Diplomdarbs
Tehnoloģijas
Transports, sakari
Dzelzceļa kravu pārvadājumu attīstība Latvijas tirgū un S...-
Dzelzceļa kravu pārvadājumu attīstība Latvijas tirgū un SIA "Viateka" saimnieciskās darbības attīstības perspektīvas”
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
Anotācija | 4 | |
Ievads | 7 | |
1. | Transports loģistikas sistēmā | 10 |
1.1. | Transporta veidi un to īpatnības | 10 |
1.2. | Loģistikas būtība, nozīme un funkcijas | 17 |
1.3. | Loģistikas stratēģiju raksturojums | 22 |
2. | VAS „Latvijas dzelzceļš” darbības analīze un tās nozīme Latvijas kravu pārvadājumu tirgū | 34 |
2.1. | Latvijas dzelzceļu tīkla attīstības vēsture | 34 |
2.2. | Latvijas kravu pārvadājumu tirgus īss raksturojums | 41 |
2.3. | VAS „Latvijas dzelzceļš” organizatoriskā struktūra un darbības raksturojums | 50 |
2.4. | VAS „Latvijas dzelzceļš” darbības normatīvi tiesiskā bāze | 56 |
2.5. | VAS „Latvijas dzelzceļš” kravu pārvadājumu dinamikas analīze | 52 |
2.6. | VAS „Latvijas dzelzceļš” attīstības perspektīvas Eiropas Savienības kontekstā | 68 |
2.7. | Latvijas dzelzceļa kravu pārvadājumu tirgus SWOT-analīze | 71 |
3. | AAS „Krievijas dzelzceļi” darbības analīze salīdzinājumā ar VAS „Latvijas dzelzceļš” | 74 |
3.1. | Krievijas dzelzceļu tīkla attīstības vēsture | 74 |
3.2. | AAS „Krievijas dzelzceļi” organizatoriskā struktūra un darbības raksturojums | 79 |
3.3. | AAS „Krievijas dzelzceļi” darbības normatīvi tiesiskā bāze | 85 |
3.4. | AAS „Krievijas dzelzceļi” kravu pārvadājumu dinamikas analīze | 88 |
3.5. | AAS „Krievijas dzelzceļi” galvenie partneri un konkurenti | 94 |
4. | SIA „VIATEKA” finanšu analīze un attīstības perspektīvu novērtējums | 99 |
4.1. | SIA „VIATEKA” organizatoriskā struktūra un darbības raksturojums | 99 |
4.2. | SIA „VIATEKA” saimnieciskās darbības finanšu analīze | 104 |
4.2.1. | Bilances struktūras horizontālā un vertikālā analīze | 104 |
4.2.2. | Likviditātes rādītāji | 109 |
4.2.3. | Aizņēmuma līdzekļu izmantošanas rādītāji | 113 |
4.2.4. | Aktīvu izmantošanas efektivitātes rādītāji | 115 |
4.2.5. | Rentabilitātes un ienesīguma rādītāji | 121 |
4.2.6. | Lietišķās aktivitātes rādītāji | 132 |
4.3. | SIA „VIATEKA” attīstības stratēģiju analīze un to pilnveidošanas iespējas | 134 |
Secinājumi un priekšlikumi | 139 | |
Izmantotās literatūras un avotu saraksts | 145 |
Attīstoties civilizācijai, attīstījusies arī korespondences un sakaru sistēma starp valstīm, reģioniem, ka arī starp atsevišķām nozarēm, tirgiem un to dalībniekiem. Attīstoties starptautiskajiem ekonomiskajiem sakariem, pieaugot ražošanas un tirdzniecības apjomiem, palielinās ar transporta pārvadājamo preču un pasažieru plūsmas.
Pārvadājumi tiek īstenoti ar dažādiem transporta veidiem, kuri, no vienas puses, papildina viens otru, veicot kombinētus pārvadājumus, bet no otras puses, konkurē savā starpā. Mūsdienās galvenās prasības kravu pārvadājumiem, izvēloties transporta veidu, ir pārvadājumu ātrums, drošība, transportēšanas izmaksas, kā arī iespēja nepieciešamības gadījumā piegādāt kravu „no durvīm līdz durvīm”, atkarībā no kā izvēlas kombinēto pārvadājumu shēmu, izstrādā loģistikas stratēģijas.
Latvijai, pateicoties tās izdevīgajam ģeogrāfiskajam stāvoklim Baltijas jūras krastā ar neaizsalstošām ostām, vienmēr bijuši labi priekšnosacījumi transporta un sakaru nozares attīstībai. Transports un sakari ir nozīmīga valsts tautsaimniecības nozare, kuras īpatsvars kopējā pievienotajā vērtībā pēdējos gados pārsniedz 15%. Ģeogrāfiskā stāvokļa sekmīga izmantošana veicina tranzīta pārvadājumus. Integrējoties ES, Latvijas pārvadātāji sastapās ar asāku konkurenci, no vienas puses, un plašāku, atvērtāku tirgu un starptautiskās sadarbības iespējām – no otras, it īpaši pēc transporta un muitas likumdošanas saskaņošanas ar ES prasībām.
Runājot par dzelzceļu, tam Latvijā ir sena un sarežģīta attīstības vēsture, kuras pirmsākumi saistīti ar rūpniecības strauju attīstību Latvijas teritorijā XIX gadsimtā, kā arī ar Latvijas attīstības posmu Krievijas sastāvā. Latvijas valsts dzelzceļu tīkls 1940.gadā bija viens no attīstītākajiem un sazarotākajiem Eiropā. Dzelzceļa transporta attīstību visos laikos noteica tādas šī transporta veida salīdzinošās priekšrocības, kā zema atkarība no sezonas, augsta kravu drošība, lielgabarītu kravu transportēšanas iespējas ar relatīvi zemām izmaksām.
2004.gada 1.maijā Latvija kļuva par pilntiesīgu Eiropas Savienības dalībnieci, līdz ar to Latvijas dzelzceļam iekļaujoties Eiropas transporta sistēmā un vēl vairāk nostiprinot savu ekonomiski stratēģisko nozīmi kā tiltam starp Austrumiem un Rietumiem. Tieši šajā attīstības posmā stratēģiski svarīga ir starptautiskās sadarbības veicināšana gan ar Rietumeiropas valstu dzelzceļiem, gan arī ar NVS, it īpaši Krieviju.
Sakarā ar visu augšminēto, maģistra darba mērķis ir izanalizēt VAS „Latvijas dzelzceļš” darbību salīdzinājumā ar citiem kravu pārvadājumu tirgus segmentiem un AAS „Krievijas dzelzceļi”, kā arī noteikt SIA „VIATEKA” darbības attīstības perspektīvas dzelzceļa kravu pārvadājumu attīstības kontekstā. Nospraustā mērķa sasniegšanas nolūkā tika izvirzīti sekojoši uzdevumi:
- veikt transporta veidu klasifikāciju un to salīdzinošo analīzi;
- izpētīt loģistikas būtību, nozīmi un funkcijas, kā arī loģistikas stratēģijas;
- aplūkot VAS „Latvijas dzelzceļš” un AAS „Krievijas dzelzceļi” vēsturisko attīstību;
- analizēt VAS „Latvijas dzelzceļš” un AAS „Krievijas dzelzceļi” normatīvi tiesisko bāzei;
- veikt Latvijas kravu pārvadājumu tirgus analīzi, noteicot dzelzceļa pārvadājumu sektora lomu un vietu tajā;
- veikt Latvijas dzelzceļa kravu pārvadājumu tirgus SWOT-analīzi;
- izpētīt VAS „Latvijas dzelzceļš” starptautiskās sadarbības iespējas ar AAS „Krievijas dzelzceļi” un NVS valstīm;
