-
Efektīva pārmaiņu vadība
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
Anotācija latviešu valodā | ||
Anotācija angļu valodā | 5 | |
Ievads | 5 | |
1. | Pārmaiņu jēdziena raksturojums vadībzinātņu literatūrā | 8 |
1.1. | Pārmaiņu vadības nepieciešamība izglītības iestādē | 13 |
1.2. | Pārmaiņu būtība izglītības iestādē | 19 |
2. | Efektīva pārmaiņu vadīšana izglītības iestādē | 23 |
2.1. | Skolas vadītāja darbība efektīvu pārmaiņu ieviešanā un vadīšanā | 23 |
2.2. | Pedagoga darbība efektīvu pārmaiņu ieviešanā un vadīšanā | 30 |
3. | Pārmaiņu vadīšanas prakses pētījums X vidusskolā | 34 |
Secinājumi | 55 | |
Izmantotās literatūras un avotu saraksts | 57 | |
Pielikums | 60 |
Secinājumi
Pedagogu un vadībzinātnieku atziņas, par efektīvu pārmaiņu vadību vispārējā izglītības iestādē ļauj veikt sekojošus secinājumus:
1.Pārmaiņas ir attīstības pazīme: lietas, parādības vai procesa likumsakarīga kvalitatīva pārveidošanās konkrētu apstākļu ietekmē. Pārmaiņas izglītībā tiek apzināti sekmētas, lai izglītības procesu maksimāli tuvinātu attīstības procesiem sabiedrībā.( Pedagoģijas terminu skaidrojošā vārdnīca,2000).
2.Analizējot R.Šarmas, I.Ešenvaldes un Dž.Kottera atziņas par pārmaiņu jēdziena raksturojumu, autore secina, ka pārmaiņas uzņēmumā ir process, kuru iepriekš ir jāparedz un jāvada, jo ieviešot inovācijas, ir jāapzinās iespējamie riski un grūtības.
3.Lai uzņēmums, izglītības iestāde spētu pastāvēt, vadītājam ir jāpieņem pārmaiņu izaicinājums, ļaujot tām realizēties un nebaidoties no problēmām, kuras var sagādāt pārmaiņu ieviešana.
4. Pārmaiņas mēdz būt nekontrolējamas un neprognozējamas, tāpēc, pārmaiņu vadībai ir jābūt profesionālai savā darbībai, iepriekš gatavojoties jauninājumu ieviešanā.
5.Analizējot Dž.Eidera, Dž. Vitmora un I.Ešenvaldes atziņas par pārmaiņu vadību, autore secina, ka pārmaiņu vadība ir personālvadība, kura zina savus mērķi un uzdevumus, jo savā darbā izmanto profesionālās prasmes un iemaņas, lietišķās īpašības.
6.Vadībai ir jāveic pārmaiņas, apzinoties ne tikai nepieciešamību veikt uzņēmumā vai izglītības iestādē izmaiņas, bet izvērtējot situāciju no ārpuses, apzināties, ka ir lietas, kuras mēs nevaram kontrolēt: globalizācija, demogrāfiskās izmaiņas, internets, imigrācija.
7.Pamatojoties uz P.Drukera, A.Šmites un K.Tominena atziņām, darba autore secina, ka efektīvi un elastīgi pārmaiņas var ieviest vadītājs, kurš ir profesionālis savā darbībā, nestājas ceļā pārmaiņām, ļaujot tām realizēties, iesaistot visus darbiniekus, un nodrošinot labu mikroklimatu.
8.Analizējot I.Ešenvaldes, M.Fulana un I.Foranda atziņas par efektīvu pārmaiņu vadītāju, darba autore atzīst, ka vispirms vadītājam ir jābūt iekšējai motivācijai, lai viņš varētu veiksmīgi savā izglītības iestādē vai uzņēmumā ieviest inovācijas.
…
Pārmaiņu vadība jebkurā uzņēmumā ir visnopietnākais uzdevums vadītājam, jo laiku laikos cilvēkam ir bijis bail no pārmaiņām, cilvēks ir pretojies pārmaiņām ar visu savu būtību, bet pārmaiņas ir neizbēgamas – un tātad – uzvarējušas cilvēka pretestību. Pārmaiņas ir uzņēmuma pilnveidošanas process. Pārmaiņas ir nenovēršamas. Tām nav ne gala, ne malas, jo pārmaiņas – tā ir pati dzīve. Tāpēc personālam ir jāpalīdz, jāatvieglo šis pārmaiņu ceļš, jāiemāca cilvēkiem brīvāk un elastīgāk pieņemt nenovēršamo – pārmaiņas.
- Efektīva pārmaiņu vadība
- Efektīva sporta stunda C līmeņa klasēs
- Izglītības vadība Latvijā
-
Tu vari jebkuru darbu ātri pievienot savu vēlmju sarakstam. Forši!Bērnu vajadzības kā intelektuālās attīstības virzītājs
Diplomdarbs augstskolai70
-
Informācijas pieejamība un izglītošanas iespējas skolās par azartspēļu atkarību
Diplomdarbs augstskolai83
Novērtēts! -
Ģimenes un pirmsskolas iestādes sadarbības veicināšana
Diplomdarbs augstskolai52
Novērtēts! -
Kultūras nozīme pirmsskolas vecuma bērnu personības attīstībā
Diplomdarbs augstskolai42
Novērtēts! -
Audzēkņu mācību sasniegumu vērtēšana ķīmijā
Diplomdarbs augstskolai95
Novērtēts!