Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka
21,48 € Ielikt grozā
Gribi lētāk?
Identifikators:204303
 
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 17.05.2004.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 79 vienības
Atsauces: Nav
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  IEVADS    5
1.  DZĪVĪBAS APDROŠINĀŠANAS BŪTĪBA, MĒRĶI UN UZDEVUMI    9
1.1.  Apdrošināšanas vēsture. Latvijas apdrošināšanas tirgus izveidošana    9
1.2.  Dzīvības apdrošināšanas mērķi un uzdevumi    13
1.3.  Latvijas apdrošināšanas likumdošanas bāze    16
2.  DZĪVĪBAS APDROŠINĀŠANAS TIRGUS ATTĪSTĪBA LATVIJĀ    20
2.1.  Tirgus pamatrādītāju analīze    20
2.1.1.  Prēmijas un atlīdzības    20
2.1.2.  Dzīvības apdrošināšanas daļa kopējā tirgū    33
2.1.3.  Pārapdrošināšana    38
2.1.4.  Dzīvības apdrošināšanas sabiedrību ieguldījumu struktūra    40
2.1.5.  Citi rādītāji    43
2.2.  Apdrošināšanas sabiedrības    46
2.3.  Makroekonomiskie rādītāji    54
3.  DZĪVĪBAS APDROŠINĀŠANAS SABIEDRĪBU PORTFEĻA STRUKTŪRA    60
3.1.  Dzīvības apdrošināšana    60
3.2.  Nelaimes gadījumu apdrošināšana    64
3.3.  Veselības apdrošināšana    66
3.4.  Individuālo un grupas līgumu struktūra    70
4.  TIRGUS ATTĪSTĪBAS PERSPEKTĪVAS    75
4.1.  Tirgus attīstības problēmas    75
4.2.  Tirgus attīstības scenārijs    78
  SECINĀJUMI    83
  IZMANTOTAS LITERATŪRAS SARAKSTS    88
  PIELIKUMI    96
Darba fragmentsAizvērt

Statistika liecina, ka pasaulē 90. gados saka strauji attīstīties apdrošināšana. 2000. gadā savākto prēmiju3 apjoms pasaules apdrošināšanas tirgū bija 2 triljoni 443 miljardi ASV dolāru. Viens triljons 521 miljards no tas summas sastādīja dzīvības apdrošināšanas tirgū savāktas prēmijas . Pasaulē viens iedzīvotājs uz dzīvības apdrošināšanu gadā vidēji tērē 252,1 ASV dolāru, un ar katru gadu šis cipars pieaug. 2002. gadā līderi pasaulē bija Lielbritānija un Japāna, kur katrs iedzīvotājs uz dzīvības apdrošināšanu tērēja vairāk par 3000 ASV dolāru .
Pasaules apdrošināšanas tirgū ir vērojamā šāda likumsakarība: industriāli attīstītajās pasaules valstīs dominē dzīvības jeb life - apdrošināšana, taču visā pārējā pasaulē dzīvības apdrošināšanas prēmiju apjoms atpaliek no nedzīvības jeb non – life apdrošināšanas jomā saņemto prēmiju daudzuma. Eiropā un citur pasaulē apdrošināšana ir pati par sevi saprotama lieta. Cilvēkus, kuri nav apdrošinājuši savu dzīvību un īpašumus, uzskata par nenopietniem, nepiesardzīgiem un vieglprātīgiem.
Aksioma apgalvo, ka visvērtīgākais, kas cilvēkam ir, tā ir dzīvība. Tās saglabāšanas instinkts ir visspēcīgākais no visiem, un tikai galīgi jucis prāts spēj to noslāpēt.

Autora komentārsAtvērt
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Atlants

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties