Izglītība mūsdienās tiek uzskatīta par personisko un vispārcilvēcisko pamatvērtību. Bet, lai to sasniegtu, ir jāapzinās, ka mācīšanās ir bagātība.
Šobrīd izglītības uzdevums ir celt cilvēku labklājību, veicinot viņu mācīšanos. Katram skolotājam ir jābūt apzinātai vai neapzinātai pārliecībai, ka to vajag darīt un tas ir iespējams. Kurš gan spēs ilgi strādāt izglītības jomā, ja neticēs, ka viņa vai viņas darbība kaut kādā veidā uzlabo cilvēku dzīves apstākļus? [15; 11]
Darba aktualitāti nosaka tas, ka datora izmantošanai skolas metodiskajā darbā šobrīd ir ļoti būtiska nozīme. Latvijas izglītības sistēmā šodien ir aktuāls jautājums par jaunās paaudzes izglītības kvalitāti un tās pilnveidi. Arvien no jauna tiek uzdots jautājums – kāda izglītība skolēniem būs nepieciešama, lai viņi pēc iespējas labāk sagatavotos dzīvei sarežģītajā, strauji mainīgajā mūsdienu un rītdienas pasaulē. Atbildi uz šiem jautājumiem var sniegt skolas metodiskā darba pilnvērtīga organizācija, jo ar 2005.gadu stājas spēkā jaunie pamatizglītības mācību priekšmetu standarti, respektīvi, būs nepieciešams izveidot jaunas mācību priekšmetu programmas, mācību vielas tematiskos plānus. [23]
Kvalifikācijas darba tēma ir: „Dators skolas metodiskajā darbā”.
Pētījuma mērķis: teorētiski pamatot un praktiski pārbaudīt datora lietderīgu izmantošanu skolas metodiskajā darbā.
Pētījuma uzdevumi.
1.Izanalizēt pedagoģisko literatūru par metodisko darbu skolā;
2.Noskaidrot informatizācijas ietekmi uz skolas metodisko darbu;
3.Izstrādāt ieteikumus datora pilnvērtīgai izmantošanai metodiskā darba vadīšanai skolā.
Pētījuma bāze: Balvu rajona Tilžas vidusskola.
Pētījumu metodes:
Pedagoģiskās literatūras analīze;
Dokumentu analīze;
Intervija;
Pārrunas;
Pedagoģiskais novērojums.
Rezultāti:
Izveidota skolotāju darba rezultātu apkopošanas tabula;
Izveidota skolēnu dinamikas tabula;
Izveidots vielas tematiskā plāna šablons.
…