Diplomdarbs
Humanitārās zinātnes
Pedagoģija
Bērnu iztēles veicināšana, izmantojot ģeometriskās formas-
Bērnu iztēles veicināšana, izmantojot ģeometriskās formas
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
Ievads | 4 | |
1. | Pirmsskolas vecuma bērnu pedagoģiski - psiholoģiskais raksturojums | 6 |
2. | Bērnu iztēle | 8 |
3. | Matemātisko priekšstatu loma pirmsskolas izglītībā | 10 |
3.1. | F. Frēbeļa teorija | 12 |
3.2. | M. Montesori teorija | 13 |
3.3. | L. Vengera atziņas | 14 |
4. | Darba organizācijas formas matemātisko priekšstatu veidošanā | 16 |
4.1. | Marija Montesori metode | 17 |
4.2. | Priekšmetu izpēte, apsekošana | 19 |
4.3. | Ģeometrisko figūru un to lielumu atpazīšana | 20 |
4.4. | Loģiskās domāšanas attīstīšana | 23 |
5. | Ģeometrisko formu loma bērna iztēles attīstībā dažādos aktivitātes centros | 25 |
6. | Pētījums ”Ģeometriskās formas - bērna iztēles veicinātājs” | 28 |
Secinājumi | 31 | |
Izmantojamās literatūras saraksts | 32 | |
Pielikumi | 34 | |
1.Spēle – rotaļa „Formu dažādība” | 35 | |
2.Spēle bērna domāšanas attīstīšanai „Burvju mozaīka” | 36 | |
3.Rotaļspēle „Mūsu māja” | 37 | |
4. | Bērnu darbi, sloksnīšu izlikšana vertikāli, augošā un dilstošā secībā | 38 |
5. | „Atrodi pareizo figūru!” | 39 |
6. | Kopdarbs mākslas centrā | 40 |
7. | Darbs ģimenē | 41 |
8. | „Vecīša cimdiņš” | 42 |
9. | Loģiskās domāšanas un iztēles veicināšanai | 43 |
10. | Ģeometriskais diktāts – bērnu darbs | 44 |
11. | Iztēles veicinātājs – bērnu darbi | 45 |
12. | Loto ar ģeometriskajām figūrām | 46 |
13. | Vingrinājumi domāšanai un iztēlei | 48 |
14. | Vingrinājumi ar kociņiem | 49 |
15. | „Jautrais kvadrāts” | 50 |
Pašreiz pirmsskolās un skolās mācās bērni, kas dzīvos un veidos 21. gadsimta sabiedrību. Ir svarīgi, lai Latvijas jaunā paaudze veiksmīgi sagatavotos dzīvei sarežģītajā, mainīgajā šodienas un rītdienas pasaulē. Nozīmīgākie priekšnoteikumi tam būs tieši skolēnu iegūtās izglītības kvalitāte un gatavība turpināt izglītību visas dzīves laikā.
Bērnu sagatavošanas mērķis skolai ir sekmēt vispārējo attīstību un palīdzēt bērniem veiksmīgi uzsākt skolas gaitas. Piecgadīgo un sešgadīgo bērnu obligāta sagatavošana nozīmē visu šī vecuma bērnu iekļaušanu pirmsskolas izglītībā. Akcentē personības izziņas darbības, emocionālās un gribas sfēras attīstību aktīvā darbībā, saskarsmē ar vienaudžiem un pieaugušajiem.
Pirmsskolas posms ir bērnības un rotaļu laiks. Bērns rotaļās izdzīvo savus nākotnes sapņus. Pieaugušajiem – gan skolotājiem, gan vecākiem – ir jāprot pieņemt šo rotaļu kā nopietnu bērna darbību, kuras rezultātā bērns apgūst savai pieredzei atbilstošas valodas, literatūras, dabas zinību, matemātikas un citas jomas. Rotaļu un vingrinājumu sistēma pamatojas uz mūsdienu pedagoģijas un psiholoģijas atziņām par bērna sensorisko audzināšanu un attīstību. Sensorā audzināšana vērsta uz to, lai iemācītu bērnus precīzi, pilnīgi un detalizēti uztvert priekšmetus, to daudzveidīgās īpašības un sakarus (krāsu, formu, lielumu un izvietojumu telpā un tamlīdzīgi). Pētījumi rāda, ka bez tādas apmācības bērnu uztvere ilgi paliek pavirša, fragmentāra, netiek radīts vajadzīgais pamats vispusīgai prāta attīstībai, pilnvērtīgai zināšanu un prasmju iegūšanai jaunākajās klasēs. Šo nozīmi labi izprata ievērojamākie pirmsskolas pedagoģijas pārstāvji – F. Frēbelis, M. Montesori u.c.
Radoša domāšana un darbība nav iedomājama bez iztēles darbības. Ļ. Vigotskis uzsver, ka tas, ko mēs nosaucam par jaunradīto ir ilgi iznēsāts radošās iztēles auglis. Viss, ko bērns redz un dzird, ir tas, kas veido viņa pieredzi un ir pirmais atbalsta punkts viņa tālākai jaunrades darbībai.
“Bērnība ir ļoti svarīgs posms cilvēka mūžā. Tā ir, nevis sagatavošanās nākamajai dzīvei, bet īsta, krāšņa savdabīga dzīve. No tā kā pagājusi bērnība, kas ietekmējis šajos gados, kas no šiem gadiem saglabājies sirdī un prātā, lielā mērā ir atkarīgs tas par kādu cilvēku kļūs šodienas mazulis” [20;3].
Viss iepriekš minētais noteica manu izvēli bakalaura darbam ,,Bērnu iztēles veicināšana izmantojot ģeometriskās formas”.
Darba mērķis: Izpētīt ģeometrisko formu lomu bērnu iztēles veicināšanā.…
MATEMĀTISKIE PRIEKŠSTATI, ĢEOMETRIJA, ĢEOMETRISKĀS FIGŪRAS, IZTĒLE, LOĢISKĀ DOMĀŠANA, RADOŠĀ DARBĪBA, BĒRNCENTRĒTA VIDE, AKTIVITĀŠU CENTRI.
- Bērnu iztēles veicināšana, izmantojot ģeometriskās formas
- Mīklas kā domāšanas attīstīšanas līdzeklis 5-7 gadus veciem bērniem ar psihiskās attīstības aizturi
- Projekts kā personības attīstības līdzeklis sākumskolā
-
Tu vari jebkuru darbu ātri pievienot savu vēlmju sarakstam. Forši!Sensoro spēju un runas vienotība bērnu intelektuālā attīstībā 5 – 6 gadus veciem bērniem
Diplomdarbs augstskolai68
-
Pirmsskolas vecuma bērnu pašizjūtas attīstība bērnu nama apstākļos
Diplomdarbs augstskolai45
-
Latviešu bērnu folklora kā pirmsskolas vecuma bērnu runas un valodas attīstības veicinātāja
Diplomdarbs augstskolai67
-
Mūzikas iespējas 5 un 6 gadu vecu bērnu iztēles veidošanā
Diplomdarbs augstskolai52
-
Skolēnu līdz 3.klasei radošās darbības veicināšana dabas vidē
Diplomdarbs augstskolai81