Diplomdarbs
Tehnoloģijas
Datori, elektronika, programmēšana
E-augstskolas projekta realizācijas iespējas Latvijā-
E-augstskolas projekta realizācijas iespējas Latvijā
Novērtēts!Diplomdarbs64 Datori, elektronika, programmēšana, Pedagoģija, Uzņēmējdarbība
2000. - 2010. g.
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
Anotācijas | 3 | |
Saīsinājumu un nosacīto apzīmējumu saraksts | 6 | |
Ievads | 7 | |
1. | E-izglītības vides apraksts | 10 |
1.1. | Ar e-izglītību saistītā terminoloģija un jēdzieni | 10 |
1.2. | E-studiju vide | 12 |
1.3. | E-studiju priekšrocības un trūkumi | 15 |
1.4. | Kvalitāte un standarti e-studiju vidē | 17 |
1.5. | E-studijās pielietoto tehnoloģiju apskats | 19 |
2. | Studentu struktūra un e-studiju piedāvājuma analīze | 22 |
2.1. | Latvijas studentu skaita dinamika un struktūra | 22 |
2.2. | E-studiju iespējas Latvijā | 25 |
3. | ES un LR likumdošanas analīze | 32 |
3.1. | S konteksts | 32 |
3.2. | LR likumdošanas normas | 33 |
4. | E-studijās pielietoto LMS / LCMS sistēmu apskats | 43 |
4.1. | Komerciālās LMS | 43 |
4.2. | Atvērtā pirmkoda (Open source) LMS | 48 |
5. | Aptaujas rezultāti un analīze | 52 |
6. | Intervijas ar ekspertiem | 58 |
6.1. | Intervija ar Juri Birznieku | 58 |
6.2. | Intervija ar Sarmu Cakuli | 62 |
6.2. | Ekspertu viedokļu apkopojums | 65 |
Secinājumi un priekšlikumi | 66 | |
Izmantotā literatūra un avotu saraksts | 69 |
Bakalaura darba tēma – „E-augstskolas projekta realizācijas iespējas Latvijā” un tas izstrādāts, lai apkopotu un izpētītu informāciju, kas saistīta ar jaunas e-augstskolas projekta realizācijas iespējām Latvijā, kā arī izstrādāts šāda projekta aktualitātes pamatojums.
Darbs sastāv no sešām daļām – vienas teorētiskās un piecām praktiskajām daļām, kas veidotas darbā izvirzīto uzdevumu realizēšanai. Teorētiskā daļas sniedz ar e-studijām saistīto jēdzienu skaidrojumus, e-studiju priekšrocību un trūkumu apkopojumu, vides raksturojumu, informāciju par pielietojamajām tehnoloģijām un standartizācijas principiem. Praktiskās daļas ietver Latvijas studentu skaita un struktūras analīzi un esošā
e-studiju piedāvājuma apskatu, ar augstāko izglītību saistīto Eiropas Savienības un Latvijas Republikas likumdošanas aktu izpēti, dažādu mācību procesa vadības sistēmu salīdzinājumu, veiktās aptaujas rezultātus un intervijas ar ekspertiem.
Veicot darbā izvirzītos uzdevumus, autors secina, ka, balstoties uz studējošo skaita, struktūras un aptaujas datu apkopojumu un analīzi, Latvijā ir labvēlīga vide e-augstskolu projektu realizēšanai un jomas attīstībai, taču šobrīd Latvijas Republikas likumdošanas aktos eksistē dažādas normas, kas vai nu kavē vai liedz e-augstskolas projekta realizāciju.
Šo bakalaura darbu var izmantot tālākiem sabiedriskās domas pētījumiem par
e-studijām, kā arī jaunas e-augstskolas projekta izstrādei un realizācijai. Ievads
Izglītībai ir būtiska nozīme sabiedrības attīstībā. Kā vēsta Izglītības un zinātnes ministrijas izstrādātās un Ministru kabineta pastiprinātās Mūžizglītības politikas pamatnostādnes 2007.–2013.gadam, tad izglītības sistēmas attīstības jomā valsts ilgtermiņa mērķis ir virzība uz zināšanām balstītu sabiedrību, kuras kultūras, sociālo un ekonomisko izaugsmi nosaka iedzīvotāju augsts intelektuālais līmenis [6., 7]. Šajā dokumentā ir uzsvērts mūžizglītības procesa nozīme tālākajā izglītības sistēmas attīstībā. Būtisks mūžizglītības sekmējošs faktors ir izglītības pieejamība, neatkarīgi no sociālā stāvokļa un atrašanās vietas. Izglītības pieejamības veicinošs līdzeklis ir sabiedrības nodrošināšana ar kvalitatīvu, uz mūsdienu IT balstītu tālmācību jeb e-studijām, jo tā nodrošina iespēju iegūt zināšanas jebkurā vietā un jebkurā laikā.
Nozīmīga loma e-studiju attīstībai Eiropā ir bijusi EK izrādītajai iniciatīvai deviņdesmito gadu beigās līdz pat šai dienai. ES valstu Lisabonas sanāksmē 2000. gada 24. martā tika izstrādāts un pieņemts dokuments – „e-Learning - Designing tomorrow's education'' Communication from the Commision”. Tajā tiek apgalvots, ka konkurētspēju pasaulē iespējams veicināt tikai caur e-studiju plašu ieviešanu globālā līmenī, izvirzot uzdevumus šī mērķa sasniegšanai:
Nodrošināt informāciju un komunikāciju tehnoloģiju pieejamību visiem, kas mācās.
Apmācīt cilvēkus šo tehnoloģiju lietošanai mācību vajadzībām.
Nodrošināt kvalitatīvu multimediju produktu un pakalpojumu pieejamību Eiropā.
Veicināt visu iesaistīto aktīvu sadarbību šo mērķu sasniegšanā …
E-studiju jēdzienu skaidrojums; e-studiju plusi un mīnusi; vides analīze; e-studiju tehnoloģijas un standartizācijas principi, Latvijas studentu struktūras analīze, e-studiju apskats; ES, LR likumu izpēte; mācību procesa vadības sistēmu salīdzinājums; aptaujas rezultāti un intervijas ar ekspertiem.
- "Extasy Hotel" viesnīcas projekta izstrāde
-
E-augstskolas projekta realizācijas iespējas Latvijā
Diplomdarbs64 Datori, elektronika, programmēšana, Pedagoģija, Uzņēmējdarbība
- Viesnīcas attīstības projekts
-
Tu vari jebkuru darbu ātri pievienot savu vēlmju sarakstam. Forši!Elektroniskās komercijas ieviešanas un attīstīšanas (mobilās komercijas ieviešanas) analīze
Diplomdarbs augstskolai58
Novērtēts! -
Ģimenes nozīme bērna ar garīgās attīstības traucējumiem personības attīstībā
Diplomdarbs augstskolai40
Novērtēts! -
Dzimumaudzināšana pirmsskolas vecumā
Diplomdarbs augstskolai40
Novērtēts! -
Maksātnespējas pieteikums, tā veidi un sekas
Diplomdarbs augstskolai85
Novērtēts! -
Uzņēmuma kapitāla struktūras analīze
Diplomdarbs augstskolai37