Diplomdarbs
Tehnoloģijas
Civilā aizsardzība
Ceļu satiksmes drošības direkcijas sociālo reklāmas kampa...-
Ceļu satiksmes drošības direkcijas sociālo reklāmas kampaņu klipu semiotiskā analīze
Diplomdarbs132 Civilā aizsardzība, Mārketings, reklāma, Sabiedriskās attiecības
2011. - 2015. g.
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
Ievads | 6 | |
1. | Reklāma | 8 |
1.1. | Reklāmas kampaņas | 10 |
1.2. | Reklāmas iedalījums pēc medija | 13 |
1.3. | Televīzijas reklāmas | 15 |
2. | Sociālais Mārketings | 16 |
2.1. | Sociālā mārketinga ietekme uz sabiedrību un uzvedības maiņa | 18 |
2.2. | Šoka un baiļu paņēmiens reklāmā | 20 |
3. | Semiotika | 22 |
3.1. | Denotācija un konotācija | 24 |
3.2. | Metafora | 25 |
3.3. | Zīmes reklāmā | 26 |
3.3.1. | Simboli | 27 |
3.3.2. | Ikonas | 28 |
3.3.3. | Kodi | 29 |
3.4. | Semiotika reklāmā | 30 |
4. | Semiotiskā analīze | 32 |
5. | Kvalitatīvā kontentanalīze | 34 |
Empīriskā daļa | 37 | |
6.1. | Reklāmas klipu semiotiskās analīzes rezultāti | 37 |
6.2. | Reklāmas klipu kontentanalīze | 47 |
Rezultāti | 52 | |
Secinājumi | 52 | |
Izmantotie informācijas avoti | 56 | |
Izmantotā literatūra: | 56 | |
Izmantotie avoti: | 58 | |
Pielikumi | 62 |
REZULTĀTI UN SECINĀJUMI
Kopumā ar kontentanalīzes un semiotiskās analīzes palīdzību tika analizētas 51 sociālās reklāmas klipi, kuri 10 gadu laika periodā sastādīja 24 reklāmas kampaņas, tādā veidā daudzi no šo reklāmu vēstījumiem un izmantotajiem elementiem atkārojās vienas un tās pašas kampaņas ietvaros.
Veicot CSDD sociālo reklāmas klipu semiotisko analīzi laika periodā no 2003.-2013. gadam, ir iespējams ievērot to, ka, analizējot šo 51 reklāmas klipu ar denotācijas un konotācijas palīdzību, pastiprināti tika izmantotas slēptas divu dimensiju nozīmes, kuras skatītājam nepiedāvāja vienkārši uzreiz saprast reklāmas vēstījumu, bet gan lika pašam skatītājam interpretēt redzamās zīmes un simbolus, izmantojot dažādus palīg rīkus.
Apkopojot kontentanalīze iegūtos datus ir iespējams saskatīt to, ka viena no vispopulārākajām sociālajām problēmām ir bijusi tieši autovadītāju ieradums vadīt automašīnu alkohola reibuma stāvoklī, šī iemelsta dēļ arī tika izveidotas vairākas sociālās reklāmas, lai popularizētu šo problēmu un parādītu skatītājam to, kādi varētu būt, iesējams, pat letālie rezultāti, ja viņi sēdīsies alkohola reibumā pie stūres. Šādos gadījumos var saskatīt iezīmes, ka visvairāk šāda tipa reklāmās tika izmantoti biedējoši un šokējoši emocijas veicinoši paņēmieni un visvairāk tika izmantoti kā galvenie objekti tieši cilvēki, kuri vai nu jau ir cietuši, vai tiek parādīti šie cilvēki pirms avārijām, ar nojautu, ka tie varētu būt potenciālie cietušie, vai arī, lai spēcīgāk ietekmētu skatītāju, tika izmantoti līķi, kā galvenie vēstījuma objekti.
Otra ieizplatītākā sociālā problēma, kas tika apskatīta šajās reklāmās, bija citu satiksmes dalībnieku ievērošana, tātad Ceļu Satiksmes Drošības Direkcija vēlējās uzsvērt to, ka tieši autovadītājiem ir jāievēro citi ceļu satiksmes dalībnieki, kuri pārvietojas satiksmē ar izmēros mazākiem transportlīdzekļiem. Pētot šādu tēmu reklāmas, varēja ievērot to, ka lai piesaistītu skatītāju uzmanību reklāmai un tam, ka šī tiešām ir aktuāla problēma, tika pastiprināti izmantotas metaforas, kur pārnestā nozīmē tika parādītas, vai nu izmēru attiecības starp autovadītājiem un šiem citiem satiksmes dalībniekiem vai arī pārnestā nozīmē parādīja to, ka šo satiksmes dalībnieku transportlīdzekļi nav redzami, padarot grūtāk tos ievērot pilnībā.
…
Bakalaura darba tēma ir „Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) sociālo reklāmas kampaņu klipu semiotiskā analīze (2003. - 2013.)”. CSDD reklāmas gadu gaitā ir pārliecinājušas reklāmas industriju un auditoriju, tāpēc būtiski ir noskaidrot, kādi ir izmantotie semiotiskie elementi un kā to izmantojums gadu gaitā ir mainījies. Darba mērķis ir izpētīt vienojošos semiotiskos elementus CSDD reklāmas kampaņu klipos no 2003.-2013. gadam. Teorētiskajā daļā aplūkotas tēmas: reklāmas, kampaņas un klipi, sociālā reklāma, šoka un baiļu paņēmiens reklāmā, semiotika un semiotika reklāmā. Metodoloģijā aprakstītas izmantotās metodes: kontentanalīze un semiotiskā analīze. Darba empīrijā veikta 51 CSDD sociālo kampaņu klipu kontentanalīze un semiotiskā analīze. Rezultātā tiks apzināts , kādi ir vienojošie semiotiskie elementi un kā tie gadu gaitā ir mainījušies.
- Ceļu satiksmes drošība
-
Ceļu satiksmes drošības direkcijas sociālo reklāmas kampaņu klipu semiotiskā analīze
Diplomdarbs132 Civilā aizsardzība, Mārketings, reklāma, Sabiedriskās attiecības
-
Eiropas drošības un aizsardzības politika: Eiropas drošības stratēģijas īstenošanas galvenās problēmas
Referāts20 Civilā aizsardzība, Politika, Starptautiskās organizācijas
-
Tu vari jebkuru darbu ātri pievienot savu vēlmju sarakstam. Forši!SIA "Evor" konkurētspējas pilnveidošanas iespējas apsardzes un drošības pakalpojumu tirgū Latvijā
Diplomdarbs augstskolai89
Novērtēts! -
Starptautiskā reklāma kā mārketinga komunikāciju kompleksa elements Baltijas valstīs
Diplomdarbs augstskolai60
Novērtēts! -
Reklāma kā komunikācijas forma starptautiskā uzņēmējdarbībā, tās īpatnības
Diplomdarbs augstskolai20
-
Skaistumkopšanas līdzekļu reklāma sieviešu žurnālos: mērķauditorijas uztveres atkarība no personisko konstruktu sistēmas
Diplomdarbs augstskolai95
-
Latvijas vietējā tūrisma reklāma
Diplomdarbs augstskolai74
Novērtēts!