- veikt SIA „VIATEKA” finanšu analīzi un raksturot attīstības stratēģijas;
- analizēt dzelzceļa tarifu politiku kā vienu no dzlezceļa pārvadājumu konkurētspējas faktoriem un dot ieteikumus tās pilnveidošanai privātfirmu konkurētspējas palielināšanas nolūkā.…
Tas ir veltīts VAS „Latvijas dzelzceļš” darbības analīzei salīdzinājumā ar citiem kravu pārvadājumu tirgus segmentiem un vienu no tās stratēģiskajiem partneriem – AAS „Krievijas dzelzceļi”, kā arī „VIATEKA” finanšu analīzei un darbības attīstības perspektīvu noteikšanai dzelzceļa kravu pārvadājumu attīstības kontekstā. Maģistra darbs sastāv no četrām nodaļām. Pirmajā nodaļā tiek aplūkoti transporta veidi un to īpatnības, kā arī transporta loma un vieta loģistikas sistēmā. Tiek pētītas loģistikas būtība, nozīme un funkcijas, īpašu uzmanību veltot transporta loģistikai, kā arī raksturotas galvenās loģistikas stratēģijas. Darba otrā nodaļa ir veltīta VAS „Latvijas dzelzceļš” darbības analīzei, sākot ar īsu ieskatu Latvijas dzelzceļu tīkla attīstības vēsturē līdz pat mūsdienu sasniegumiem un attīstības perspektīvām. Tiek veikta Latvijas kravu pārvadājumu tirgus sektoru salīdzinošā analīze, pētīta VAS „Latvijas dzelzceļš” darbības normatīvi tiesiskā bāze un kravu pārvadājumu dinamika. Nodaļas nobeigumā veikta Latvijas dzelzceļa kravu pārvadājumu tirgus SWOT-analīze, raksturotas tā attīstības perspektīvas ES kontekstā. Darba trešajā nodaļā veikta AAS „Krievijas dzelzceļi” darbības analīze salīdzinājumā ar VAS „Latvijas dzelzceļš”. Aplūkota Krievijas dzelzceļu tīkla attīstības vēsture, analizēta AAS „Krievijas dzelzceļi” darbības normatīvi tiesiskā bāze un kravu pārvadājumu dinamikas analīze, kā arī raksturoti galvenie partneri un konkurenti. Maģistra darba ceturtajā nodaļā ir veikta SIA „VIATEKA” saimnieciskās darbības detalizēta finanšu analīze, kā arī analizētas attīstības stratēģijas un to pilnveidošanas iespējas. Atsevišķa uzmanība ir veltīta dzelzceļa tarifu politikas analīzei kā vienam no SIA „VIATEKA” darbības perspektīvu un konkurētspēju ietekmējošajiem faktoriem, kā arī tiek izstrādāti priekšlikumi tās pilnveidošanai. Maģistra darba apjoms ir 146 lappuses datorsalikumā. Tas satur 39 tabulas un 48 attēlus.
- Dzelzceļa kravu pārvadājumu attīstība Latvijas tirgū un SIA "Viateka" saimnieciskās darbības attīstības perspektīvas”
- Latvijas Republikas tranzītpakalpojumu tirgus analīze
- Starptautisko konteineru pārvadājumu organizēšana
-
Tu vari jebkuru darbu ātri pievienot savu vēlmju sarakstam. Forši!Starptautisko konteineru pārvadājumu organizēšana
Diplomdarbs augstskolai58
Novērtēts! -
Latvijas Republikas tranzītpakalpojumu tirgus analīze
Diplomdarbs augstskolai52
-
Kravu un pasažieru pārvadājumu organizācijas pilnveidošana VAS "Starptautiskā lidosta "Rīga""
Diplomdarbs augstskolai62
Novērtēts! -
Pārvadājumu organizēšana uzņēmumā SIA "Euro Baltic Trans"
Diplomdarbs augstskolai38
Novērtēts! -
Eiropas Savienības prasību ietekme uz Valsts Akciju sabiedrības “Latvijas dzelzceļš” attīstību
Diplomdarbs augstskolai90
Novērtēts!