Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka
21,48 € Ielikt grozā
Gribi lētāk?
Identifikators:177861
 
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 19.12.2024.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 26 vienības
Atsauces: Ir
Laikposms: 2021. - 2025. g.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  IEVADS    5
1.  LASĪTPRASMES APGUVES VEICINĀŠANA PIRMSSKOLĀ    7
1.1.  Lasītprasmes teorētiskais raksturojums    7
  Jēdziens lasītprasme šī brīža zinātniskajā telpā kļuvis ļoti mainīgs un plašs. Tā interpretācija atbilstoši pētāmās problēmas būtībai ir daudzšķautņaina, tādējādi arī pati lasītprasmes attīstība kļuvusi daudz sarežģītāka, plašāka un pats process paredz daudzveidīgāku skatījumu uz tā būtību.    7
1.2.  Lasītprasmes pieejas    10
1.3.  Vecumposmu īpatnības lasītprasmes apguves procesā    11
1.4.  Digitālo resursu apkopojums lasītprasmes apguvei pirmsskolā    13
  ”Aktīvo” digitālo līdzekļu izmantošana būtiski maina mācīšanās procesu, bērniem šādi darboties ir daudz interesantāk un patīkamāk, līdz ar to interese mācīties ir lielāka. Mūsdienās ir daudz dažādu drošu tīmekļa vietņu, kurās bērni var mācīties pirmsskolas izglītības iestādē, kā arī vecāki tās var ieslēgt mājās, tomēr ir svarīgi šo laiku uzņemt, lai pavadītais laiks pie ekrāna nebūtu pārāk ilgs. Arī “pasīvo” digitālo līdzekļu izmantošana būtiski maina mācību procesu pirmsskolas izglītības iestādē, jo bērnam ir interesanti mācīties atbilstošo tēmu un redzēt attēlus, ja nav iespējams apskatīt reālas lietas, jo bērns labāk var saprast redzot, ne tikai dzirdot. Tāpat arī dažādus video materiālus un/ vai mācību īsfilmas bērniem patīk vērot un pēc tam tās arī atstāstīt.    14
  Arvien vairāk pierādījumu liecina, ka, neraugoties uz bažām par tehnoloģiju ietekmi uz uzmanību un socializāciju, kvalitatīvu digitālo resursu jēgpilna izmantošana ir būtiska, lai sagatavotu bērnus ilglaicīgiem akadēmiskiem panākumiem. Piemēram, digitālo resursu jēgpilna izmantošana deva ievērojami lielāku labumu svarīgiem rakstītprasmes un lasītprasmes rezultātiem maziem bērniem salīdzinājumā ar tradicionālo resursu izmantošanu (Integrating Digital Resources in Early Learning Contexts, 2019).    14
  Bērni ikdienā ir pazīstami ar dažādiem digitālajiem resursiem, kā telefons, planšetdators, dators u.c., tikai tas, kā šos gadžetus bērni ikdienā izmanto, ir atkarīgs no vecākiem. Visbiežāk bērni mājās šajos gadžetos spēlē spēles vai skatās nenozīmīgus video, kas nav pamācoši un neveicina izaugsmi. Savukārt pirmsskolas izglītības iestādē digitālie resursi tiek izmantoti pilnvērtīgi mācību sataura apguvei, kā arī pedagogs bērniem var dot dažādas interaktīvas spēles, taču tās būs par mācību vielu un pamācošas, pedagogs mācību dienu saplāno tā, lai šis laiks – virtuālais un realitāte - būtu sabalansēts.    15
  Latvijā ir pieejami vairāki digitālie resursi, kas palīdz pirmsskolas bērniem apgūt lasītprasmi. Šeit ir daži no nozīmīgākajiem resursiem un platformām:    15
  Digitālie resursi piedāvā daudzveidīgas iespējas pirmsskolas vecuma bērnu lasītprasmes attīstīšanai un apguvei. Ar interaktīviem un personalizētiem mācību materiāliem var padarīt mācīšanās procesu aizraujošu un efektīvu. Tomēr ir svarīgi nodrošināt līdzsvaru un izvēlēties kvalitatīvus resursus, lai maksimāli izmantotu to potenciālu izglītības attīstībā.    16
2.  PĒTIJUMS PAR DIGITĀLO RESURSU IZMANTOŠANU LASĪTPRASMES APGUVEI PIRMSSKOLĀ    16
2.1.  Pētījumā izmantotās metodes    16
2.2.  Pētījuma gaita, iegūto datu analīze    18
2.2.1.  Pirmsskolas pedagogu aptaujas rezultātu analīze    18
2.2.2.  Vecāku aptaujas rezultātu analīze    22
2.2.3.  Intervijas ar pirmsskolas skolotājiem analīze    26
2.2.4.  Metodiskā daļa    29
  SECINĀJUMI    33
  IZMANTOTĀ LITERATŪRA    34
  PIELIKUMI    39
Darba fragmentsAizvērt

Mūsdienu tehnoloģiju laikmets piedāvā arvien plašākas iespējas izglītības jomā, tostarp arī pirmsskolas izglītībā. Digitālo resursu integrācija mācību procesā kļūst par arvien svarīgāku aspektu, kas var veicināt bērnu lasītprasmes apguvi un padziļināt viņu interesi par lasīšanu jau agrā vecumā. Šī pētījuma mērķis ir izpētīt digitālo resursu izmantošanas iespējas un efektivitāti lasītprasmes apguvē pirmsskolā, kā arī noteikt, kā dažādi digitālie līdzekļi var veicināt bērnu attīstību un mācību sasniegumus.
Digitālo resursu daudzveidība, sākot no interaktīvām grāmatām un izglītojošām spēlēm līdz pat e-mācību platformām un aplikācijām, piedāvā jaunus un inovatīvus veidus, kā iesaistīt bērnus mācību procesā. Tomēr ir būtiski izprast, kā šie resursi tiek izmantoti pirmsskolas izglītības iestādēs un kāda ir to ietekme uz bērnu lasītprasmes attīstību. Digitālā pratība ir būtiska prasme, lai bērni iemācītos gūt panākumus. Tā kā gan darba vietā, gan ikdienas dzīvē arvien pieaug paļaušanās uz tehnoloģijām, pirmsskolas vecuma bērniem ir svarīgāk nekā jebkad agrāk efektīvi izmantot tehnoloģijas (Digitālā pratība: tehnoloģiju aktivitātes pirmsskolas vecuma bērniem, 2024).

Autora komentārsAtvērt
Darbu komplekts:
IZDEVĪGI pirkt komplektā ietaupīsi −15,47 €
Materiālu komplekts Nr. 1404859
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Atlants

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties