Diplomdarbs
Uzņēmējdarbība un tiesības
Ekonomika
Eiropas un Latvijas sabiedrisko raidorganizāciju problēma...-
Eiropas un Latvijas sabiedrisko raidorganizāciju problēmas un attīstības perspektīvas digitālās apraides laikmetā
Novērtēts!
2000. - 2010. g.
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
Ievads | 3 | |
Sabiedrisko raidorganizāciju specifika un to loma ES audiovizuālās politikas kontekstā | 7 | |
Sabiedriskās apraides specifika, galvenie uzdevumi un raksturojums | 7 | |
Sabiedriskās apraides jēdziens un darbības principi | 7 | |
Sabiedriskā apraide kā sabiedrisks pakalpojums, apraides tirgus trūkumi | 14 | |
Sabiedriskās apraides attīstība un audiovizuālā politika Eiropā | 16 | |
Eiropas Savienības audiovizuālā politika | 19 | |
Sabiedrisko raidorganizāciju loma informācijas sabiedrības veidošanā | 24 | |
Digitālās apraides būtība, būtiskākie ieguvumi un tirgus faktoru raksturojums | 28 | |
Digitālās apraides būtība un apraides veidu īss raksturojums | 28 | |
Būtiskākie ieguvumi ieviešot digitālo apraidi | 33 | |
Apraides tirgus faktoru raksturojums | 37 | |
Pieprasījuma un piedāvājuma faktori | 37 | |
Interneta ietekme uz radio un televīziju | 40 | |
Apraides tirgus analīze atsevišķās Eiropas raidorganizāciju savienības dalībvalstīs | 44 | |
Eiropas raidorganizāciju savienības nostāja apraides tehnoloģiju izvēlē | 44 | |
Vispārējā situācija Eiropas digitālās apraides tirgū | 46 | |
DTT developments in Europe / www.digitag.org/WebLetters/2006/External-March2006.html / 09.04.2006. | 47 | |
Apraides tirgus valstīs ar dominējošu virszemes apraides īpatsvaru | 51 | |
Lielbritānija | 51 | |
Spānija | 54 | |
Itālija | 56 | |
Francija | 59 | |
Apraides tirgus valstīs ar dominējošām ne-virszemes apraides tehnoloģijām | 61 | |
Vācija | 61 | |
Zviedrija | 63 | |
Inārs Jēkabsons/ Zviedrijā - trīs gadus pēc Česteras / žurnāls Sakaru Pasaule, 1(17) 2000. | 64 | |
Somija | 65 | |
Norvēģija | 66 | |
Baltijas valstis | 67 | |
Latvijas sabiedrisko raidorganizāciju raksturojums un problēmas. Digitālās apraides politika un tirgus Latvijā. | 68 | |
Latvijas sabiedrisko raidorganizāciju raksturojums un pastāvošās problēmas | 69 | |
Digitālās apraides ieviešanas politika Latvijā | 74 | |
Analogās apraides turpmākās attīstības ierobežojošie faktori Latvijā | 76 | |
Jānis Holšteins, Latvijas Televīzijas stratēģija un taktiskie soļi / http://www.ltv.lv/lat/medijiem/aktualitates/4393/ 10.04.2006. | 79 | |
Latvijas apraides tirgus raksturojums | 80 | |
Latvijas Sabiedrisko raidorganizāciju attīstības perspektīvas digitālās apraides laikmetā | 86 | |
Sabiedrisko raidorganizāciju darbības modeļu izmaiņas digitālās apraides laikmetā | 86 | |
Sabiedriskās raidorganizācijus darbības modeļu raksturojums | 88 | |
Latvijas sabiedrisko raidorganizāciju iespējamie darbības modeļi nākotnē | 93 | |
Jānis Holšteins, Latvijas Televīzijas stratēģija un taktiskie soļi / http://www.ltv.lv/lat/medijiem/aktualitates/4393/ 10.04.2006. | 98 | |
Secinājumi un priekšlikumi | 99 | |
Izmantotās literatūras un avotu saraksts | 105 | |
Anotācijas | 111 |
Maģistra darba tēmas izvēle saistīta ar pēdējos gados vērojamām tehnoloģiskajām izmaiņām apraides tirgū un šo apraides tehnoloģiju ietekmi uz sabiedrisko raidorganziāciju turpmākās darbības perspektīvām. Pēdējo gadu tendences Eiropas un pasaules apraides tirgū liek arvien vairāk uzmanības pievērst šiem jautājumiem arī Latvijā. Tikai adaptējoties jaunajām apraides tirgus tendencēm un saglabājot auditoriju ir iespējams arī turpmāk sasniegt sabiedriskajām raidorganziācijām izvirzītos mērķus.
