Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka
21,48 € Ielikt grozā
Gribi lētāk?
Identifikators:653006
 
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 29.04.2008.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 32 vienības
Atsauces: Ir
Laikposms: 2000. - 2010. g.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Anotācijas    3
  Ievads    6
1.  Debitoru parādu raksturojums    9
2.  Debitoru parādu uzskaite un analīze SIA „Žako”    24
2.1  Uzņēmuma vispārējais raksturojums, struktūra un darba organizācija    24
2.2.  Grāmatvedības uzskaites metodika un uzņēmuma lietvedība    32
2.3.  Debitoru parādu uzskaite un debitoru parādu analīze SIA „Žako”    35
3.  Debitoru parādu stāvokļa optimizācija    54
3.1.  Debitoru parādu piedziņas metodes uzņēmuma ietvaros    54
3.2.  Debitoru parādu piedziņas metodes ar inkaso firmu palīdzību    58
  Secinājumi un priekšlikumi    66
  Izmantotās literatūras un avotu saraksts    68
Darba fragmentsAizvērt

Katra uzņēmuma mērķis ir gūt ienākumus. Taču, pārdodot preces un pakalpojumus uz atliktā maksājuma nosacījumiem, uzņēmējiem nākas saskarties ar problēmu, ka
aptuveni puse rēķinu netiek samaksāti laikus.
Atlikto maksājumu īpatsvars daudzos Latvijas uzņēmumos veido līdz pat 70 procentiem no apgrozāmajiem līdzekļiem. SIA "Žako" nav izņēmums, jo 31.12.2007. 65 procentus no visiem apgrozāmajiem līdzekļiem sastādīja tieši debitoru parādi. Pircēji gandrīz vienmēr pieprasa atliktos maksājumus. Ne visi uzņēmumi var atļauties kreditēt pircējus, tomēr augošās konkurences apstākļos preču pārdevējs ir spiests pieņemt pēcapmaksas noteikumus biežāk, nekā tas ir lietderīgi.
Preču un pakalpojumu pārdošana ar pēcapmaksu ir svarīga katram uzņēmumam. Katram uzņēmējam ir jārēķinās ar to, ka, iespējams, klients kavēs rēķinu apmaksu, bet var pat gadīties, ka klients nesamaksās vispār. Uzņēmēji atrodas starp divām ultimatīvām prasībām - ir jāpārdod uz kredīta, jo citādi klienti var aiziet pie konkurenta, bet tajā pašā laikā - pārdošana uz kredīta ir saistīta ar zaudējumiem, kurus rada maksājumu kavējumi un bezcerīgie parādi. Lieli debitoru parādi var traucēt, vai pat pilnīgi sagraut uzņēmuma finanses. Maksājuma pieprasījuma procedūrām izvirzītās zemās prasības noved pie tā, ka klienti izmanto kredītus līdz maksimālai robežai vai vispār tos nedzēš.…

Autora komentārsAtvērt
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Atlants

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties