Diplomdarbs
Humanitārās zinātnes
Pedagoģija
Digitālo resursu izmantošana lasītprasmes apguvei pirmss...-
Digitālo resursu izmantošana lasītprasmes apguvei pirmsskolā
TOP 500Jauns
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
IEVADS | 5 | |
1. | LASĪTPRASMES APGUVES VEICINĀŠANA PIRMSSKOLĀ | 7 |
1.1. | Lasītprasmes teorētiskais raksturojums | 7 |
Jēdziens lasītprasme šī brīža zinātniskajā telpā kļuvis ļoti mainīgs un plašs. Tā interpretācija atbilstoši pētāmās problēmas būtībai ir daudzšķautņaina, tādējādi arī pati lasītprasmes attīstība kļuvusi daudz sarežģītāka, plašāka un pats process paredz daudzveidīgāku skatījumu uz tā būtību. | 7 | |
1.2. | Lasītprasmes pieejas | 10 |
1.3. | Vecumposmu īpatnības lasītprasmes apguves procesā | 11 |
1.4. | Digitālo resursu apkopojums lasītprasmes apguvei pirmsskolā | 13 |
”Aktīvo” digitālo līdzekļu izmantošana būtiski maina mācīšanās procesu, bērniem šādi darboties ir daudz interesantāk un patīkamāk, līdz ar to interese mācīties ir lielāka. Mūsdienās ir daudz dažādu drošu tīmekļa vietņu, kurās bērni var mācīties pirmsskolas izglītības iestādē, kā arī vecāki tās var ieslēgt mājās, tomēr ir svarīgi šo laiku uzņemt, lai pavadītais laiks pie ekrāna nebūtu pārāk ilgs. Arī “pasīvo” digitālo līdzekļu izmantošana būtiski maina mācību procesu pirmsskolas izglītības iestādē, jo bērnam ir interesanti mācīties atbilstošo tēmu un redzēt attēlus, ja nav iespējams apskatīt reālas lietas, jo bērns labāk var saprast redzot, ne tikai dzirdot. Tāpat arī dažādus video materiālus un/ vai mācību īsfilmas bērniem patīk vērot un pēc tam tās arī atstāstīt. | 14 | |
Arvien vairāk pierādījumu liecina, ka, neraugoties uz bažām par tehnoloģiju ietekmi uz uzmanību un socializāciju, kvalitatīvu digitālo resursu jēgpilna izmantošana ir būtiska, lai sagatavotu bērnus ilglaicīgiem akadēmiskiem panākumiem. Piemēram, digitālo resursu jēgpilna izmantošana deva ievērojami lielāku labumu svarīgiem rakstītprasmes un lasītprasmes rezultātiem maziem bērniem salīdzinājumā ar tradicionālo resursu izmantošanu (Integrating Digital Resources in Early Learning Contexts, 2019). | 14 | |
Bērni ikdienā ir pazīstami ar dažādiem digitālajiem resursiem, kā telefons, planšetdators, dators u.c., tikai tas, kā šos gadžetus bērni ikdienā izmanto, ir atkarīgs no vecākiem. Visbiežāk bērni mājās šajos gadžetos spēlē spēles vai skatās nenozīmīgus video, kas nav pamācoši un neveicina izaugsmi. Savukārt pirmsskolas izglītības iestādē digitālie resursi tiek izmantoti pilnvērtīgi mācību sataura apguvei, kā arī pedagogs bērniem var dot dažādas interaktīvas spēles, taču tās būs par mācību vielu un pamācošas, pedagogs mācību dienu saplāno tā, lai šis laiks – virtuālais un realitāte - būtu sabalansēts. | 15 | |
Latvijā ir pieejami vairāki digitālie resursi, kas palīdz pirmsskolas bērniem apgūt lasītprasmi. Šeit ir daži no nozīmīgākajiem resursiem un platformām: | 15 | |
Digitālie resursi piedāvā daudzveidīgas iespējas pirmsskolas vecuma bērnu lasītprasmes attīstīšanai un apguvei. Ar interaktīviem un personalizētiem mācību materiāliem var padarīt mācīšanās procesu aizraujošu un efektīvu. Tomēr ir svarīgi nodrošināt līdzsvaru un izvēlēties kvalitatīvus resursus, lai maksimāli izmantotu to potenciālu izglītības attīstībā. | 16 | |
2. | PĒTIJUMS PAR DIGITĀLO RESURSU IZMANTOŠANU LASĪTPRASMES APGUVEI PIRMSSKOLĀ | 16 |
2.1. | Pētījumā izmantotās metodes | 16 |
2.2. | Pētījuma gaita, iegūto datu analīze | 18 |
2.2.1. | Pirmsskolas pedagogu aptaujas rezultātu analīze | 18 |
2.2.2. | Vecāku aptaujas rezultātu analīze | 22 |
2.2.3. | Intervijas ar pirmsskolas skolotājiem analīze | 26 |
2.2.4. | Metodiskā daļa | 29 |
SECINĀJUMI | 33 | |
IZMANTOTĀ LITERATŪRA | 34 | |
PIELIKUMI | 39 |
Mūsdienu tehnoloģiju laikmets piedāvā arvien plašākas iespējas izglītības jomā, tostarp arī pirmsskolas izglītībā. Digitālo resursu integrācija mācību procesā kļūst par arvien svarīgāku aspektu, kas var veicināt bērnu lasītprasmes apguvi un padziļināt viņu interesi par lasīšanu jau agrā vecumā. Šī pētījuma mērķis ir izpētīt digitālo resursu izmantošanas iespējas un efektivitāti lasītprasmes apguvē pirmsskolā, kā arī noteikt, kā dažādi digitālie līdzekļi var veicināt bērnu attīstību un mācību sasniegumus.
Digitālo resursu daudzveidība, sākot no interaktīvām grāmatām un izglītojošām spēlēm līdz pat e-mācību platformām un aplikācijām, piedāvā jaunus un inovatīvus veidus, kā iesaistīt bērnus mācību procesā. Tomēr ir būtiski izprast, kā šie resursi tiek izmantoti pirmsskolas izglītības iestādēs un kāda ir to ietekme uz bērnu lasītprasmes attīstību. Digitālā pratība ir būtiska prasme, lai bērni iemācītos gūt panākumus. Tā kā gan darba vietā, gan ikdienas dzīvē arvien pieaug paļaušanās uz tehnoloģijām, pirmsskolas vecuma bērniem ir svarīgāk nekā jebkad agrāk efektīvi izmantot tehnoloģijas (Digitālā pratība: tehnoloģiju aktivitātes pirmsskolas vecuma bērniem, 2024).
…
2024. ada Kvalifikācijas darbs par aktuālu tēmu, kas paliek aizvien izplatītāka. Iesniedzot šo darbu un to prezentējot dabūju atzīmi-10! Noderēs kā lasāmviela vai paraugs Jūsu pašu darbam. Lai labi izdodas!
- Digitālo resursu izmantošana lasītprasmes apguvei pirmsskolā
- Metodes un mācību paņēmieni lasītprasmes apguvei 1.klasē
- Vingrinājumi lasītprasmes attīstīšanai
-
Tu vari jebkuru darbu ātri pievienot savu vēlmju sarakstam. Forši!Informāciju tehnoloģiju izmantošanas iespējas mājturības stundās
Diplomdarbs augstskolai60
-
Jēkabpils Sporta skolas attīstības plāns no 2012. līdz 2015.gadam
Diplomdarbs augstskolai39
-
Folkloras apguve literatūras stundās speciālajā pamatskolā bērniem ar garīgās attīstības traucējumiem
Diplomdarbs augstskolai87
-
Pašdarinātu rotaļmateriālu izmantošana 1,5-3 gadīgu bērnu sensorās attīstības veicināšanai
Diplomdarbs augstskolai48
-
Abstrakcionisms un zinātne kā iedvesmas avots vizuālās mākslas stundās
Diplomdarbs augstskolai80