SECINĀJUMS
Latvijā dzelzceļa transports kravu un pasažieru pārvadājumos ieņem vadošo vietu. Sakarā ar to, tiek plānota dažu dzelzceļa posmu elektrificēšana un pāreja no līdzstrāvas elektrovilci uz maiņstrāvas , kas nozīmē nepieciešamību aizstāt veco sistēmu.
Dotajā diplomdarbā tiek piedāvāti dažādu sliežu ķēžu izmantošanas iespējami varianti pie pārējas uz maiņstrāvas elektrovilci. Pamatojoties uz divu sliežu ķēžu veikto salīdzinošu analīzi, tika atlasīti EBI Track 400 sliežu ķēdes kā vispiemērotākie ceļa posma Priedaine – Dubulti modernizācijai.
Fāzjutīgas sliežu ķēžu 50 Hz pielietojums nav iespējams pie pārejas uz maiņstrāvu, jo iecirkņos ar maiņstrāvas elektrisko vilci sliežu ķēžu barošanai jāpielieto strāva, kuras frekvence atšķiras no vilces strāvas un tās pamata harmonikām. Tā rezultātā, darbā tiek izstrādāta principiāla shēma ar jauno EBI Track 400 sliežu ķēžu izmantošanu. Doto sliežu ķēžu uzstādīšanai un pieslēgšanai nav nepieciešamības jauna lauka aprīkojuma izvietojumam, tie ir adaptēti pie vecām strādājošām ierīcēm. Pamatojoties uz tādas priekšrocības, shēmā ir parādīta jaunas aparatūras pieslēgšana vecas ierīces vietā.
No ekonomikas puses dotais projekts ir visizdevīgais, tā ka ceļa posma aprīkošana ar EBI Track 400 nepieprasa tik lielas izmaksas kā toņfrekvenču sliežu ķēdes. Jaunas lauka un posteņa ierīces uzstādīšanas nepieciešamība, ilgstošais palaišanas un regulēšanas laiks, liela darbinieku daudzuma iesaistīšana, tas viss nelabvēlīgi ietekmē uz visa projekta vērtības.
Uzstādot EBI Track 400 sliežu ķēdes uz ceļa posma Priedaine – Dubulti, nepieciešams izvietot jaunus releju skapjus uz paša posma blakus esošiem, tā ka darbojošos releju skapjos nav pietiekamas vietas jaunas aparatūras izvietojumam.…