Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka
Akcijas un īpašie piedāvājumi 2 Atvērt
  • Dzelzceļa kravu pārvadājumu attīstība Latvijas tirgū un SIA "Viateka" saimnieciskās darbības attīstības perspektīvas”

     

    Diplomdarbs138 Transports, sakari

21,48 € Ielikt grozā
Gribi lētāk?
Identifikators:319476
 
Vērtējums:
Publicēts: 01.02.2012.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 27 vienības
Atsauces: Ir
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Anotācija    4
  Ievads    7
1.  Transports loģistikas sistēmā    10
1.1.  Transporta veidi un to īpatnības    10
1.2.  Loģistikas būtība, nozīme un funkcijas    17
1.3.  Loģistikas stratēģiju raksturojums    22
2.  VAS „Latvijas dzelzceļš” darbības analīze un tās nozīme Latvijas kravu pārvadājumu tirgū    34
2.1.  Latvijas dzelzceļu tīkla attīstības vēsture    34
2.2.  Latvijas kravu pārvadājumu tirgus īss raksturojums    41
2.3.  VAS „Latvijas dzelzceļš” organizatoriskā struktūra un darbības raksturojums    50
2.4.  VAS „Latvijas dzelzceļš” darbības normatīvi tiesiskā bāze    56
2.5.  VAS „Latvijas dzelzceļš” kravu pārvadājumu dinamikas analīze    52
2.6.  VAS „Latvijas dzelzceļš” attīstības perspektīvas Eiropas Savienības kontekstā    68
2.7.  Latvijas dzelzceļa kravu pārvadājumu tirgus SWOT-analīze    71
3.  AAS „Krievijas dzelzceļi” darbības analīze salīdzinājumā ar VAS „Latvijas dzelzceļš”    74
3.1.  Krievijas dzelzceļu tīkla attīstības vēsture    74
3.2.  AAS „Krievijas dzelzceļi” organizatoriskā struktūra un darbības raksturojums    79
3.3.  AAS „Krievijas dzelzceļi” darbības normatīvi tiesiskā bāze    85
3.4.  AAS „Krievijas dzelzceļi” kravu pārvadājumu dinamikas analīze    88
3.5.  AAS „Krievijas dzelzceļi” galvenie partneri un konkurenti    94
4.  SIA „VIATEKA” finanšu analīze un attīstības perspektīvu novērtējums    99
4.1.  SIA „VIATEKA” organizatoriskā struktūra un darbības raksturojums    99
4.2.  SIA „VIATEKA” saimnieciskās darbības finanšu analīze    104
4.2.1.  Bilances struktūras horizontālā un vertikālā analīze    104
4.2.2.  Likviditātes rādītāji    109
4.2.3.  Aizņēmuma līdzekļu izmantošanas rādītāji    113
4.2.4.  Aktīvu izmantošanas efektivitātes rādītāji    115
4.2.5.  Rentabilitātes un ienesīguma rādītāji    121
4.2.6.  Lietišķās aktivitātes rādītāji    132
4.3.  SIA „VIATEKA” attīstības stratēģiju analīze un to pilnveidošanas iespējas    134
  Secinājumi un priekšlikumi    139
  Izmantotās literatūras un avotu saraksts    145
Darba fragmentsAizvērt

