Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka
Akcijas un īpašie piedāvājumi 2 Atvērt
14,20 € Ielikt grozā
Gribi lētāk?
Identifikators:939874
 
Vērtējums:
Publicēts: 27.08.2009.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 35 vienības
Atsauces: Ir
Laikposms: 2000. - 2010. g.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  IEVADS    7
1.  Lasītprasmes kvalitātes noteicošie kritēriji 4.klasē    7
2.  Daudzpusīgā intelekta teorija    12
3.  Aktivitāšu kopa lasītprasmes pilnveidē    17
3.1.  Aktivitāšu kopa valodnieciskajam intelektam lasītprasmes pilnveidē    17
3.2.  Aktivitāšu kopa loģiski-matemātiskajam intelektam lasītprasmes pilnveidē    21
3.3.  Aktivitāšu kopa vizuāli-telpiskajam intelektam lasītprasmes pilnveidē    24
3.4.  Aktivitāšu kopa ķermeņa-kustību intelektam lasītprasmes pilnveidē    27
3.5.  Aktivitāšu kopa muzikālajam intelektam lasītprasmes pilnveidē    29
3.6.  Aktivitāšu kopa saskarsmes intelektam lasītprasmes pilnveidē    30
3.7.  Aktivitāšu kopa pašizpratnes intelektam lasītprasmes pilnveidē    34
4.  Pētījums par daudzpusīgā intelekta izmantošanu lasītprasmes pilnveidē 4.klasē    37
4.1.  Pētījumā izmantoto metožu apraksts    37
4.2.  Pētījuma norise, iegūtie dati un to analīze    38
  SECINĀJUMI    45
  LITERATŪRA    46
Darba fragmentsAizvērt

IEVADS
Lasītprasme ir prasme, kas ir pamatā sekmīgai mācību procesa norisei. Laba lasītprasme skolēnam nodrošina panākumus izglītības ieguvē, vāja lasītprasme –sagādā sarežģījumus gandrīz visu mācību priekšmetu veiksmīgai apguvei. Lasītprasme joprojām ir uzskatāma par panākumu atslēgu izglītības ieguvē un pamatu sekmīgai mūžizglītībai.
4. klase ir posms, kurā skolēns pāriet no mācīšanās lasīt uz lasīšanu, lai mācītos, t.i., gūt no teksta nepieciešamo informāciju mācību procesam. Šī atšķirība rada pārrāvumu mācībās starp ceturto un piekto klasi. Daudziem skolēniem šajā posmā pazeminās mācību rezultāti. Tāpēc ceturtajā klasē vajag ne tikai attīstīt skolēnu lasīšanas tehniku, bet vienlaikus padziļināti attīstīt skolēnu spēju izprast lasīto, attīstī prasmi pārdomāt izlasīto un izprasto informāciju, bagātināt skolēnu estētisko un emocionālo pieredzi, bet tā, ka katrs skolēns mācās sev atbilstošā veidā. Skolā ir jārod iespēja skolēniem piedāvāt lasītprasmes apguvē metodes, kas būtu atbilstošas skolēnu spējām.
Un to var izdarīt, ievērojot mācību procesā skolēnu intelektuālās spējas pēc pedagoga un psihologa H. Gardnera daudzpusīgā intelekta teorijas( Gardner H., Multiple intelligences), kuras modelis izvirza valodniecisko, loģiski-matemātisko, vizuāli-telpisko, ķermeņa-kustību, muzikālo, saskarsmes, pašizpratnes un dabaszinātnisko intelekta veidu.
Tādējādi šajā darbā tiek piedāvāts metodiskais risinājums lasītprasmes pilnveidē latviešu valodas stundās, izmantojot daudzpusīgā intelekta teoriju un pedagoģes Ā. Ptičkinas izstrādāto metodiku lasītprasmes attīstībā.
Teorētiskajā daļā tiek aplūkoti šo autoru teorētiskās atziņas un metodiskie ieteikumi mācību darbā ar skolēniem.
Metodiskajā daļā tiek apkopoti vairāku autoru (Ā. Ptičkina, A. Zeltkalne, M. Rune, D.Kronīte, u.c.) mācību uzdevumi, spēles un paņēmieni lasītprasmes pilnveidošanai 4. klases skolēniem, daļa no piedāvātajām aktivitātēm ir izstrādātas patstāvīgi. Apkopotās aktivitātes tika sagrupētas atbilstoši katra intelekta veida raksturīgajām īpašībām, tādējādi pielāgojot H.Gardnera daudzpusīgā intelekta teoriju lasītprasmes metodikai.
Pētnieciskajā daļā ir ietvertas pētīšanas metodes un iegūto datu analīze, kā arī secinājumi.
Darba mērķis: izpētīt 4. klases skolēnu lasītprasmes pilnveidošanās iespējas, balstoties uz daudzpusīgā intelekta teoriju.
Darba uzdevumi:
1. Izpētīt teorētisko un metodisko literatūru par daudzpusīgā intelekta teoriju un lasītprasmes pilnveidi 4. klasē;
2. Izstrādāt un atlasīt aktivitāšu kopu lasītprasmes pilnveidošanā 4. klases skolēniem ar dažādiem intelekta veidiem;
3. Veikt pētījumu par lasītprasmes pilnveidošanos 4. klasē, balstoties uz daudzpusīgā intelekta teoriju.
Pētījuma jautājums: Kā izstrādātā aktivitāšu kopa, kas balstās uz H. Gardnera daudzpusīgā intelekta teoriju, ietekmē 4. klases skolēnu lasītprasmi?
Pētījuma metodes:
a) pedagoģiskās literatūras avotu analīze;
b) anketēšana;
c) testēšana;
d) tiešā novērošana.
Pētījuma bāze:
Sventes vidusskolas 4. klases 12 skolēni, skolēnu vecāki, klases audzinātāja.

Autora komentārsAtvērt
Darbu komplekts:
IZDEVĪGI pirkt komplektā ietaupīsi −1,20 €
Materiālu komplekts Nr. 1355350
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Atlants

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties