Dzelzceļu pārvadājumu un pasākumu, kuri ir vērsti uz atšķirīgu zaudējumu pazemināšanu no satiksmes negadījumiem, drošības paaugstinājuma metožu ieviešanas un izstrādāšanas aktualitāte ir nosacīta ar ražošanas pamatfondu nozīmīgu nolietojumu, ar pārvadājumu procesa intensifikāciju, ar kustības vides progresējošo sarežģīšanu no potenciālas bīstamības redzes viedokļa, kā arī ar izmaiņām dzelzceļu transporta darba nosacījumos, kuras ir saistītas ar tehnoloģisku un organizatorisku nozares reformēšanu.
Pēdējos gados ir ievērojama būtiska dzelzceļu sabrukumu un avāriju skaita pazemināšana, bet defektu daudzums darbā, avāriju situāciju un incidentu skaits praktiski nepazeminās, saglabājas arī satiksmes negadījumi rašanās riski.
Avāriju situācijas uz dzelzceļa un tam piegulošos rajonos, var rasties vilciena steidzamās bremzēšanas, vilcienu sadursmes, ugunsgrēka postījuma un citu negadījumu dēļ.
Uz šo brīdi var atzīmēt, ka tēvzemes un aizrobežu praksē neeksistē transportu sistēmas, ļaužu un apkārtējas vides drošības nodrošinājuma galīgu izveidotu zinātnisku pamatu pēc riska kritērijiem. Līdz ar to ar ārkārtīgu situāciju seku likvidācijas praksi Latvijā un citās valstīs ir ticami apstiprināts, ka izmaksas uz ārkārtīgu situāciju seku likvidāciju daudzkārt pārsniedz izmaksas uz to brīdinājumu.
Pētījuma objekts - Daugavpils palīdzības vilciens.
Pētījuma priekšmets - Daugavpils palīdzības vilciena darba pilnveidošana uz palīdzības brigādes darba organizācijas un dotās nodaļas ritoša sastāva un tehnikas stāvokļa analīzes pamata.
Pētījuma mērķis - izstrādāt rekomendācijas Daugavpils palīdzības vilciena darba pilnveidošanai.
Pētījuma uzdevumi:
noteikt avārijas un palīdzības dienesta funkcijas un uzdevumus;
noteikt palīdzības darbu organizācijas pamatprincipus;
veikt kustības drošības analīzi uz Latvijas dzelzceļiem;
veikt Daugavpils palīdzības dienesta darbības analīzi;
izstrādāt rekomendācijas Daugavpils palīdzības dienesta darbības uzlabojumam un pilnveidošanai.…