-
Bērnu loma pieaugušo personības izaugsmē
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
Anotācija latviešu valodā | 3 | |
Anotācija angļu valodā | 4 | |
Ievads | 5 | |
Jēdzienu skaidrojumi | 7 | |
1. | Bērna ietekme uz pieaugušo kā pedagoģiska un psiholoģiska problēma. Problēmas teorētiskais pamatojums | 9 |
1.1. | Pieaugušo psihiskas attīstības perioda raksturojums | 9 |
1.2. | Ģimenes kā bērna pirmās sabiedrības funkcijas un nozīme | 11 |
1.3. | Ģimenes loma bērnu audzināšanas procesā | 15 |
1.4. | Vecāku un bērna emocionālā saikne – bērna pilnvērtīgas attīstības priekšnoteikums | 18 |
2. | Bērnu lomas vecāku personības izaugsmē izpēte. Praktiskā daļa | 27 |
2.1. | Pētījuma organizācija un metožu raksturojums | 27 |
2.2. | Anketu atbilžu apkopojums | 29 |
Secinājumi | 51 | |
Izmantotā literatūra un informācijas avoti | 53 | |
Pielikumi | 55 |
Secinājumi
Analizējot pedagoģisko un psiholoģisko literatūru jāatzīst, ka:
1. Ģimenei ir liela nozīme cilvēka dzīve. Tai ir vairākas funkcijas, tās darbība notiek pēc īpatnējiem līkumiem. Ģimene tiek daudzi pētīta no vairākiem aspektiem. Ģimenes galvenais uzdevums ir dzimtas turpināšana. Ģimene bērnu audzina ar visu ikdienas dzīves ritmu, tās tradīcijām un stilu.
2. Ģimenē bērns gūst pirmo cilvēcības skolu – viņam veidojas attieksme pret lietām un cilvēkiem, pret savu un citu rīcību. Pirmā un galvenā audzināšanas metode ģimenē ir vecāku prasīgums pašiem pret sevi. Labvēlīgā ģimenē bērns jebkurā brīdī var kontaktēties ar vecākiem – tie viņu nekad neatstumj, vienmēr uzklausa.
3. Agrīno brieduma gadu periods sevišķi svarīgs ir sievietēm. Par galveno mērķi uzskata laulāta drauga izvēli un mātes pienākumu pildīšanu. Lielākā daļa pieaugušo agrīnajos pieaugušo perioda gados kļūst par vecākiem.
4. Dž.Boulbijs ieviesa jaunu konceptu – piesaiste - ģenētiski noteikta bērna tieksme izveidot spēcīgu emocionālo saikni ar savu galveno aprūpētāju. Piesaistes bioloģiskā funkcija ir aizsardzība.
5. Vissvarīgākais katram bērnam ir mīlestība, ko viņš saņem no vecākiem. Mīlestību var skatīt kā jūtas, to var skatīt arī kā komunikācijas kodu.
6. Bērns var būt kā katalizators – viņš rada spēcīgu motīvu, kas veicina pozitīvas pārmaiņas vecākos.
7. Bērni var vecākos aktivizēt cerības un vēlmi kļūt par labākiem vecākiem, nekā viņiem bijuši viņu vecāki.
…
Mūsdienās cilvēkiem ir radījušas jaunas, manuprāt, nepareizas vērtības, tādas kā karjera, nauda, ievērpjamā vieta sabiedrībā un ar katru dienu vairāk zūd tādas vērtības kā ģimene, mīlestība, draudzība, godīgums, bērns kā vērtība. Tāpēc, ir ļoti svarīgi palidzēt cilvēkiem stiprināt ģimeni, palidzēt noverst iespējamās problēmas savstārpējas attiecībās un attiecībās ar bērnu. Interesanti, ka gan pedagogi, gan psihologi strādā un raksta ar bērniem un par problēmam, kas saistīti ar bērnu attīstību, bet neviens nepievērš uzmanību jaunai māmiņai un viņas attīstībai. Tā ir liela nolaidība, jo no mātes attīstības ir atkārīga arī bērna attīstība. Bet šodien nav nevienas grāmatas par jaunās māmiņas vajadzībam, problēmam, grūtībam. Ir daudz sievites, kuram nav ar ko konsultēties, neviens viņam nestāsta par grūtībam, kas viņas gaida piedzimstot bērnam un rezultātā, kad tās grūtības parādas un sieviete tam nav gatava sākas problēmas – depressija, nepareiza attieksme pret bērnu, nepareiza audzināšana, sliktākajā gadījumā dzeršana vai ģimenes sabrukums.
- Bērnu loma pieaugušo personības izaugsmē
- Mācību satura loma socializācijas procesā
- Pedagogu komandas sadarbība 3 - 4 gadus vecu bērnu saskarsmes prasmju sekmēšanai
-
Tu vari jebkuru darbu ātri pievienot savu vēlmju sarakstam. Forši!Literatūra kā bērnu radošās darbības sekmētāja vecākajā pirmsskolas vecumā
Diplomdarbs augstskolai59
Novērtēts! -
Muzikālo prasmju attīstības iespējas pirmsskolas vecuma bērnu mūzikas uztveres procesā
Diplomdarbs augstskolai55
Novērtēts! -
Bērncentrētas grupas veidošana un tās ietekme uz 3 - 4 gadus vecu bērnu attīstību
Diplomdarbs augstskolai55
Novērtēts! -
Pirmsskolas vecuma bērnu lasītprasmes apguves sekmēšana rotaļu darbībā
Diplomdarbs augstskolai60
-
Vidējā pirmsskolas vecuma bērnu vārdu krājuma bagātināšanās tēlotājdarbības procesā
Diplomdarbs augstskolai78