Diplomdarbs
Uzņēmējdarbība un tiesības
Mārketings, reklāma
Ekoloģisko produktu virzīšanas tirgū projekts-
Ekoloģisko produktu virzīšanas tirgū projekts
Diplomdarbs55 Mārketings, reklāma, Pārtikas tehnoloģija, kulinārija
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
Ievads | 2 | |
1. | Analītiskā daļa | 4 |
1.1. | Ekoloģiskā produkcija, tās būtība | 4 |
1.2. | Produkts kā viena no mārketinga sastāvdaļām, ekoloģiskās produkcijas sortiments | 5 |
1.3. | Ekoloģisko produktu marķējums | 9 |
1.4. | Ekoloģiskā produkcija tirgū | 10 |
1.5. | Ekoprodukcijas attīstība un rādītāji pasaulē | 12 |
1.6. | Ekoloģiskās produkcijas attīstība un rādītāji Latvijā | 14 |
1.7. | Ekoloģiskās produkcijas attīstības problēmas un tās risinājuma varianti | 17 |
2. | PROJEKTU DAĻA | 20 |
2.1. | Mārketinga komunikāciju plānošanas posmi | 20 |
2.2. | Situācijas analīze | 23 |
2.3. | Mārketinga komunikāciju plānošanas saskaņošana ar uzņēmuma mērķiem | 27 |
2.4. | Preču virzīšanas tirgū budžeta plānošanas metodes izvēle un budžeta aprēķins | 29 |
2.5. | Tirgus segmentēšanas un mērķtirgus noteikšana | 30 |
2.6. | Pircēju rīcība lēmumu pieņemšanas procesā | 32 |
2.7. | Produktu virzīšanas tirgū mērķu noteikšana | 38 |
2.8. | Preču virzīšanas tirgū plāna izstrāde | 42 |
2.9. | Preču virzīšanas tirgū plāns | 53 |
2.10. | Preču virzīšanas tirgū aptuvenās izmaksas | 69 |
2.11. | Kontrole ekoproduktu virzīšanas tirgsistēmā | 71 |
3. | Tehnoloģiskā daļa | 71 |
4. | Darba un dabas aizsardzības daļa | |
5. | Grafiskā daļa | |
Secinājumi un priekšlikumi |
Ievads
Šī gadsimta laikā tirgus ir pārdzīvojis vairākas būtiskas izmaiņas – sākot ar to laiku, kad pieprasījums bija lielāks par piedāvājumu un mārketingam nebija nekādas nozīmes, un beidzot ar pašreizējo situāciju, kad pieprasījums tiek apmierināts pilnībā un firmas cīnās par katru klientu.
Līdz ar to uzņēmumiem ir jādomā, kā efektīgāk izmantot savus resursus un pārdot produkciju. Sevišķi grūti piesaistīt klientus ir bioloģiskajiem lauksaimniekiem, kuru produkcija simbolizē augstu kvalitāti un veselīgu dzīvesveidu, taču potenciālo klientu pieaugums nav pārāk optimāls.
Tādēļ arī diplomdarba aktualitāte ir tā, ka mūsdienās preču virzīšanai tirgū ir liela nozīme, it īpaši, ja virzāmais produkts tirgū ir ekoprodukts. Bioloģiskajiem lauksaimniekiem ir jāstrādā un jādomā par mērķa tirgus vajadzībām un jācenšas maksimāli apmierināt klienta vēlmes un vajadzības.
Diplomdarba mērķis ir preču virzīšanas tirgū projekta izstrāde un tā attiecināšana uz ekoloģisko produktu virzīšanu Latvijā. Jebkuri lēmumi par preču virzīšanu tirgū var būtiski ietekmēt jebkura bioloģiskā lauksaimnieka un attiecīgā ekoprodukta situāciju tirgū.
Lai varētu realizēt diplomdarba mērķi. tiek izvirzīti sekojoši uzdevumi:
1. Ekoproduktu galveno raksturojošo īpašību izpēte;
2. Ekoloģiskās produkcijas attīstības tendences Latvijā un citur pasaulē;
3. Ekoproduktu iegādes iespējas Latvijā;
4. Potenciālo pircēju attieksme un piesaistes iespējas ekoproduktiem;
5. Produkcijas attīstības ierobežojumi un to risinājuma varianti;
6. Produkta virzīšanas tirgū iespēju izpēte, kā arī budžeta aprēķināšana;
7. Ekoloģiskās produkcijas virzīšanas tirgū plāna izstrāde un analīze.
Lai izpildītu diplomdarbā izvirzītos uzdevumus, tiks apkopots un analizēts teorētiskais materiāls par mārketinga komunikācijām, sīkāk izpētītas to raksturīgās iezīmes. Tāpat tiks analizētas ekoproduktu attīstības tendences Latvijā, konkrētāk apskatītas mārketinga komunikāciju izmantošanas iespējas, doti priekšlikumi ekoloģisko produktu virzīšanai tirgū.
