Diplomdarbs
Tehnoloģijas
Datori, elektronika, programmēšana
E-izglītības iespēju analīze un to salīdzinājums Latvijā ...-
E-izglītības iespēju analīze un to salīdzinājums Latvijā un ārzemēs
Diplomdarbs67 Datori, elektronika, programmēšana, Pedagoģija, Uzņēmējdarbība
2011. - 2015. g.
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
Saīsinājumu un nosacīto apzīmējumu saraksts | 5 | |
Ievads | 6 | |
1. | E-izglītība | 8 |
1.1. | E-izglītības jēdziens | 8 |
1.2. | E-izglītības attīstības vēsture un attīstības tendences Latvijā | 12 |
1.3. | Likumdošanas aspekts e-izglītībā | 19 |
2. | Eiropas Savienības iniciatīvas e-studiju jomā | 21 |
3. | E-studiju un e-mācību mācīšanās vadības sistēmas | 25 |
4. | E-izglītības iespēju analīze | 28 |
4.1. | E-izglītības iespējas Latvijā | 28 |
4.1.1. | Latvijas Universitāte | 29 |
4.1.2. | Biznesa Augstskola Turība | 32 |
4.1.3. | Projekts „Latvijas Virtuālā Universitāte” | 33 |
4.1.4. | RTU Tālmācības Studiju centrs | 34 |
4.1.5. | Baltijas Datoru Akadēmija SIA | 34 |
4.1.6. | Informācijas Sistēmu Menedžmenta Augstskola | 35 |
4.1.7. | Mācību centrs „Buts” | 35 |
4.1.8. | Portāls „Skolas.lv” | 36 |
4.1.9. | Mykoob mācību sociālais tīkls | 38 |
4.1.10. | Projekts „E-Klase” | 40 |
4.2. | E-izglītības iespēju salīdzinājums Latvijā un ārzemēs | 47 |
Secinājumi un priekšlikumi | 63 | |
Izmantotās literatūras un avotu saraksts | 67 | |
Pielikumi | 72 |
Secinājumi un priekšlikumi
Izpētot un izanalizējot e-izglītību iespējas, un salīdzinot to ar ārvalstu e-studiju piedāvājumiem, autore secināja:
1. Mūsdienās daudzkārt pieaug izglītības sistēmas loma sabiedrisko attiecību pārveidošanā straujas sociālās izmaiņu dēļ. Izglītības sistēma kā sabiedrības institūts ne tikai regulē sabiedriskās attiecības, bet arī veido nākotni
Jāmodernizē izglītības un apmācības sistēmas, lai palielinātu to efektivitāti un kvalitāti, tādēļ, ka e-izglītība ir viena no svarīgākajām inovācijām izglītībā, jo tā nodrošina jauno un diferencēto pieeju, kas sagatavo izglītojamos darbam un dzīvei modernā informācijas sabiedrībā.
Jāpārveido arī izglītības sistēmas pārvalde (ir nepieciešamas jaunas darba metodes, jauni darba paņēmieni, jaunas darba organizācijas formas un visu izglītības sistēmā iesaistīto pušu partnerības izveidošana).
2. Izglītība ir viens no svarīgākajiem priekšnoteikumiem ilgtermiņa ekonomiskajai attīstībai un dzīves līmeņa uzlabošanai, bet IKT var padarīt mācīšanu efektīvāku, kvalificētāku un pievilcīgāku. Līdz ar ko jauno tehnoloģiju ietekmē izglītības tirgus kļūst ievērojami atvērtāks un lielākā mērā pakļauts konkurencei.
Jāattīsta IKT un vairāk jāizmanto tās izglītībā, tādējādi var atrisināt vairākas problēmas, kuras skar augstākās izglītības pieejamības vienlīdzību, tālmācību programmu attīstības izmaksas, iespējas kontrolēt programmu kvalitāti u.tml.
Jāattīsta kvalitatīvi multimediju studiju materiāli, kvalitatīvi multimediju produkti un pakalpojumi.
Jāapmāca cilvēkus šo tehnoloģiju lietošanai mācību vajadzībām.
Jāattīsta Eiropas izglītības pakalpojumi un programmatūras.
3. Tālmācībai ir neierobežots potenciāls radikāli pārveidot mācības universitātēs un augstskolās, publiskajās un privātajās skolās, kā arī darbinieku apmācības birojos, jo katrs var studēt sev izdevīgā laikā, vietā un tempā. Neattīstot šo virzienu, Latvija zaudēs iespēju eksportēt savu augstāko izglītību uz ārvalstīm un brīvi piedāvāt to Eiropas un pat pasaules tirgū.
Sākumā tālmācības veidu jāizmanto kopā ar tradicionālajām studiju metodēm. Tādi kombinētie apmācību risinājumi jāizmanto pilnībā visās augstākās izglītības iestādēs. Katrā augstākā izglītības iestādē ir jāizstrādā tādi risinājumi, kas ietver apmācības klasē, e-apmācības vidi un e-kursu moduļus, lai paaugstinātu apmācību efektivitāti un samazinātu apmācību izmaksas.
Tad varētu sākt šo veidu realizāciju ārzemēs, piedāvājot augstāko izglītību angļu un vācu valodās Eiropas valstu tirgū un krievu valodā – bijušās Padomju Sociālistisko Republikas Savienības valstīs.
4. Mūsu sabiedrību mēdz dēvēt par informācijas sabiedrību, mediju sabiedrību vai zināšanu sabiedrību, un tai raksturīgi trīs savstarpēji saistīti procesi – globalizācija, komercializācija un digitalizācija.
Vairāk un labāk jāizmanto IKT potenciālu, lai veicinātu inovāciju, progresu un ekonomisko izaugsmi.
Ir nepieciešams pēc iespējas ātrāk pārņemt strauji attīstītās IKT, lai radītu reālu uz zināšanām balstītu ekonomiku.
5. Interneta nodrošinātā sakaru kvalitāte un daudzpusīgās informācijas resursu pieejamība sniedz ievērojamu ieguldījumu sociālās dzīves attīstībā, paaugstinot vispārējo sabiedrības informētības līmeni, pilnveidojot izglītības iespējas un metodiku, kā arī nodrošinot brīvas informācijas pieejamību.
…
Diplomdarba tēma ir „E-izglītības iespēju analīze un to salīdzinājums Latvijā un ārzemēs”. Tā mērķis ir izpētīt e-izglītības pieejamību un esošas iespējas, izanalizējot e-izglītības izmantošanas efektivitāti, atklāt pozitīvos momentus un trūkumus tajā, kā arī izstrādāt priekšlikumus šīs nozares turpmākai attīstībai. Atbilstoši izvirzītajam mērķim autore risina šādus uzdevumus: • E-izglītības attīstības virzienu un tendenču izpēte, pievēršot īpašu uzmanību e-studiju iespējām Latvijā; • E-izglītības atbilstošo likumu un noteikumu analīze, likumu ietekmes noskaidrošana e-izglītības pieejamībā; • E-studiju un e-mācību mācīšanās vadības sistēmas apraksts un analīze, to ietekme uz izglītības pieejamību; • E-izglītības iespēju analīze un to salīdzinājums Latvijā un ārzemēs; • Secinājumu un priekšlikumu izstrāde. Diplomdarbs atspoguļo e-izglītības iespēju analīzi, parāda pakalpojumu stirpās un vājās puses e-studiju organizēšanā un izmantošanā. Šis darbs palīdzēs izprast e-izglītības tirgus situāciju un dot priekšlikumus tās uzlabošanai. Pētījumu veikšanai autore izmantoja empīriskās izziņas metodes (novērošana, salīdzināšana, analīze), ekonomiskās analīzes metodes (salīdzināšana), kvantitatīvās pētījumu metodes (interneta aptaujas, anketēšana) un intervijas ar atbilstošu nozaru saistītiem cilvēkiem.
-
E-izglītības iespēju analīze un to salīdzinājums Latvijā un ārzemēs
Diplomdarbs67 Datori, elektronika, programmēšana, Pedagoģija, Uzņēmējdarbība
- Tirgus izpēte un mārketinga iespēju noteikšana uzņēmumā
- Vadītāja demokrātiskā vadības stila un organizācijas klana kultūras tipa rādītāja sakarība organizācijā “X”
-
Tu vari jebkuru darbu ātri pievienot savu vēlmju sarakstam. Forši!Vadītāja demokrātiskā vadības stila un organizācijas klana kultūras tipa rādītāja sakarība organizācijā “X”
Diplomdarbs augstskolai56
Novērtēts! -
Tirgus izpēte un mārketinga iespēju noteikšana uzņēmumā
Diplomdarbs augstskolai43
-
0.4 kV elektrisko tīklu rekonstrukcija
Diplomdarbs augstskolai51
Novērtēts! -
SIA "X" perspektīva attīstības analīze mūsdienu ekonomikas apstākļos
Diplomdarbs augstskolai71
-
Uzņēmuma uzņēmējdarbības un finanšu analīze
Diplomdarbs augstskolai67