Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka
21,48 € Ielikt grozā
Gribi lētāk?
Identifikators:507521
 
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 06.08.2014.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 30 vienības
Atsauces: Ir
Laikposms: 2011. - 2015. g.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  APZĪMĒJUMU SARAKSTS    7
  IEVADS    8
1.  ELEKTROENERĢIJAS TIRGUS    10
1.1.  Elektroenerģijas nozares attīstība Latvijā    10
1.1.2.  Elektroenerģijas tirgus tiesiskais regulējums    12
1.1.3.  Elektroenerģijas tirgus mājsaimniecībām raksturojums    13
1.1.4.  Elektroenerģijas pārdevēju tirgū ieiešanas barjeras    16
1.1.5.  AS „Latvenergo” SVID analīze dalībai elektroenerģijas tirgū mājsaimniecībām    18
1.2.  Elektroenerģijas tirgus mājsaimniecībām Lietuvā un Igaunijā    21
1.3.  Iedzīvotāju viedoklis par elektroenerģijas produktu dažādiem aspektiem    24
1.3.1.  Pētījuma metodoloģija    24
1.3.2.  Pētījuma rezultātu interpretācija    25
1.3.3.  Elektroenerģijas produktu mājsaimniecībām izstrādes parametru noteikšana    37
1.4.  AS Latvenergo problēmu noteikšana, risināmās problēmas izvēle    38
2.  PROJEKTA TEHNISKI EKONOMISKAIS PAMATOJUMS    41
2.1.  Projekta mērķi un to operacionalizācija    41
2.2.  Projekta alternatīvu risinājumu noteikšana un to sākotnējā novērtēšana    44
2.3.  Projekta alternatīvu ekonomiskās efektivitātes novērtējums    46
2.3.1.  Alternatīvo risinājumu produktu apraksts    46
2.3.2.  Alternatīvo risinājumu darbu un termiņu noteikšana fāžu modelī    50
2.3.3.  Alternatīvo risinājumu izmaksu aprēķins    52
2.3.4.  Projekta alternatīvo risinājumu prognozējamie ieņēmumi    53
2.3.5.  Projekta alternatīvo risinājumu prognozējamie izdevumi    63
2.3.6.  Projekta alternatīvo risinājumu finansiālais izvērtējums    64
2.4.  Projekta alternatīvo risinājumu stratēģiskās nozīmes izvērtējums    65
2.5.  Projekta alternatīvo risinājumu risku analīze    66
2.6.  Projekta alternatīvo risinājumu salīdzinājums un labākās izvēles pamatojums    68
3.  PROJEKTA ROKASGRĀMATA    70
3.1.  Projekta starts    70
3.1.1.  Projekta uzdevuma analīze    70
3.1.2.  Projekta interesentu noteikšana    72
3.1.3.  Projekta risku noteikšana    74
3.1.4.  Projekta organizatoriskās struktūras uzbūve, funkciju diagramma un lomu apraksts    76
3.1.5.  Komunikācijas formas projektā    79
3.2.  Projekta plānošana    81
3.2.1.  Projekta struktūras plānošana    81
3.2.2.  Projekta gaitas, laika un termiņu plānošana    83
3.2.3.  Projekta resursu un finanšu plāns    83
3.3.  Projekta kontrolings    85
3.4.  Projekta noslēgums    86
  SECINĀJUMI    88
  PRIEKŠLIKUMI    90
  IZMANTOTO AVOTU UN LITERATŪRAS SARAKSTS    91
  PIELIKUMI    94
Darba fragmentsAizvērt

SECINĀJUMI


1. Pilnībā atverot elektroenerģijas tirgu, Latvijā plānots ieviest tirgotāja centrisko modeli, kas nozīmē, ka mājsaimniecībām par elektroenerģijas pirkšanu un piegādi būs jāslēdz viens līgums ar tirgotāju.
2. Skandināvijas valstīs un Igaunijā veikts pētījums liecina par to, ka iedzīvotāji dod priekšroku tirgotāja centriskam modelim.
3. Uzņēmuma AS Latvenergo pamatproblēma ir tirgus daļas samazināšanās draudi. Šos draudus iespējams mazināt, atrisinot vienu no apakšproblēmām – konkurētspējīga elektroenerģijas produktu piedāvājuma mājsaimniecībām trūkums.
4. Respondentus atkarībā no elektrības patēriņa un ienākumu līmeņa var iedalīt trīs grupās, līdz ar to iezīmējot trīs elektroenerģijas produktu mērķauditorijas.
5. Pret tirgus atvēršanu kopumā respondenti noskaņoti pozitīvi, taču 27% respondentu trūkst informācijas par gaidāmajām izmaiņām.
6. Lielākā daļa respondentu plāno izvēlēties kādu produktu trīs mēnešu laikā no tirgus atvēršanas brīža.
7. Informācijas saņemšanai, līgumu slēgšanai un produktu mainīšanai respondentiem vispieņemamākā būtu elektronisko kanālu izmantošana.
8. Respondenti ir negatīvi noskaņoti pret līgumsodiem, un terminēts līgums pārsvarā pieņemams tikai respondentiem ar zemāko elektroenerģijas patēriņu.
9. Respondentiem svarīga elastīga cenu politika un atlaides par patērēto elektrības apjomu.
10. Vispieņemamākais norēķinu veids būtu pēc faktiskā patēriņa, taču respondenti nav izteikti negatīvi noskaņoti arī pret izlīdzināto maksājumu vai rēķina saņemšanu.
11. Lojalitātes programmas ietvaros vislabprātāk respondenti saņemtu atlaides par izlietoto elektroenerģiju, tāpat atsevišķiem klientiem varētu būt pievilcīgs pakalpojums – energoaudits.
12. Respondentiem ļoti svarīgas ir ģimeniskās vērtības un ilgtermiņa priekšrocības.
13. Projekta realizācijai izvēlēts alternatīvais risinājums, kas paredz piecu dažādu elektroenerģijas produktu izstrādi.
14. Projekta ilgums 5,2 mēneši, projekta budžets 42 035,58 EUR, projekta atmaksāšanās laiks – 3 gadi.

Autora komentārsAtvērt
Redakcijas piezīmeAtvērt
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Atlants

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties