Mērķis fizikas mācību procesā ir veicināt skolēna personības attīstību, pētot dabas norises, meklējot to cēloņus un likumsakarības, sekmēt atbildīgas attieksmes veidošanos apkārtējās vides kvalitātes saglabāšanai un uzlabošanai un līdz ar to sekmēt sabiedriskajai un individuālajai dzīvei nepieciešamo zināšanu un prasmju apguvi fizikas jomā [1].
Iegūto zināšanu un prasmju lietošana praktiskajā darbībā ir viena no mūsdienu fizikas mācību procesa tendencēm.
Pilnvērtīgas zināšanas fizikā ir tikai tad, ja jebkuru jautājumu skolēns prot aplūkot gan no teorētiskā, gan faktiskā, gan praktiskā aspekta. Tādēļ, plānojot darbu klasē, vajadzētu nodarbināt gan skolēnu prātu, gan atmiņu, gan sajūtas.
Skolas fizikas eksperimentus nevar aizstāt ar citiem uzskates vai tehniskajiem mācību līdzekļiem, jo prakse ir vajadzīga un obligāta mācību procesa sastāvdaļa [2].
Fizikas apguves procesā tradicionāli pieņemts fizikas eksperimentus iedalīt demonstrējumos, kurus parasti rāda skolotājs un skolēnu eksperimentos, kuros ietilpst laboratorijas darbi, praktiskie darbi un eksperimentālie darbi.
Darba mērķis – apkopot eksperimentu demonstrējumus fizikā pamatskolā tēmā ”Siltums”.
Darba uzdevumi:
1.Izanalizēt literatūru par eksperimenta demonstrējumiem un to metodiku fizikā;
2.Apkopot un praktiski lietot fizikas eksperimentu demonstrējumus tēmā ”Siltums”;
3.Analizēt fizikas eksperimentu demonstrējumu lomu skolēnu radošās domāšanas un interešu rosināšanā.…