Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka
Akcijas un īpašie piedāvājumi 2 Atvērt
  • Empātijas līmeņa atšķirības 15 gadus veciem pusaudžiem no šķirtām un pilnām ģimenēm skolā X

     Novērtēts!

    Diplomdarbs80 Psiholoģija

21,48 € Ielikt grozā
Gribi lētāk?
Identifikators:866995
 
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 31.08.2004.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 41 vienības
Atsauces: Ir
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads   
  Terminu skaidrojums   
1.  Teorētiskā daļa   
1.1.  Personības attīstības problēma psiholoģijā   
1.1.1.  Personības attīstības teorijas   
1.1.1.1.  Ē.Ēriksona personības attīstības teorija   
1.1.1.2.  Z.Freida personības attīstības teorija   
1.1.2.  Ģimenes vides ietekme uz personības attīstību   
1.1.2.1.  Bērna psihiskā attīstība ģimenēs ar augstu konfliktsituāciju   
1.1.2.1.1  Agrīnie traucējumi objektu uztverē   
1.1.2.1.2.  Edipālā attīstība   
1.1.2.1.3.  Edipālās attīstības izkropļojums   
1.1.2.2.  Neirotiskie simptomi   
1.1.2.2.1.  Aizsargmehānismi   
1.1.3.  Emocionālās sfēras attīstība   
1.1.3.1.  Emociju veidošanās teorijas   
1.1.3.2.  Emociju loma saskarsmes procesā   
1.1.3.3.  Empātijas būtība   
1.1.3.3.1.  Empātijas saistība ar citiem psihiskajiem fenomeniem   
1.1.3.3.2.  Empātijas attīstības rezultāti   
1.1.3.3.3.  Empātijas veidošanās un pašizjūtas saistība bērnībā   
1.2.  Pusaudžu vecuma posma emocionālās un saskarsmes sfēras raksturojums   
1.3.  Pusaudžu personības iezīmju īpatnības pilnās un nepilnās ģimenēs   
1.4.  Darba pētījuma konceptuālā modeļa analīze   
2.  Praktiskā daļa   
2.1.  Pētāmās grupas un pētījuma norises apraksts   
2.2.  Pētījumā izmantoto metožu apraksts   
2.2.1.  V.V.Boiko empātijas spēju līmeņa diagnostikas metodika   
2.2.2.  Pētījumā izmantotās matemātiskās statistikas metodes   
2.3.  Rezultātu kvantitatīva un kvalitatīva analīze un interpretācija   
  Secinājumi   
  Nobeigums   
  Anotācija latviešu valodā   
  Anotācija angļu valodā   
  Anotācija franču valodā   
  Literatūras saraksts   
  Pielikums nr.1.V.V.Boiko empātijas spēju diagnostikas metodika /Latviešu valodā/   
  Pielikums nr. 2. Методика диагностики уровня эмпатических способностей В.В.Бойко /Krievu valodā/   
  Pielikums nr. 3. Aptaujas anketas empātijas spēju līmeņa noteikšanai /Respondentiem iesniedzamais variants/   
  Pielikums nr. 5.Testa empātijas līmeņa noteikšanai rezultātu aprakstošā statistika pusaudžu no pilnām ģimenēm izlasei   
  Pielikums nr. 6.Testa empātijas līmeņa noteikšanai rezult;atu aprakstošā statistika pusaudžu no šķirtām ģimenēm izlasei   
  Pielikums nr. 7.testa empātijas līmeņa noteikšanai rezultātu apstrādes rezultāti /Izlasēm – pusaudži no pilnām un šķirtām ģimenēm/   
  Pielikums nr. 8. Testa empātijas līmeņa noteikšanai rezultātu apstrādes rezultāi /Izlasēm – pusaudži no pilnām un šķirtām ģimenēm, empātijas kanāli/   
  Pielikums nr. 10. Empātijas spēju līmeņa atšķirības dažādām izlasēm diagrammās   
Darba fragmentsAizvērt

Personības attīstības teorijas.


Pastāv vairākas teorijas par personības attīstības gaitu un izpausmēm. To ir pētījuši daudzi jo daudzi pazīstami psihologi, piemēram, Z.Freids, Ē.Ēriksons, D.Elkoņins, Ļ.Vigotskis, A.Freida, kā arī daudzi citi. Galvenā šo visu zinātnieku iezīme ir tā, ka viņi visi ir uzskatījuši par vajadzīgu izveidot personības attīstības vecumposmu iedalījumu. Šie iedalījumi nedaudz atšķiras gan aptvertā vecumposma ziņā, gan arī nosaukto attīstības stadiju skaita ziņā, tomēr galveno pazīmju un vecumposmiem raksturīgo izveidojušos iemaņu konstatējuma ziņā viņu novērojumi sasaucas.Lai izprastu vecāku šķiršanās ietekmi uz bērna attīstību, nepieciešams īsumā apskatīt visas bērna personības attīstības fāzes.
Ē.Ēriksona un Z.Freida personības teorijas ir samērā līdzīgas, jo nosauc galvenās iezīmes, kas notiek ar cilvēku attīstības gaitā. Vienīgā atšķirība starp viņu teorijām ir tā, ka Z.Freids savu pieeju balsta galvenokārt uz bioloģiskajiem faktoriem, bet Ē.Ēriksons – uz sociāliem virzītājspēkiem.

Autora komentārsAtvērt
Atlants

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties