Diplomdarbs
Humanitārās zinātnes
Psiholoģija
Darbinieku motivācijas pilnveidošanas iespējas būvmateriā...-
Darbinieku motivācijas pilnveidošanas iespējas būvmateriālu lielveikalā
Novērtēts!
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
Anotācija | 4 | |
Anotation | 5 | |
Ievads | 6 | |
1. | Motivācijas būtība un motivācijas teoriju raksturojums | 8 |
1.1. | Motivācijas jēdziens | 9 |
1.2. | Satura motivācijas teorijas | 12 |
1.2.1. | A.Maslova vajadzību hierarhija | 12 |
1.2.2. | K.Alderfera ERG teorija | 14 |
1.2.3. | F.Hercberga divfaktoru teorija | 15 |
1.2.4. | D.Makklelanda „ pieredzes – vajadzību ” teorija | 16 |
1.3. | Norises motivācijas teorijas | 18 |
1.3.1. | Gaidu motivācijas teorija | 18 |
1.3.2. | S.Adamsa taisnīguma motivācijas teorija | 19 |
1.3.3. | L.Portera un E.Loulera modelis | 20 |
1.3.4. | Raksturīgo pazīmju teorija | 21 |
1.4. | Stimulējošas motivēšanas teorija | 22 |
2. | Motivāciju ietekmējošie faktori | 24 |
2.1. | Finansiālā stimulēšana | 25 |
2.2. | Atzinības izteikšana | 27 |
2.3. | Pienākumu un atbildības deleģēšanas nozīme darbinieku motivēšanā | 28 |
2.4. | Saliedētas komandas nozīme darbinieku motivēšanā | 30 |
3.1. | Būvmateriālu lielveikala SIA „X” darbības jomas | 36 |
3.2. | Darbinieku motivācijas specifika būvmateriālu lielveikalā SIA „X” | 39 |
3.2.1. | Darbinieku motivācijas specifika izmantojot satura motivācijas teorijas | 40 |
3.2.2. | Darbinieku motivācijas specifika izmantojot norises motivācijas teorijas | 47 |
3.2.3. | Darbinieku motivācijas specifika izmantojot stimulējošas motivēšanas teoriju | 54 |
3.3. | Būvmateriālu lielveikala SIA „X” darbinieku veikuma vērtējums | 57 |
4. | Būvmateriālu lielveikala SIA „X” darbinieku aptauja | 61 |
4.1. | Pētījuma metodes | 61 |
4.2. | Pētījumu rezultātu apkopojums | 62 |
4.3. | Rekomendācijas darbinieku motivācijas pilnveidošanai | 72 |
Secinājumi un priekšlikumi | 79 | |
Izmantotās literatūras un avotu saraksts | 82 |
Bakalaura darba tēma ir „Darbinieku motivācijas pilnveidošanas iespējas būvmateriālu lielveikalā SIA „X” ”.
Bakalaura darbs sastāv no 4 daļām:
1.daļā ir apskatītas dažādas motivācijas teorijas. Satura motivācijas teorijās, piemēram, A. Maslova vajadzību hierarhijā, K. Alderfera ERG teorijā, F. Hercberga divfaktoru teorijā un Makklelanda „ pieredzes – vajadzību ” teorijā ir aprakstītas cilvēku vajadzības un mērķi, kas attiecīgi ir arī darba motivators. Norises motivēšanas teorijās, piemēram, gaidu motivācijas teorijā, Adamsa taisnīguma motivācijas teorijā, L. Portera un E. Loulera modelī un raksturīgo pazīmju teorijā ir aprakstīts, kā cilvēki vērtē savu un citu cilvēku darbu, un attiecīgi arī darba samaksu. Stimulējošā motivēšanas teorijā aprakstīta atalgojuma un soda loma darbinieku motivēšanā.
2.daļā ir izpētīts, kā uzlabot motivāciju, izmantojot finansiālos stimulus, piemēram, atalgojumu un citus papildu labumus, kā ceļojums un studiju atvaļinājums. Izsakot atzinību var uzlabot darba kvalitāti un darbinieku attieksmi pret darbu. Pareizi sadalot pienākumus un atbildību vadītājs var kļūt par labu līderi, uzlabot sadarbību ar darbiniekiem un attīstīt darbinieku spējas. Ar saliedētu komandu var panākt vēlamo mērķu sasniegšanu, paaugstināt darbinieku individuālo motivāciju, kā arī uzlabot uzņēmuma darbu kopumā.
3.daļā ir raksturotas būvmateriālu lielveikala SIA „X” uzņēmuma darbības jomas un struktūra. No teorijas daļā apskatītajām dažādām motivācijas teorijām sniegti ieskati, kā tie izpaužas būvmateriālu lielveikalā SIA „X” reālajā dzīvē un darbinieku veikuma vērtējums, izmantojot 3 vērtēšanas veidus: „viltus pircēji”, attīstības pārrunas un darbinieku anketēšana.
4.daļā ir veikts pētījums, par motivācijas norisi būvmateriālu lielveikalā SIA „X” . Kā arī, veikts pētījumu rezultātu izvērtējums un rekomendācijas darbinieku motivācijas pilnveidošanai .
Bakalaura darba izstrādē tika izmantota referatīvā analīze, statistikas daudzskaitļa regresijas metode, salīdzināšanas metode, darbinieku anketēšana un rezultātu apstrāde programmā Excel.
Bakalaura darba apjoms ir 83.lpp. , tajā ir 21 attēls, 6 tabulas un 3 pielikumi.…
Bakalaura darbā iekļauts:Satura,norises un stimulējošas motivācijas teorijas.Finansiālā stimulēšana,atzinības izteikšana,pienākumu un atbildības deliģēšana un saliedētas komandas nozīme.Praktiskā daļa:Motivācijas specifika,darbinieku veikuma vērtējums,pētījums,tā analīze.Secinājumi un priekšlikumi.
- Darbinieku motivācijas pilnveidošanas iespējas būvmateriālu lielveikalā
- Pusaudžu mācību motivācija un tās analīze vēstures apguvē
- Sociālās vides ietekme uz jaunāko pusaudžu vecuma agresivitātes veidošanos
-
Tu vari jebkuru darbu ātri pievienot savu vēlmju sarakstam. Forši!SIA "RIMI Latvia" darbinieku motivācijas sistēmas analīze
Diplomdarbs augstskolai69
Novērtēts! -
Darbinieku piesaistes un motivēšanas uzlabošanas iespējas uzņēmumā "BPO"
Diplomdarbs augstskolai96
Novērtēts! -
Tūrisma uzņēmuma SIA “X” darbinieku motivācijas politikas analīze un uzlabošanas iespējas
Diplomdarbs augstskolai92
Novērtēts! -
Personāla vadība SIA “Nordic Plast” un tās pilnveidošanas iespējas
Diplomdarbs augstskolai74
-
Restorāna "Kaļķu vārti" darbinieku apmierinātības līmenis un tā paaugstināšanas iespējas
Diplomdarbs augstskolai46
Novērtēts!