Attīstoties civilizācijai, attīstījusies arī korespondences un sakaru sistēma starp valstīm, reģioniem, ka arī starp atsevišķām nozarēm, tirgiem un to dalībniekiem. Attīstoties starptautiskajiem ekonomiskajiem sakariem, pieaugot ražošanas un tirdzniecības apjomiem, palielinās ar transporta pārvadājamo preču un pasažieru plūsmas.
Pārvadājumi tiek īstenoti ar dažādiem transporta veidiem, kuri, no vienas puses, papildina viens otru, veicot kombinētus pārvadājumus, bet no otras puses, konkurē savā starpā. Mūsdienās galvenās prasības kravu pārvadājumiem, izvēloties transporta veidu, ir pārvadājumu ātrums, drošība, transportēšanas izmaksas, kā arī iespēja nepieciešamības gadījumā piegādāt kravu „no durvīm līdz durvīm”, atkarībā no kā izvēlas kombinēto pārvadājumu shēmu, izstrādā loģistikas stratēģijas.
Latvijai, pateicoties tās izdevīgajam ģeogrāfiskajam stāvoklim Baltijas jūras krastā ar neaizsalstošām ostām, vienmēr bijuši labi priekšnosacījumi transporta un sakaru nozares attīstībai. Transports un sakari ir nozīmīga valsts tautsaimniecības nozare, kuras īpatsvars kopējā pievienotajā vērtībā pēdējos gados pārsniedz 15%. Ģeogrāfiskā stāvokļa sekmīga izmantošana veicina tranzīta pārvadājumus. Integrējoties ES, Latvijas pārvadātāji sastapās ar asāku konkurenci, no vienas puses, un plašāku, atvērtāku tirgu un starptautiskās sadarbības iespējām – no otras, it īpaši pēc transporta un muitas likumdošanas saskaņošanas ar ES prasībām.
Runājot par dzelzceļu, tam Latvijā ir sena un sarežģīta attīstības vēsture, kuras pirmsākumi saistīti ar rūpniecības strauju attīstību Latvijas teritorijā XIX gadsimtā, kā arī ar Latvijas attīstības posmu Krievijas sastāvā. Latvijas valsts dzelzceļu tīkls 1940.gadā bija viens no attīstītākajiem un sazarotākajiem Eiropā. Dzelzceļa transporta attīstību visos laikos noteica tādas šī transporta veida salīdzinošās priekšrocības, kā zema atkarība no sezonas, augsta kravu drošība, lielgabarītu kravu transportēšanas iespējas ar relatīvi zemām izmaksām.
2004.gada 1.maijā Latvija kļuva par pilntiesīgu Eiropas Savienības dalībnieci, līdz ar to Latvijas dzelzceļam iekļaujoties Eiropas transporta sistēmā un vēl vairāk nostiprinot savu ekonomiski stratēģisko nozīmi kā tiltam starp Austrumiem un Rietumiem. Tieši šajā attīstības posmā stratēģiski svarīga ir starptautiskās sadarbības veicināšana gan ar Rietumeiropas valstu dzelzceļiem, gan arī ar NVS, it īpaši Krieviju.
Sakarā ar visu augšminēto, maģistra darba mērķis ir izanalizēt VAS „Latvijas dzelzceļš” darbību salīdzinājumā ar citiem kravu pārvadājumu tirgus segmentiem un AAS „Krievijas dzelzceļi”, kā arī noteikt SIA „VIATEKA” darbības attīstības perspektīvas dzelzceļa kravu pārvadājumu attīstības kontekstā. Nospraustā mērķa sasniegšanas nolūkā tika izvirzīti sekojoši uzdevumi:
- veikt transporta veidu klasifikāciju un to salīdzinošo analīzi;
- izpētīt loģistikas būtību, nozīmi un funkcijas, kā arī loģistikas stratēģijas;
- aplūkot VAS „Latvijas dzelzceļš” un AAS „Krievijas dzelzceļi” vēsturisko attīstību;
- analizēt VAS „Latvijas dzelzceļš” un AAS „Krievijas dzelzceļi” normatīvi tiesisko bāzei;
- veikt Latvijas kravu pārvadājumu tirgus analīzi, noteicot dzelzceļa pārvadājumu sektora lomu un vietu tajā;
- veikt Latvijas dzelzceļa kravu pārvadājumu tirgus SWOT-analīzi;
- izpētīt VAS „Latvijas dzelzceļš” starptautiskās sadarbības iespējas ar AAS „Krievijas dzelzceļi” un NVS valstīm;
- veikt SIA „VIATEKA” finanšu analīzi un raksturot attīstības stratēģijas;
- analizēt dzelzceļa tarifu politiku kā vienu no dzlezceļa pārvadājumu konkurētspējas faktoriem un dot ieteikumus tās pilnveidošanai privātfirmu konkurētspējas palielināšanas nolūkā.…

Autora komentārsAtvērt
Darbu komplekts:
IZDEVĪGI pirkt komplektā ietaupīsi −50,24 €
Materiālu komplekts Nr. 1248769
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Atlants

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties