Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka
21,48 € Ielikt grozā
Gribi lētāk?
Identifikators:917476
 
Vērtējums:
Publicēts: 10.12.2004.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 21 vienības
Atsauces: Nav
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads    4
  Teorētiskā daļa.    6
1.  Lokālais un globālais tīkls    7
2.  Tīkla galvenās komponentes    8
3.  Tīklu tipi    8
4.  Tīkla resursi    9
5.  Tīklu veidi    9
6.  Tīklu veidojošie fiziskie elementi    15
7.  Tīkla administrēšana    20
8.  Uzraudzības un attālās vadīšanas programma “NetOp Teacher”    21
9.  Programmas “NetOp Teacher” galvenās priekšrocības:    22
  Praktiskā daļa.    27
1.  Skolēnu raksturojums abās skolās    27
2.  Stundu novērojumu analīze    29
3.  “NetOp Teacher” salīdzinājums ar programmu “NetSupport School”    31
4.  “NetOp Teacher” un “SOLO” salīdzinājums    41
5.  “NetOp Teacher” loma darbā ar skolēniem, kuriem ir īpašas vajadzības    46
  Secinājumi    49
  Izmantotā literatūra    51
  Anotācija    52
  Annotation    53
  Pielikumi    54
  Skolotāju istaba    54
  Serveris    54
  Dators    54
  Dators    54
  Dators    54
Darba fragmentsAizvērt

Pateicoties datoru tehnoloģiju ļoti straujajai attīstībai, arī skolās un visā mācību procesā datortehnoloģijas ienāk ļoti ātri un informātikas priekšmets, balstoties uz Izglītības likumu par pamatizglītības obligāto mācību priekšmetu saturu, tiek pasniegts jau pamatskolas klasēs.[1] Tāpat Izglītības likumā ir minēts, ka lietišķā informātika ir obligāts priekšmets visās izglītības programmās, kā arī izglītojamiem, kuri apgūst mazākumtautību izglītības programmas. [2] Tieši pateicoties šai attīstībai, arvien populārākas kļūst mācību metodes, kas lielākā vai mazākā mērā saistītas ar Interneta izmantošanu. Plašajā tīmeklī šodien ir iespējams atrast praktiski visu, kas nepieciešams skolotāja darbā – mācību materiālus, uzdevumus, ieskaisu paraugus un lietojumprogrammas, kas noder un palīdz skolotājam gan mācīt, gan kontaktēties ar skolēniem. Lai nodrošinātu pieeju Internetam un informācijas apmaiņu starp skolotājiem, skolēniem, administratīvajiem darbiniekiem, atrodoties dažādos Latvijas nostūros, ir nepieciešams vienots datortīkls. Tas arī noteica tēmas izvēli – datortīkli – ne tikai skolās, bet kopumā ņemot, to struktūras, uzbūves un darbības principu izpēte.
Šodien datortehnoloģijas ir ienākušas ne tikai informātikas priekšmetā. Datorus var izmantot gandrīz jebkurā priekšmetā, it īpaši izmantojot uzraudzības un attālās vadīšanas programmu “NetOp Teacher”, par kuru tiks pastāstīts un aprakstīts šajā darbā. Šī programma ir īpaši noderīga, strādājot ar skolēniem, kuriem ir īpašas vajadzības, piemēram, kurlmēmiem bērniem. Pašlaik uzraudzības un attālās vadīšanas programma “NetOp Teacher” netiek plaši pielietota Latvijas skolās nepietiekamas informācijas dēļ. Tie skolotājii, kuri savā darbā izmanto “NetOp Teacher”, iespēju robežās mēģina sadarboties un mainīties pieredzē ar saviem kolēģiem.

Diplomdarba mērķis:
Izpētīt uzraudzības un attālās vadīšanas programmas “NetOp Teacher” izmantošanas iespējas un lietderību mācību procesā.



Pētnieciskais jautājums:
Kā uzraudzības un attālās vadīšanas programma “NetOp Teacher” tiek izmantota mācību stundās?

Uzdevumi:
izpētīt datortīklu veidus un to uzbūves principus; noskaidrot, kurš datortīklu veids ir piemerotāks skolā;
iepazīties ar uzraudzības un attālās vadīšanas programmas “NetOp Teacher” izmantošanas iespējām un lietošanu mācību procesā;
izpētīt “NetOp Teacher” izmantošanas pieredzi Rīgas Amatniecības vidusskolā un Republikas Rehabilitācijas centrā Dubultos;
salīdzināt “NetOp Teacher” ar citām līdzīgām programmām;
analizēt iegūtos rezultātus un izdarīt secinājumus.

Metodes:
literatūras un Interneta avotu izpēte un analīze;
stundu novērojumi;
skolotāju un personiskā pieredze.

Stundas tika vadītas Rīgas Amatniecības vidusskolā un Republikas Rehabilitācijas centrā Dubultos, kurā tiek apmācīti arī kurlmēmi skolēni. Skolēnu skaits, ar kuriem tika strādāts abās skolās kopumā bija 80 skolēni.
Teorētiskā daļa

Modernās tehnoloģijas attīstās ļoti strauji un interese par tīkliem palielinās. Ja skolā ir jebkāda veida datortīkls, tas nozīmē iespēju piekļūt plašajam Interneta tīmeklim, kurā skolotāji var atrast mācību materiālus, noderīgu informāciju un dažādus jaunumus, kas saistīti ar izglītību Latvijā un ārzemēs. Savukārt, skolēniem ir iespējas risināt dažādus uzdevumus, gatavoties kontroldarbiem, ieskaitēm un eksāmeniem. Pēc Rīgas skolu datorcentra datiem, uz doto brīdi Internets jebkuram skolēnam ir pieejams 35-50 Rīgas skolās, savukārt, lauku rajonos tas ir pieejams praktiski visās skolās. Pārējām skolām ir pieejama iezvanpieeja vai ISDN. Vienas klases robežās datortīkli ir, praktiski, visās skolās, bet serveri nav. Skolas datortīkla uzbūve un tiks aplūkota teorētiskās daļas turpinājumā.
Tīkls (net) ir datu pārraides sistēma, kas savieno dažādās vietās esošus datorus. Tīklu veido aparatūra un programmatūra, kas nodrošina tīkla aparatūras funkcionēšanu.[3]
Mācību iestādē izveidots un nokonfigurēts datortīkls dod iespēju gan skolotājiem, gan skolēniem strādāt Internetā, kurā var meklēt jaunāko informāciju un mācību materiālus.
Interneta resursu izmantošana ir interesanta un noderīga. Kā piemēru var minēt izdarīto skolotāju aptauju, kurā piedalījās vairāk nekā 100 skolotāji no Rīgas un lauku rajonu skolām. Internets stundās būtu noderīgs tikai 16% skolotāju skatījumā, savukārt, pašizglītībai skolotājiem visvilinošāk liekas lietot Internetu (52%). Protams, ka Interneta resursu tieša izmantošana mācību stundās ir visai sarežģīta tieši no metodiskā viedokļa. Vienlaikus skolotājiem šis gandrīz vai bezgalīgais informācijas avots varētu būt visai noderīgs dažādu mācību metodisko un izdales materiālu sagatavošanā.[4]
Arī sadarbībā ar citiem skolotājiem, tīkliem ir liela nozīme, jo ir iespēja sazināties ar e-pasta starpniecību, daloties pieredzē par jaunām un interesantām mācību metodēm.…

Autora komentārsAtvērt
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Atlants

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties