēšanas procedūrām ir jābūt pēc iespējas “caurspīdīgām”. Liela loma ir pareizai atbalsta instrumentu kombinācijai: cik daudz naudas pasākumam piešķirts no ES strukturālajiem fondiem, cik daudz aizdevuma, cik – no nacionālā vai reģionālā budžeta. Lai pārraudzītu finansējuma izlietojumu, svarīgi ir izveidot attiecīgus uzraudzības un monitoringa mehānismus. …
It īpaši tas ir aktuāli šodien, kad esam pievienojušies Eiropas Savienības valstu saimei. Bet tas arī nozīmē, ka šī pievienošanās Latvijas uzņēmumiem paver iespējas investīciju piesaistē, kuras ieplūst no Eiropas uzņēmējiem un ES struktūrfondiem. Samērā liels investīciju apjoms tiek piedāvāts mazajiem un vidējiem uzņēmumiem, lai tie palīdzētu attīstīt Latvijas reģionus un lauku teritorijas, jo tieši pilsētu nomalēs strādā un darbojas vairāk lauksaimnieku un amatnieku, kas palīdz sakārtot un attīstīt Latvijas laukus. Autors darba pēdējā nodaļā veic projekta pieteikuma izstrādi, balstoties uz ES atbalsta programmu izstrādātajām vadlīnijām. Pētījuma mērķis. Izpētīt ES atbalsta programmu darbību privātajā sektorā un to iespaidu uz privātā sektora attīstību Latvijā. Pētījuma uzdevumi. 1) Apskatīt ES strukturālo politiku 2) Noskaidrot, kādi galvenie dokumenti regulē ES struktūrfondu atbalstu 3) Izpētīt ES atbalsta programmu un struktūrfondu iespējas privātā sektora attīstībai Latvijas reģionā; 4) Apskatīt privātuzņēmēju lomu valsts ekonomikas attīstībā 5) Izstrādāt projektu uzņēmumam SIA Konts, iesniegšanai ES struktūrfondu finansējuma saņemšanai 6) Izstrādāt priekšlikumus privātā sektora attīstības veicināšanai Latvijas reģionā. Pētījuma priekšmets. ES privāto sektoru atbalstošās programmas, MVU uzņēmējdarbības attīstība
- ES strukturālie fondi un to izmantošanas iespējas
- Mācību procesa pilnveides iespējas temata ”Iekšzemes kopprodukts un ekonomikas izaugsme” apguvē
-
Patēriņa kredīta attīstības iespējas Latvijā
Diplomdarbs76 Bankas, finanses, vērtspapīri, Ekonomika, Mārketings, reklāma
-
Tu vari jebkuru darbu ātri pievienot savu vēlmju sarakstam. Forši!Patēriņa kredīta attīstības iespējas Latvijā
Diplomdarbs augstskolai76
Novērtēts! -
Mācību procesa pilnveides iespējas temata ”Iekšzemes kopprodukts un ekonomikas izaugsme” apguvē
Diplomdarbs augstskolai101
Novērtēts! -
Ekonomiski efektīvākā maršruta plānošanas iespējas
Diplomdarbs augstskolai49
Novērtēts! -
Finanšu piesaistes iespējas uzņēmuma SIA „T” attīstībai
Diplomdarbs augstskolai58
-
Biznesa eņģeļi un to attīstības iespējas Latvijā
Diplomdarbs augstskolai60