Galvenie informācijas avoti ir zinātniskā literatūra, RTU mācību laikā iegūtie materiāli un zināšanas, kā arī interneta resursi, kā arī autora praktiskā pieredze strādājot par reklāmas konsultantu.
Darba struktūra ir teorētiskās informācijas apkopojums katras nodaļas sākumā un praktiskā pielietojuma iespēju analīze izstāžu biznesam nodaļas beigās. Plašāk tiks aplūkota ekoloģisko produktu virzīšana tirgū.
Darba pilnīgākai izstrādei bija vairāki ierobežojumi, jo traucēja informācijas trūkums par bioloģisko lauksaimnieku finansiālajiem rādītājiem un ekoloģisko produktu attīstības tendences statistisko rādītāju trūkums.
1. ANALĪTISKĀ DAĻA
1.1. Ekoloģiskā produkcija, tās būtība
Latvija ir sestais mazumtirdzniecībai pievilcīgākais augošais tirgus pasaulē. To pierāda jaunākā statistika. Arī IKP pierāda mazumtirdzniecības lielo nozīmi – 44% no IKP sastāda mazumtirdzniecība.
Liela nozīme Latvijas mazumtirdzniecības un arī vairumtirdzniecības attīstībā ir ekoloģiskajai produkcijai.
Ekoloģiskās produkcijas būtība ir bioloģiskās lauksaimniecības ražota produkcija, kas tiecas apgādāt patērētāju ar svaigu, garšīgu un īstu pārtiku un kvalitatīvām, videi nekaitīgām precēm, respektējot dabiskās ekosistēmas. [6]
Bioloģiskā lauksaimniecība ir garšīgas un autentiskas pārtikas ražošana, izmantojot lauksaimnieciskās ražošanas metodes, kas ir saudzīgas pret dabu un atbilst dzīvnieku labturības prasībām, kā arī rada jaunas iespējas lauku iedzīvotājiem. Šajā procesā tiek dota priekšroka dabiskiem resursiem, nevis mākslīgām palīgvielām, un bioloģiskā lauksaimniecība balstās uz stingrām tiesību normām un pārbaudēm Eiropas Savienībā un ārpus tās robežām. Bioloģiskās lauksaimniecības pamatā ir veselīga un bagāta augsne, kas pati spēj pretoties kaitēkļiem un slimībām. [7]
Bioloģiskos un ekoloģiskos produktus iegūst, saimniekojot ar dabiskām metodēm – nelietojot ķīmiski sintezētas vielas, piemēram, pesticīdus, minerālmēslus u.tml. Saimniekošanas priekšnoteikums ir veselīga augsne, kas ir dabiska un dzīva vienība ar daudzveidīgu floru un faunu un ražas palielināšanai tiek rosinātas dzīvības norises augsnē.
…
Mūsdienās preču virzīšanai tirgū ir liela nozīme, it īpaši, ja virzāmais produkts tirgū ir ekoprodukts. Bioloģiskajiem lauksaimniekiem ir jāstrādā un jādomā par mērķa tirgus vajadzībām un jācenšas maksimāli apmierināt klienta vēlmes un vajadzības. Diplomdarba mērķis ir preču virzīšanas tirgū projekta izstrāde un tā attiecināšana uz ekoloģisko produktu virzīšanu Latvijā. Jebkuri lēmumi par preču virzīšanu tirgū var būtiski ietekmēt jebkura bioloģiskā lauksaimnieka un attiecīgā ekoprodukta situāciju tirgū.
-
Ekoloģisko produktu virzīšanas tirgū projekts
Diplomdarbs55 Mārketings, reklāma, Pārtikas tehnoloģija, kulinārija
- Mārketinga plāns SIA "Briga plus" žurnāla "Sakaru Pasaule" virzīšanai tirgū
- SIA "Evor" konkurētspējas pilnveidošanas iespējas apsardzes un drošības pakalpojumu tirgū Latvijā
-
Tu vari jebkuru darbu ātri pievienot savu vēlmju sarakstam. Forši!SIA "Evor" konkurētspējas pilnveidošanas iespējas apsardzes un drošības pakalpojumu tirgū Latvijā
Diplomdarbs augstskolai89
Novērtēts! -
Mārketinga plāns SIA "Briga plus" žurnāla "Sakaru Pasaule" virzīšanai tirgū
Diplomdarbs augstskolai50
Novērtēts! -
Mazo uzņēmumu konkurētspējas palielināšanas virzieni mēbeļu ražošanas tirgū
Diplomdarbs augstskolai66
Novērtēts! -
Jaunas preces sagatavošana ieviešanai tirgū
Diplomdarbs augstskolai66
Novērtēts! -
Mazo un vidējo uzņēmumu zīmolu pozicionēšanas iespējas Latvijas tirgū
Diplomdarbs augstskolai60