Diplomdarbs
Tehnoloģijas
Datori, elektronika, programmēšana
Elektroniskās komercijas attīstība un iespējas Baltijas v...-
Elektroniskās komercijas attīstība un iespējas Baltijas valstīs
Diplomdarbs68 Datori, elektronika, programmēšana, Ekonomika, Uzņēmējdarbība
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
IEVADS | 5 | |
1. | PRODUKTU SADALE | 9 |
1.1. | Sadales kanālu jēdziens, funkcijas un veidi | 9 |
1.2. | Sadales kanālu darbības organizēšana | 13 |
2. | ELEKTRONISKAS KOMERCIJAS APRAKSTS | 20 |
2.1. | Elektroniskas komercijas būtība | 20 |
2.2. | E-komercijas nozīme uzņēmējdarbībā | 21 |
2.3. | E-komercijas pazīmes | 22 |
2.4. | E-komercijas attīstība | 23 |
2.5. | E-komercijas veidu klasifikācija | 24 |
2.6. | E-komercijas tirgus sadalījums pa sfērām atkarībā no ienākumu avotiem | 29 |
2.7. | Norēķini | 29 |
2.8. | Autortiesību regulējums e-komercijā | 30 |
2.9. | E-KOMERCIJA BALTIJAS VALSTĪS | 32 |
2.10. | Interneta lietotāji Baltijas valstīs | 32 |
2.11. | Preču un pakalpojumu pasūtīšanas biežums Internetā, Baltijas valstis | 52 |
2.12. | Pētījums par valstu e–gatavību | 58 |
2.13. | Pētījums par Interneta trūkumu cēloņiem Baltijas valstis | 60 |
SECINĀJUMI UN PRIEKŠLIKUMI | 63 | |
IZMANTOTĀ LITERATŪRA UN AVOTI | 66 | |
Pielikums Nr.1 Interneta lietošana Eiropā | 68 | |
Pielikums Nr.2 Iedzīvotāju Interneta izmantošanas mērķi | 70 | |
Pielikums Nr.3 E–gatavības reitings 2008. gadā | 73 | |
Pielikums Nr.4 E–gatavības reitinga kategorijas balles 2008. gadā | 74 |
Informācijas tehnoloģiju parādīšanās 20. gadsimta beigās veicināja elektroniskās komercijas parādīšanos. Mūsdienu pasaulē elektroniskā vide kļuva par neatņemamu tirdzniecības daļu un tas nodrošina efektīvu uzņēmējdarbības veikšanas kanālu un nodrošina marketinga aktivitātes. Jaunas tehnoloģijas kļūst par normu mūsdienīgajā dzīvē un uzņēmējdarbībā.
Elektroniskā komercija iekļauj sevī ne tikai tiešsaistes transakcijas. Elektroniskās komercijas definīcija aptver arī tādus darbības veidus, kā marketinga pētījumu ierīkošanu, partneru un iespēju noteikšana, sakaru atbalstīšana ar patērētājiem un piegādātājiem, dokumentu aprites organizēšana utt. Elektroniskā komercija, tas ir komplekss jēdziens un iekļauj sevī datu apmaiņu, kā vienu no sastāvdaļām.
Pasaules globālais tīkls Internets padarīja elektronisko komerciju pieejamāku jebkurā mērogā un jebkuras darbības sfēras uzņēmumiem. Jā agrāk, lai organizētu elektronisko datu apmaiņu bija nepieciešami milzīgi naudas ieguldījumi telekomunikācijas infrastruktūrā un tas bija pieejams tikai lieliem uzņēmumiem, tad tagad Interneta izmantošana atļauj uzsākt elektronisko komerciju, gan maziem, gan vidējiem uzņēmumiem, Interneta risinājumi palīdz jebkura lieluma uzņēmumiem meklēt klientus un piegādātājus no jebkuras pasaules vietas.
Elektroniskās komercijas izmantošana jebkuram uzņēmumam ļauj izveidot jaunu sadales kanālu un tas palīdz izplatīt preces vai pakalpojumus – „virtuālais sadales kanāls”, kurš gandrīz neprasa materiālu ieguldījumu. Ja uzņēmums nodarbojas ar programmatūras izveidošanu vai izplatīšanu, tad vispār visu procesu ir iespējams organizēt tiešsaistē, gan apmaksu, gan piegādi.
Internets pats par sevi nenopelna uzņēmējam, bet ja uzņēmums izmanto Internetu komerciāliem mērķiem, tad tam ir priekšrocības un papildus iespējas salīdzinot ar citiem uzņēmumiem, kuri neizmanto Internetu komerciālajiem nolūkiem.
