Parasti deju un kustību apmācību mēdz uztvert kā formālu procesu, ierobežojot to laikā un telpā ar noteiktu soļu apguvi, vienotu interpretāciju un prognozējamu galarezultātu. Autores uztverē deja un kustība ir cilvēka personības diktēta brīva izpausme. Tādēļ šajā darbā, apskatīs jebkura vecuma posmu personības, kvalitātes attīstīšanu, jo ar kustību palīdzību cilvēks var „izdzīvot”, ikdienā nepiepildītās lomas un situācijas. Šādi uzlabojot savas personības psiholoģisko komfortu notiek skumīga integrācija sabiedrībā.
Situācijas problēmu autore saskata oficiālo iestāžu ierobežojošajā attieksmē un pragmatismā, kas diktē noteikumus, vienotus standartus deju apmācībā.
Radošu pašizpausmi, līdzīgi plūstošai upei, nevar „ierāmēt”. „Ierāmēt” var kādu daļu, to izvērtēt, pielīdzināt kritērijiem, izmērīt. Bet nevar katra personīgās emocijas izpausmi un izjūtas pieredzi novērtēt. Šīs emocijas ir jāprot saņemt un nav jāizvērtē, vienīgi – izjust līdzsaviļņojumu vai norādījumu.
Katrs cilvēks ir radoša būtne, tas atspoguļojas cilvēka ārējā tēlā, rīcībā. Neierobežojot katra pašizpausmes tendences un, meklējumus, var panākt cilvēka personības pilnveidi. Vislabākais veids kā to virzīt – ir nodarbības vizuālajā un kustību sintēzes jomā, mūzikas pavadījumā. Šīs brīvās pašizpausmes virzību vislabāk ir sākt bērnībā. Dažādu mākslas izpausmju sintēzei un atveidei ar kustību un dejas palīdzību ir nozīmīga loma cilvēka vēlmē izteikt savu iekšējo „es”, paust pilsonisko pozīciju, nebūt bezpersoniskam. Šī sintēze mudina cilvēku (īpaši bērnus) savas personības harmonizācijai un tolerancei citu līdzcilvēku uztverē.
Socializācijas process veiksmīgi ievirzāms ar spēļu, deju un kustību palīdzību. Atkarībā no vecumposmiem (bērni un jaunieši), pielietojot autores metodiku, veiksmīgi var tikt savienota apmācību sistēma vispārizglītojošās skolās un interešu izglītībā. Tās viena otru neizslēdz, bet pilnveido. Saistot izglītošanās procesu un autores darbu metodēm ārpusskolas nodarbībās, var veiksmīgi integrēt dažādas attīstības pakāpes bērnu sabiedrībā.
Kvalifikācijas darba mērķis: ir pierādīt, ka radošajā darbā ar brīvu kustību un dejas interpretāciju var izkopt un harmonizēt cilvēka personību, pilnveidot emocionalitāti un atbrīvot cilvēku no neirotiskiem kompleksiem.…