Diplomdarbs
Humanitārās zinātnes
Pedagoģija
Daudzpusīgais intelekts lasītprasmes pilnveidē 4.klasē-
Daudzpusīgais intelekts lasītprasmes pilnveidē 4.klasē
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
IEVADS | 7 | |
1. | Lasītprasmes kvalitātes noteicošie kritēriji 4.klasē | 7 |
2. | Daudzpusīgā intelekta teorija | 12 |
3. | Aktivitāšu kopa lasītprasmes pilnveidē | 17 |
3.1. | Aktivitāšu kopa valodnieciskajam intelektam lasītprasmes pilnveidē | 17 |
3.2. | Aktivitāšu kopa loģiski-matemātiskajam intelektam lasītprasmes pilnveidē | 21 |
3.3. | Aktivitāšu kopa vizuāli-telpiskajam intelektam lasītprasmes pilnveidē | 24 |
3.4. | Aktivitāšu kopa ķermeņa-kustību intelektam lasītprasmes pilnveidē | 27 |
3.5. | Aktivitāšu kopa muzikālajam intelektam lasītprasmes pilnveidē | 29 |
3.6. | Aktivitāšu kopa saskarsmes intelektam lasītprasmes pilnveidē | 30 |
3.7. | Aktivitāšu kopa pašizpratnes intelektam lasītprasmes pilnveidē | 34 |
4. | Pētījums par daudzpusīgā intelekta izmantošanu lasītprasmes pilnveidē 4.klasē | 37 |
4.1. | Pētījumā izmantoto metožu apraksts | 37 |
4.2. | Pētījuma norise, iegūtie dati un to analīze | 38 |
SECINĀJUMI | 45 | |
LITERATŪRA | 46 |
IEVADS
Lasītprasme ir prasme, kas ir pamatā sekmīgai mācību procesa norisei. Laba lasītprasme skolēnam nodrošina panākumus izglītības ieguvē, vāja lasītprasme –sagādā sarežģījumus gandrīz visu mācību priekšmetu veiksmīgai apguvei. Lasītprasme joprojām ir uzskatāma par panākumu atslēgu izglītības ieguvē un pamatu sekmīgai mūžizglītībai.
4. klase ir posms, kurā skolēns pāriet no mācīšanās lasīt uz lasīšanu, lai mācītos, t.i., gūt no teksta nepieciešamo informāciju mācību procesam. Šī atšķirība rada pārrāvumu mācībās starp ceturto un piekto klasi. Daudziem skolēniem šajā posmā pazeminās mācību rezultāti. Tāpēc ceturtajā klasē vajag ne tikai attīstīt skolēnu lasīšanas tehniku, bet vienlaikus padziļināti attīstīt skolēnu spēju izprast lasīto, attīstī prasmi pārdomāt izlasīto un izprasto informāciju, bagātināt skolēnu estētisko un emocionālo pieredzi, bet tā, ka katrs skolēns mācās sev atbilstošā veidā. Skolā ir jārod iespēja skolēniem piedāvāt lasītprasmes apguvē metodes, kas būtu atbilstošas skolēnu spējām.
Un to var izdarīt, ievērojot mācību procesā skolēnu intelektuālās spējas pēc pedagoga un psihologa H. Gardnera daudzpusīgā intelekta teorijas( Gardner H., Multiple intelligences), kuras modelis izvirza valodniecisko, loģiski-matemātisko, vizuāli-telpisko, ķermeņa-kustību, muzikālo, saskarsmes, pašizpratnes un dabaszinātnisko intelekta veidu.
Tādējādi šajā darbā tiek piedāvāts metodiskais risinājums lasītprasmes pilnveidē latviešu valodas stundās, izmantojot daudzpusīgā intelekta teoriju un pedagoģes Ā. Ptičkinas izstrādāto metodiku lasītprasmes attīstībā.
Teorētiskajā daļā tiek aplūkoti šo autoru teorētiskās atziņas un metodiskie ieteikumi mācību darbā ar skolēniem.
Metodiskajā daļā tiek apkopoti vairāku autoru (Ā. Ptičkina, A. Zeltkalne, M. Rune, D.Kronīte, u.c.) mācību uzdevumi, spēles un paņēmieni lasītprasmes pilnveidošanai 4. klases skolēniem, daļa no piedāvātajām aktivitātēm ir izstrādātas patstāvīgi. Apkopotās aktivitātes tika sagrupētas atbilstoši katra intelekta veida raksturīgajām īpašībām, tādējādi pielāgojot H.Gardnera daudzpusīgā intelekta teoriju lasītprasmes metodikai.
Pētnieciskajā daļā ir ietvertas pētīšanas metodes un iegūto datu analīze, kā arī secinājumi.
Darba mērķis: izpētīt 4. klases skolēnu lasītprasmes pilnveidošanās iespējas, balstoties uz daudzpusīgā intelekta teoriju.
Darba uzdevumi:
1. Izpētīt teorētisko un metodisko literatūru par daudzpusīgā intelekta teoriju un lasītprasmes pilnveidi 4. klasē;
2. Izstrādāt un atlasīt aktivitāšu kopu lasītprasmes pilnveidošanā 4. klases skolēniem ar dažādiem intelekta veidiem;
3. Veikt pētījumu par lasītprasmes pilnveidošanos 4. klasē, balstoties uz daudzpusīgā intelekta teoriju.
Pētījuma jautājums: Kā izstrādātā aktivitāšu kopa, kas balstās uz H. Gardnera daudzpusīgā intelekta teoriju, ietekmē 4. klases skolēnu lasītprasmi?
Pētījuma metodes:
a) pedagoģiskās literatūras avotu analīze;
b) anketēšana;
c) testēšana;
d) tiešā novērošana.
Pētījuma bāze:
Sventes vidusskolas 4. klases 12 skolēni, skolēnu vecāki, klases audzinātāja.
…
Teorētiskajā daļā iekļauti lasītprasmes kritēriji 4.klasē un H.Gardnera daudzpusīgā intelekta teorija. Metodiskajā-lasītprasmes aktivitāšu kopa katram intelekta veidam.Pētījumā-H.Gardnera daudzpusīgās teorijas ietekme uz lasītprasmes attīstību 4.klasē.
- Daudzpusīgais intelekts lasītprasmes pilnveidē 4.klasē
- Pedagogu atalgojums un profesionālā pilnveide Polijā
- Priekšmetiskās vides pilnveide pirmsskolās
-
Tu vari jebkuru darbu ātri pievienot savu vēlmju sarakstam. Forši!Pozitīvas attieksmes veidošana dabaszinību stundās jaunāko klašu skolēniem
Diplomdarbs augstskolai47
Novērtēts! -
Mācību motivācija
Diplomdarbs augstskolai63
-
Bērnu iztēles veicināšana, izmantojot ģeometriskās formas
Diplomdarbs augstskolai31
-
3-4 gadīgu bērnu atmiņas attīstības īpatnības
Diplomdarbs augstskolai62
Novērtēts! -
Dejas un kustības nozīme harmoniskas personības veidošanā
Diplomdarbs augstskolai19