Diplomdarbs
Humanitārās zinātnes
Pedagoģija
Didaktiskās rotaļas 5-6 gadus vecu bērnu atmiņas attīstībā-
Didaktiskās rotaļas 5-6 gadus vecu bērnu atmiņas attīstībā
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
Ievads | 5 | |
1. | TEORĒTISKIE ATMIŅAS JĒDZIENA UN TĀS BŪTĪBAS PAMATI | 7 |
1.1. | Atmiņas jēdziens un veidi | 7 |
1.2. | Atmiņas attīstības īpatnības 5-6 gadus vecu bērniem | 12 |
2. | DIDAKTISKĀS ROTAĻAS KĀ 5-6 GADUS VECU BĒRNU ATMIŅAS ATTĪSTĪBAS VEICINĀTĀJAS | 16 |
2.1. | Didaktisko rotaļu būtība, klasifikācija un struktūra | 16 |
2.2. | Didaktisko rotaļu specifika un īpatnības 5-6 gadus vecu bērniem | 20 |
3. | METODISKIE PAŅĒMIENI 5-6 GADUS VECU BĒRNU ATMIŅAS ATTĪSTĪBAS VEICINĀŠANAI | 24 |
3.1. | Didaktiskās rotaļas izvēles un organizācijas vispārējie nosacījumi | 24 |
3.2. | Didaktisko rotaļu 5-6 gadus vecu bērnu atmiņas attīstības veicināšanas metodiskā izstrāde | 26 |
4. | PĒTĪJUMS PAR 5-6 GADUS VECU BĒRNU ATMIŅASATTĪSTĪBU | 36 |
4.1. | Pētījuma organizēšana un metodisko paņēmienu raksturojums | 36 |
4.2. | Pētījuma rezultātu interpretācija un to analīze | 40 |
SECINĀJUMI | 50 | |
IZMANTOTĀ LITERATŪRA UN AVOTI | 52 |
SECINĀJUMI
Apkopojot pedagoģiski psiholoģisko un metodisko literatūru un pētījuma rezultātus ir iespējami secināt, ka:
1. Atmiņas būtību definējuši daudzi psihologi un pedagogi, bet kopīgais visās atziņās ir tas, ka atmiņa ir psihisks process, kurā cilvēks iegaumē, saglabā un atceras informāciju, kā arī aizmirst nevajadzīgo.
2. Atmiņas īpatnības ir cieši saistītas ar katras personības īpatnībām, jo katram no mums ir dažāda atmiņa, iegaumēšanas ātrums, noturīgums utt., kas ietekmē atmiņas veidu iedalījumu: pēc to ilguma, maņu orgānam, psihes galvenajiem procesiem, informācijas grupēšanas pazīmēm, saglabāšanas ilgumu, mērķtieksmes iegaumēšanas procesā, savukārt, visi šie atmiņu veidi ir savstarpēji saistīti.
3. Pirmsskolas gadu vecuma bērnu atmiņa attīstās no netīša uz tīšo iegaumēšanu. Iegaumēšanas metodika jābalsta uz spēļu un rotaļu elementiem. Savukārt, didaktisko rotaļu iezīme ir tā, ka šīs rotaļas pieaugušie organizē, lai mācītu un audzinātu bērnus, taču tās paliek rotaļas, kaut arī didaktiskos nolūkos. Bērnus tajās saista rotaļas situācija, bet rotaļājoties viņi, pati to nepamanot, risina didaktiskus uzdevumus. Didaktiskās rotaļas palīdz bērnos attīstīt uzmanību, atmiņu, vērīgumu, domāšanu u.c.
4. Didaktiskās rotaļas norise ietver sevī dažus posmus:
o bērnu intereses veidošana par didaktisko rotaļu;
o bērnu iepazīstināšana ar didaktisko materiālu un rotaļas noteikumiem;
o bērnu, kas pilnībā apguvis didaktisko rotaļu noteikumus, patstāvīgi darbojas ar didaktisko materiālu.
…
Pētījuma objekts: 5-6 gadus vecu bērnu atmiņas attīstība Pētījuma priekšmets: didaktiskās rotaļas 5-6 gadus vecu bērnu atmiņas attīstības veicināšanai Pētījuma mērķis: izpētīt didaktiskās rotaļas 5-6 gadus vecu bērnu atmiņas attīstības veicināšanā Pētījuma jautājums: kā izstrādātas didaktiskās rotaļas veicina 5-6 gadus vecu bērnu atmiņas attīstību? Pētījuma uzdevumi: 1. Pētīt teorētisko literatūru par atmiņas būtību, veidiem, par bērnu atmiņas iezīmēm; 2. Analizēt pedagoģiski psiholoģisko literatūru par didaktiskajām rotaļām, par bērnu saskarsmi ar tām; 3. Atlasīt, apkopot un izstrādāt didaktiskās rotaļas 5-6 gadus vecu bērnu atmiņas attīstības veicināšanai; 4. Pētīt 5-6 gadus vecu bērnu atmiņas attīstību, pārbaudot atlasīto didaktisko rotaļu efektivitāti. Pētījuma un datu vākšanas metodes: 1. Teorētiskā: pedagoģiski psiholoģiskās un metodiskās literatūras analīze; 2. Empīriskā: testēšana, pedagoģiskā novērošana (atklāta novērošana). Pētījuma bāze: Rīgas X. pirmsskolas izglītības iestādes, 16 bērni no 5 līdz 6 gadiem (7 meitenes un 9 zēni).
- Didaktiskās rotaļas 5-6 gadus vecu bērnu atmiņas attīstībā
- Didaktiskās rotaļas matemātisko priekšstatu veidošanai 3-5 gadus veciem bērniem
- Gadskārtu svētki - 6-7 gadus vecu bērnu estētisko priekšstatu attīstības veicinātāji
-
Tu vari jebkuru darbu ātri pievienot savu vēlmju sarakstam. Forši!Sensoro spēju un runas vienotība bērnu intelektuālā attīstībā 5 – 6 gadus veciem bērniem
Diplomdarbs augstskolai68
-
Rotaļas izmantošana 6-7 gadu vecu bērnu socializācijā
Diplomdarbs augstskolai43
Novērtēts! -
5-6 gadus vecu bērnu saskarsmes grūtības pirmsskolas izglītības iestādē un to mazināšanas iespējas
Diplomdarbs augstskolai72
Novērtēts! -
Ritma izjūtas ietekme uz 5-7 gadus vecu bērnu fizisko īpašību attīstība
Diplomdarbs augstskolai42
Novērtēts! -
Bērncentrētas grupas veidošana un tās ietekme uz 3 - 4 gadus vecu bērnu attīstību
Diplomdarbs augstskolai55
Novērtēts!