Šī tēma mūsdienās ir aizvien aktuālāka, jo lielākoties uzņēmumu vadītāji vēlas sev blakus redzēt kompetentus, prasmīgus, apķērīgus un izglītotus cilvēkus, kas spēj apvienot vairāku profesiju pārstāvju funkcijas. Piemēram, veikt personāla vadītāja darbu, grāmatveža darbu, lietvedības funkcijas. Veicot šo darbu nepietiek vien ar teorētiskām zināšanām, jo tas bieži robežojas ar vadības mākslu, socioloģiju un viennozīmīgi ar psiholoģiju. Biroja vadītājs ir tā persona, kas uztur saikni starp iekšējo biroja pasauli un ārējo pasauli, respektīvi, nodrošina komunikācija saikni ārpasaulei ar biroju. Bieži vien biroja vadītājs ir vienīgā saikne starp zemākā līmeņa darbiniekiem un vadību. Biroja vadītājam bieži nākas risināt dažāda konfliktsituācijas piedāvājot efektīvāko risinājumu. Tātad biroja vadītājam jābūt savas jomas profesionālim ar īpašu psiholoģisko sagatavotību, tā kā bieži nākas piedalīties īpašās debatēs vai pat pašam organizēt tā saucamās „prāta vētras” biroja darba efektivitātes celšanai vai jaunu ideju radīšanai. Labs biroja vadītājs ir rādītājs labam un efektīgam uzņēmumam, jo vadītājam lojāli izturoties pret pakļautajiem darbiniekiem un prasmīgi vadot biroju ir lielāka iespēja un rādītājs produktīvam darbam.
Vadītāja personība ir viena no interesantākajām sociālajām parādībām. Tieši vadītājs ir tas, kas nosaka darba paņēmienu sistēmu, ar kuru īstenot organizācijas mērķus. Šādu formu un metožu kopumu sauc par vadības stilu. Vadības stils, savukārt, raksturo vadītāja darba kvalitāti.
Darba mērķis ir analizēt biroja vadītāja profesionālās darbības ietekmi uzņēmuma biroja vadīšanas procesos.
Pētījuma priekšmets ir, biroja vadītāja profesionalitāte.
Objekts ir profesionālās kompetences.
Darba mērķa sniegšanai tiks izvirzīti vairāki uzdevumi:
1.Izzināt pieejamo literatūru par biroja vadītāja pienākumiem, tiesībām, motivāciju;
2.Izpētīt un izskaidrot biroja vadītāja jēdzienu un tā lomu uzņēmumā;
3.Aprakstīt biroja vadītāja pienākumus, uzdevumus , informācija apriti uzņēmumā;
4.Izpētīt un analizēt uzņēmumu vadības stilus sniegt to vispārēju raksturojumu;
5.Aplūkot darbinieku motivācijas iespējas uzņēmumā, sasaistot tos ar praktiskiem piemēriem;
6.Apkopot secinājumus un izdarīt priekšlikumus par biroja vadītāja pienākumiem un atbildību.
Savā darbā izmantošu sociāliem pētījumiem raksturīgākās empīriskā pētījuma metodes kā novērošanu, dokumentu analīzi un aptauju. Empīriskais pētījums ir cieši saistīts ar teorētisko pētījumu.…