Ja līdz šim kā galvenais izplatīšanas veids bija ētera jeb virszemes tīkls, tad mūsdienās šāda ierobežojuma vairs nav. Tas nozīmē arī valsts, kā frekvenču spektra īpašnieka regulējošās lomas samazināšanos apraides tirgū. Tas ietver sevī auditorijas dalīšanos jeb fragmentāciju nelielos segmentos. Tādejādi, sabiedriskajām raidorganziācijām aktuāls kļūst jautājums, kā nodrošināt savu uzdevumi izpildi - veicināt sabiedrības locekļu brīvu un galvenais, informētu viedokļa veidošanos. Jaunās tendences mediju pasaulē ir izvēles paplašināšanās un izplatīšanas izmaksu krišanās, vai šādā situācijā apraides tirgus spēs piedāvāt informācijas pakalpojumus, kuru sabiedrībai ir tiesības saņemt?
Visus šos jautājumus var pārfrāzēt vienā jautājumā: kādas ir sabiedrisko raidorganizāciju problēmas un nākotnes perspektīvas digitālās apraides laikmetā?
Autors izvirza šādu hipotēzi: „Latvijas sabiedriskajām raidorganizācijām ir nepieciešams paplašināts darbības modelis, kas ļautu digitālās apraides laikmetā saglabāt savu lomu visaptverošu un visām sabiedrības grupām pieejamu informācijas pakalpojumu sniegšanā”. …
Darba mērķis ir izvērtēt, kā sabiedrisko raidorganizāciju darbība būtu jāattīsta un jāpiemēro jaunajai digitālajai videi, balstoties uz patreizējām teorētiskajām atziņām un praktiskajiem pētījumiem Eiropā, kā arī saistībā ar Eiropas Savienības audiovizuālo politiku, digitālās apraides tirgus tendencēm atsevišķās Eiropas raidorganziāciju savienības (EBU- European Broadcasting Union) dalībvalstīs. Apskatot patreizējos Latvijas sabiedrisko raidorganziāciju juridiskos, finansiālos, tehniskos, ar digitālo apraidi saistītos un citus nosacījumus, kas nepieciešami sabiedriskajām raidorganizācijām sava uzdevuma veikšanai vislabākajā veidā, piedāvāt iespējamos sabiedrisko raidorganizāciju darbības modeļus nākotnē.
- Cenu politika un tās nozīme Latvijas tūrisma uzņēmumos
- Eiropas un Latvijas sabiedrisko raidorganizāciju problēmas un attīstības perspektīvas digitālās apraides laikmetā
- Kreditēšanas pamatprincipi Latvijas komercbankās
-
Tu vari jebkuru darbu ātri pievienot savu vēlmju sarakstam. Forši!Cenu politika un tās nozīme Latvijas tūrisma uzņēmumos
Diplomdarbs augstskolai99
-
Kreditēšanas pamatprincipi Latvijas komercbankās
Diplomdarbs augstskolai79
-
Latvijas lauksaimniecība ceļā uz Eiropas Savienību
Diplomdarbs augstskolai67
-
Latvijas muitas politika, tās darbības izvērtēšana un attīstība
Diplomdarbs augstskolai70
Novērtēts! -
Latvijas nedzīvības apdrošināšanas tirgus ekonomiskā analīze
Diplomdarbs augstskolai72