Elektroniskai komercijai ir daudz priekšrocības, daži no tiem:
ievērojami samazinās informācijas saņemšanas laiks, it īpaši starptautiskajos darījumos;
tas ļauj ātri un viegli informēt partnerus un klientus par precēm vai pakalpojumiem;
var izveidot alternatīvus pārdošanas kanālus, piem. interneta veikals korporatīvajā mājas lapā;
ievērojami samazinās izmaksas, kuras ir saistītas ar informācijas apmaiņu, jo tiek izmantoti lētākie komunikācijas veidi;
Interneta tehnoloģiju izmantošana ļauj uzņēmumam būt atvērtākam pret klientam;
ievērojami tiek optimizēts dokumentu darbs, jo vairs nav jāievada katru reizi jaunus dokumentus.
Interneta pieejamība katram iedzīvotājam parādījās ne tik sen, un tūliņ kļuva ļoti populāra starp komerciālajiem partneriem, nerunājot par datoru un zinātniskām organizācijām, kuras izmantoja Internetu jau agrāk.
Ar katru gadu Interneta lietotāju skaits pieaug un lietotāju sastāvs kļūst aizvien daudzveidīgāks. Pēc aptuveniem aprēķiniem kopējo Interneta lietotāju skaits Pasaulē pārsniedz pusotru miljardu lietotāju.
Atšķirībā no tradicionālās pārdošanas, Internets ir radījis principiāli jaunu kanālu. Galvenā atšķirība ir tā, ka ir pieeja pircējiem no visas pasaules, kuri izmanto Internetu un praktiski neierobežotu preču sortimentu.…
Bakalaura darba mērķis ir Baltijas elektroniskās komercijas rādītāju salīdzinājums ar vidējiem Eiropas Savienības rādītājiem un mērķi novērtēt attīstības iespējas Darba mērķa sasniegšanai tiek izvirzīti sekojoši uzdevumi: • Balstoties uz jaunākajiem informācijas avotiem, speciāliem atskatiem un publicētiem materiāliem, aplūkot teorētisko daļu par sadales kanāliem un sīkāk apskatīt materiālus par elektronisko komerciju, kā vienu no sadales kanāla veidiem; • Izpētīt pašreizējo situāciju Interneta pieejai Baltijas valstu iedzīvotajiem un Interneta lietošanas mērķus; • Aprakstīt elektroniskās komercijas rādītājus Baltijas valstīs un Eiropas Savienībā, balstoties uz jaunākajiem statistikas datiem; • Raksturot Latvijas, Lietuvas un Igaunijas valstu elektronisko gatavību kontekstā ar starptautisko e-gatavības valstu reitingu; • Veikt secinājumus par elektroniskās komercijas attīstības rezultātiem; • Sniegt priekšlikumus par elektronisko komerciju veiksmīgu attīstību nākotnē, balstoties uz pētījuma rezultātiem un analīzi. Pirmajā nodaļa autors izskata sadales kanālu būtību, veidus, līmeņus sadales procesu un funkcijas. Autors arī apskata sadales kanāla organizēšanu. Otrajā daļa autors veic pētījumu par elektroniskās komercijas būtību, nozīmi uzņēmējdarbībā, pazīmes un attīstību. Autors apskata elektroniskās komercijas veidus, klasifikāciju, autortiesību regulējumu elektroniskā komercijā un galvenos biznesa modeļus – B2B un B2C. Trešajā nodaļā autors veic analīzi par pašreizējo elektroniskās komercijas situāciju Baltijas valstīs, cik pieejams ir Internets šajās valstīs un kādi ir galvenie izmantošanas mērķi. Autors veic analīzi par pirkumu biežumu Internetā, gan starp visiem iedzīvotājiem, gan kāds ir uzņēmumu skaits, kuri izmanto Internetu, lai veiktu pirkumus, ko autors raksturos no starptautiskā reitinga Baltijas valstu elektroniskās gatavības – cik katra no Baltijas valstīm ir gatava informācijas tehnoloģiju ieviešanai.
-
Elektroniskās komercijas attīstība un iespējas Baltijas valstīs
Diplomdarbs68 Datori, elektronika, programmēšana, Ekonomika, Uzņēmējdarbība
- Latvijas mazo ostu jahtu tūrisma attīstības iespējas
-
Latvijas patērētāju iespējas iepirkties internetā
Diplomdarbs84 Datori, elektronika, programmēšana, Ekonomika, Mārketings, reklāma
-
Tu vari jebkuru darbu ātri pievienot savu vēlmju sarakstam. Forši!Latvijas mazo ostu jahtu tūrisma attīstības iespējas
Diplomdarbs augstskolai52
-
Latvijas patērētāju iespējas iepirkties internetā
Diplomdarbs augstskolai84
Novērtēts! -
Elektroniskā komercija – tās attīstības iespējas Latvijā
Diplomdarbs augstskolai72
-
E-komercijas ietekmes analīze uzņēmuma darbības izmaksu samazināšanai
Diplomdarbs augstskolai63
Novērtēts! -
Elektroniskās komercijas ieviešanas un attīstīšanas (mobilās komercijas ieviešanas) analīze
Diplomdarbs augstskolai58
Novērtēts!