Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka
21,48 € Ielikt grozā
Gribi lētāk?
Identifikators:708847
 
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 28.01.2015.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 46 vienības
Atsauces: Ir
Laikposms: 2000. - 2010. g.
2011. - 2015. g.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Anotācija latviešu val.   
  Anotācija angļu val.    5
  Ievads    5
1.  Sociālās pieņemšanas vajadzība viena no cilvēka saskarsmes pamatvajadzībām    7
2.  Jaunākā skolas vecuma bērna saskarsmes raksturojums un problēmu risināšana    13
2.1.  Bērna rakstura īpašības un fiziskie dotumi    13
2.2.  Pedagogu un vecāku attieksme pret bērnu    25
2.3.  Attiecības ar vienaudžiem un socializācijas sekmēšana    30
3.  Pētījums par sociālo atstumtību sākumskolas 2. klasē    38
3.1.  Klases raksturojums    38
3.2.  Pētījuma metožu izvēles pamatojums un norises apraksts    38
3.3.  Iegūto rezultātu analīze un interpretācija    39
3.3.1.  Aptaujas rezultāti par skolēnu savstarpējām attiecībām klasē    39
3.3.2.  Skolas vides pedagoģisko vērojumu analīze    44
3.3.3.  Pārrunas ar klases audzinātāju par sociālās atstumtības iespējamību klasē    47
3.4.4.  Skolotāja prakstiskā darbība ētisko vērtību sekmēšanā un savstarpēji pozitīvu attiecību veidošanā starp skolēniem    49
  Secinājumi    58
  Izmantotā literatūra un informācijas avoti    59
  Pielikumi    62
Darba fragmentsAizvērt

Secinājumi
1. Zems skolēna pašnovērtējums un paštēls var novest pie atstumšanas jeb mobinga. Bērnam zems pašnovērtējums var izveidoties: ja bērns tiek izsmiets citu bērnu vidū izskata dēļ, ja bērns ir bikls, ir zemas intelektuālās prasmes, un ir atšķirīgs sociālais
2. No personības attīstības pakāpes, kultūras, ētikas un morāles ir atkarīgs tas attieksmju līmenis, kurš tiks realizēts pret otru cilvēku.
3. Neapmierinātās vajadzības ir spēcīgākais cilvēku uzvedības motīvs.
4. Ģimenei ir svarīgākā loma bērna socializācijā. Savstarpēja cieņa ir svarīga veiksmīgas sadarbības veidošanā.
5. Skolēnu attieksmi pret notikumiem un parādībām, viņu uzvedību un rīcību ietekmē gan skolas fiziskā vide, gan psiholoģiskais klimats - savstarpējās attiecības skolā, kā arī iespējas aktīvi darboties, apliecināt sevi.
6. Skolas loma ir ne tikai mācīt tādas zināšanas kā matemātiku, latviešu valodu un vēsturi, bet arī audzināt toleranci, savstarpējo sapratni, labestību un spēju veidot attiecības un pieņemt cilvēkus ar dažādiem uzskatiem un sociāliem apstākļiem.
7. Veicot pētījumu Valmieras „X” sākumskolas 2. a klasē autore secināja, ka klasē nav novērojama bērnu sociālās atstumtības problēma, arī paši bērni atzīst, ka klasē nevalda sociālā atstumtība. Bērnu savstarpējās attiecības klasē ir vērtējamas kā draudzīgas.
8. Šajā klasē ir puišu grupa, kas veic verbālo mobingu, taču tas netiek vērsts pret vienu konkrētu bērnu pastiprināti.
9. Bērna vēlmi labprātīgi norobežoties no pārējiem bērniem, nevajadzētu saistīt ar mobinga pazīmi. Skolēnu galvenā uzticības persona ir viņu vecāki.
10. Pēc autores domām galvenais iemesls, kādēļ konkrētajā klasē nevalda sociālās atstumtības risks ir klases audzinātājas attieksme pret darbu un skolēniem, skolotājai nav mazsvarīgas skolēnu savstarpējās attiecības klasē. Ja klasē tiek novērotas nesaskaņas, tās nekavējoties tiek risinātas iesaistot visus skolēnus.

Autora komentārsAtvērt
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Atlants

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties